Det finns tekniska krav på MC:n som jag gissar gör att en VN 800 inte är godkänd för att köra upp för A.
minst den hastigheten enligt registreringsbeviset.
Den ska ha en nettoeffekt av minst 50 kW och en tjänstevikt som överstiger 175 kg, och om motorcykeln drivs av:
Min VN 900 är åtminstone för svag (dessutom överviktig...), jag tror inte en VN800 har tillräckligt med hk för att funka. Kan du ligga ute med lite pengar kan det enklaste (och troligen billigaste i längden) vara att köpa en gammal billig men godkänd hoj för att kunna övningsköra lite innan, kör upp på den, och sedan sälja den igen, för ungefär samma pengar. Annars om du kan hyra en hoj, antingen privat eller av firma/handlare.
Lycka till hur du än gör, du kommer att fixa detta!
"Tekniska krav på motorcykeln
Motorcykeln ska vid provtillfället kunna köras med en hastighet av minst 100 km/tim, och vara tillåten att köra iminst den hastigheten enligt registreringsbeviset.
Den ska ha en nettoeffekt av minst 50 kW och en tjänstevikt som överstiger 175 kg, och om motorcykeln drivs av:
- en förbränningsmotor ska den ha en cylindervolym av minst 595 cm3
- en elektrisk motor ska förhållandet mellan nettoeffekt och tjänstevikt vara minst 0,25 kW/kg.
Min VN 900 är åtminstone för svag (dessutom överviktig...), jag tror inte en VN800 har tillräckligt med hk för att funka. Kan du ligga ute med lite pengar kan det enklaste (och troligen billigaste i längden) vara att köpa en gammal billig men godkänd hoj för att kunna övningsköra lite innan, kör upp på den, och sedan sälja den igen, för ungefär samma pengar. Annars om du kan hyra en hoj, antingen privat eller av firma/handlare.
Lycka till hur du än gör, du kommer att fixa detta!