Uppkörningen?

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
InTrUDeR skrev:
har precis pratat med en snubbe på vägvärket och han sa att man fick använda handbroms på garageövningen på uppkörningen......hur kan det då komma sig att en del ändå säger att man INTE får det (syftar på uppkörningskontrollanter) :confused: :confused: :confused:

Han jag körde upp för hade kuggat en kille eftersom han höll fotbromsen inne konstant, tror det är mest det man inte får.

Jag fattade det som att man ska kontrollera farten enbart med kopplingen men man får även "dutta" lite med foten om det skulle behövas
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Testa att andvända Frambormsen när men har fullt styrutslag och rullar väldigt sakta fram..

vad som kommer hända är att du får sätta ner en fot väldigt fort..
 

Lemon

,,,,,,
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala, Sunnersta
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -08
10 meter tror jag.



Det är nog olika mellan olika kontrollanter.
Jag skulle iallafall inte vilja använda frambromsen i fullt styrutslag :rolleyes:
 

InTrUDeR

Använder bara Global
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västkusten
Hoj
lös
SupraLemon skrev:
10 meter tror jag.



Det är nog olika mellan olika kontrollanter.
Jag skulle iallafall inte vilja använda frambromsen i fullt styrutslag :rolleyes:

det är väl individuellt det där antar jag, men va som är fel det är att vägvärket sa till mig att man FÅR använda handbroms om man vill, men det finns fortfarande kontrollanter som kuggar folk på det........hur kul é det på en skala då om man skulle bli det på en sak som man enligt vägvärket skulle fått göra... :fakta :confused:
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Dez skrev:
Han jag körde upp för hade kuggat en kille eftersom han höll fotbromsen inne konstant, tror det är mest det man inte får.

Jag fattade det som att man ska kontrollera farten enbart med kopplingen men man får även "dutta" lite med foten om det skulle behövas

Det man inte får göra är att bromsa sig igenom hela svängen.
Detta är en garanterad kuggning enligt de direktiv inspektörerna har att följa.
Att bromsa in lätt när man behöver reducera farten skall vara ok, men i princip skall man kunna vända helt utan bromsens hjälp.

Däremot känner jag inte till huruvida man får använda frambroms eller ej, tror inte något hindrar det. Dock förstår jag inte varför det skulle göra det hela lättare :)

Hela poängen med garagevändningen är att dels visa att man har balans, dels att visa att man kan hantera kopplingen på ett bra sätt. Det har inget att göra med att vända på vanlig väg, eftersom man då mycket riktigt antingen sätter ner foten eller har lite fart så att man inte behöver extra stöd.
 
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top