Uppkörning

rapzta

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Södra sverige
Hoj
.
Jag har A (begränsad) uppkörning om 2 veckor. Har aldrig tagit några lektioner, har aldrig kört en mc, bara en moped. Hade en trimmad rieju drac :rodnar . Har haft B-kort i 1 år nu. Har bra erfarenhet i trafiken i övrigt och kan köra moped. Kommer det gå bra på uppkörningen tro? Jag e mest orolig över bromstestet, att hjulen inte ska låsa sig o så, någon som har något bra tips där? Och på garagesvängen. Wish me luck :squid
 

Fenriz

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
Honda cbr 954RR -03
jaa...de kan bli lite jobbigt faktiskt.
Men behåll lugnet och försök visa att du tror på dig själv även om du inte gör det, det gillar dom.

Lycka till :tummenupp
 

rapzta

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Södra sverige
Hoj
.
hehe jadå jag kommer behålla lugnet, kommer vara 100% lugn, precis om på b-uppkörningen. vad e den stora skillnaden mellan moped och tung mc? är bromsarna mycket mer känsliga? är gasen MYCKET mer känslig osv? mer? tack :slicka
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Stick ut på parkeringen och kör garagevändningar som en galning, annars är du nog ganska rökt.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Äh, det är ju bara o åk.

Men kör inte upp med moppen bara, tror inte det ger några bra signaler hos uppkörningsgubben.
 

rapzta

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Södra sverige
Hoj
.
hahahha nädå ska inte köra upp med moppen. och jag kan inte göra garagesvängar på parkeringen för att jag inte har ngn mc. har ingen moped heller, har sålt den för flera år sedan, har en bil nu bara.
 

Bill G

"A tribute to Goatse"
Gick med
10 Mar 2003
Ort
solna
Hoj
KTM
Jag tror också det kommer gå åt helvete.

Jag har kört cross och trodde körkortet skulle vara en baggis men ack så fel jag hade:-Du behöver nog 10 lektioner till sa läraren efter 5 körda. Dyrt blir det men bommar man första uppkörningen kan sommaren vara över innan nästa chans ges. Lika bra att vara på säkra sidan.
 

rapzta

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Ort
Södra sverige
Hoj
.
eller hur många cc ska den vara på om jag ska ta A begränsad? måste den vara 750? kan den ej vara mindre? vad kan jag köpa för hoj för att köra upp med, billig peng?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
rapzta skrev:
eller hur många cc ska den vara på om jag ska ta A begränsad? måste den vara 750? kan den ej vara mindre? vad kan jag köpa för hoj för att köra upp med, billig peng?

Sluta nu :whip
 

Monster

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
vojne vojne....

visst jag körde ingen lektion men jag hade folk som just tagit kortet och hade kört tung båge i en månad!
Skulle rekomendera att du glider ut och tragglar konbana och garagesvängen...........

Annars så e du en klar flunk.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top