Uppkörningen

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Då kom man hem efter lite åka idag.

Hade tid för uppkörningen kl 12.30 åkte dit och gjorde manöverprovet väldigt bra.. så det blev godkänt. Fick vänta en stund till vi åkte ut i trafiken men de gjorde inget. När vi väl va ute så det första jag gör är att köra fel i en rondell men jag sket i det och körde vidare. Så kom vi till mötes platsen,, han packade in radion och lite grejor sen sa han du är GODKÄND!!! Överlycklig åkte ner till McD nedanför denna parkering,, och det sitter 2 vägverkets gubbar där och snackar och den som jag körde upp för hade åkt.. Jag kör ner dit och genom enkelriktat! hahah :kocko. Men dom sa,, får du verkligen köra in där?
Jag satt som ett frågetecken och sa "jo vadårå?" då svarade han med att de var enkelriktat. oj då svarade jag, pinsamt hehe.

Så det var min uppkörningen till det första körkortet för mig!

Så nån som hänger med i veckan eller nåt?

/David

Huck

Dom ljuger!
Gick med
23 Aug 2003
Hoj
Suzuki
Nej du ska inte tro att jag är avundsjuk :arsele

Grattis till körkortet :yoparty :) :tummenupp

En annan får la först uppkörning i augusti, men i morgon är det teoriprov som gäller :Bugar

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
DJM skrev:

Hade tid för uppkörningen kl 12.30 åkte dit och gjorde manöverprovet väldigt bra.. så det blev godkänt. Fick vänta en stund till vi åkte ut i trafiken men de gjorde inget. När vi väl va ute så det första jag gör är att köra fel i en rondell men jag sket i det och körde vidare. Så kom vi till mötes platsen,, han packade in radion och lite grejor sen sa han du är GODKÄND!!! Överlycklig åkte ner till McD nedanför denna parkering,, och det sitter 2 vägverkets gubbar där och snackar och den som jag körde upp för hade åkt.. Jag kör ner dit och genom enkelriktat! hahah :kocko. Men dom sa,, får du verkligen köra in där?
Jag satt som ett frågetecken och sa "jo vadårå?" då svarade han med att de var enkelriktat. oj då svarade jag, pinsamt hehe.

/David

Grattis :tummenupp

Tror att du körde upp samtidigt som min brorsa... Han berättade om någon som körde och parkerade mot enkelriktat efter uppkörningen.

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
Själv ska man göra sitt teoriprov nästa tisdag, hoppas man klarar det :gnissla .

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
DJM skrev:

/David

Nää fy fan va härligt! Låter så underbart är du säger att du klarade det! Blir lycklig! :Bugar GRATTIS! ut å åk nu!

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Härligt! Grattis! :tummenupp
Då är det bekräftat att du hänkar den 16:e nu iaf =)
:fyllisar :fyllisar

gringoo

Mästarn
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
ingen hoj just nu, DTn såld
DJM skrev:

/David
Grattis som fan! Ut och bemästra gatorna.
Var det inget mer än så? Fick du inte hålla på och kolla alla tusen packningar och lager och allt... eller manöverprovet menar du också bromsning mm? Har mitt på torsdag....

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Tack alla :) :)

Japp jag hänkar den 16:e :tummenupp

Japp manöverprovet ingår det också bromsning. Nja säkerhetskontrollen: Han sa kolla bromsarna och lampor och elsystem så det gjorde jag,, det gick fint!

Så jäkla härligt och vara fri!! bara åker runt, fyfan vilken känsla!

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Grattis!

Hur många körlektioner hade du tagit?

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
DJM:

Tänkte på det, hur la du dig fel i en rondell? Värt och tänka på själv om det inte va allt för grovt eftersom ja också snart har uppkörning =D

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Esquina skrev:
DJM:

Tänkte på det, hur la du dig fel i en rondell? Värt och tänka på själv om det inte va allt för grovt eftersom ja också snart har uppkörning =D

Nej, de va bara ett mindre fel. Skulle åka rakt fram och så lägger jag mig i högerfilen MEN den går bara åt höger och då blev det lite fel.

:)

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Ingen längre
DJM skrev:
Nej, de va bara ett mindre fel. Skulle åka rakt fram och så lägger jag mig i högerfilen MEN den går bara åt höger och då blev det lite fel.

:)

Hmm oki, fan ja glömde säga grattis för helvete GRATTIS!!!! :tuttar

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
Tack så hemskt mycket!!! :)

Nån som hänger med innan fredag och kör?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...