Ni får ursäkta ifall jag är en messerschmitt nu men jag håller inte med dig på några punkter:
För det första ska du inte ha raka armar, stabiliteten får du med bålmuskulaturen och kontakten med tanken (KNIP), armarna ska vara avslappnade, du ska ha så lite tyngd på styret som möjligt.
På slutet av bromsningen ska du lätta lite på trycket och inte trycka hårdare. Ju mindre fart destu mindre kraft behöver du för att stanna. Låsning av bromsarna brukar komma på slutet för att man kramar för mycket, alt. att man hugger in bromsen i början.
En bra övning är att köra med en hand på styret och testa både acc och inbromsningar utan att du drar i styret eller sätter någon tyngd på styret. Det gäller att ta upp all kraft med kroppen och tanken, lyckas du inte gör du fel.
Lycka till och håll dig på hjulen, det är alltid bättre att göra en för lätt bromsning och göra en till, än att syna asfalten.
Tänkte precis skriva samma svar så att inte den frågande gör/lär sig fel teknik. Mycket tyngd på armarna gör att du lättare kommer att lätta bakändan vilket medför bakhjulssladd m.m. Ett tips är att känn efter hur mycket fäste du har innan du bromsar för hårt, de vill se en säker inbromsning utan låsning av bromsar och inte bara korta bromssträckor. Känner efter gör du förslagsvis på vägen till uppkörningen eller nått så att du vet hur mycket fäste du har att arbeta med.
Bromsprovet ska väl inte vara något problem annars. Har du blicken långt fram och förankrar dig rätt i hojen så brukar balansen bli bra och det räcker med att bara sätta ner en fot, jag fick samma tips. Detta gör man för att visa att man har bra teknik vilket ger bra balans. Bara att öva öva öva så sitter det. Lycka till!