Uppkörningsregler

tzrjack

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
Yamaha TZR 125 87
Tjenare. är på G med att få A1 kortet. jag har EN fråga om regler vid körprovet. Jag har en TZR 125 -87 och den har antingen 16 elr 20 kw, så frågan är om jag kan köra med den på körprovs tillfället , även om den har FÖR hög kw än en laglig.

EDIT: Den är reggad som 11 kw (lätt mc).

tack för svar :tummenupp

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
du verkar redan veta att du inte får köra med en maskin med mer än 11kw så redan där bör det ju svara på din fråga men med det sagt så kollar dom inte ifall din mc är trimmad eller ej. dom kollar på papperet så allt stämmer sen är det bara å köra.

så ja, du kan göra så.
men du vill nog undvika att skryta för dem andra körkortstagarna och kontrollanterna att du kör olagligt..

tzrjack

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2013
Hoj
Yamaha TZR 125 87
du verkar redan veta att du inte får köra med en maskin med mer än 11kw så redan där bör det ju svara på din fråga men med det sagt så kollar dom inte ifall din mc är trimmad eller ej. dom kollar på papperet så allt stämmer sen är det bara å köra.

så ja, du kan göra så.
men du vill nog undvika att skryta för dem andra körkortstagarna och kontrollanterna att du kör olagligt..

okey, tack . Men snälla jag kommer inte skryta. Jag tar min mc för det blir mkt billigare så och att om jag stryper tzr:en så går den absolut inte bra. :hihi

zamina

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2012
Hoj
Husqvarna SM 125 -07
Ja det kan du, dom kollar bara besiktning och reg papper. Körde med min husqvarna å där var det inga problem! :D

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
+1 på att de bara kollar besiktning- och registreringspapper. min DT125R var på ca 18 Kw, stod reggad som 11. Var inte problem (jag reflekterade inte ens på det faktiskt).

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...