Uppklassningar!?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Macke skrev:
Tror inte det är många (om ens någon) som kör en 1000cc hoj i R1000 som är mera preppad än vad som begränsas i reglementet för NSB....
Det gör det visst. Gixxer med öhlinsgaffel och 174 på bakan klassar inte in i NSB

flykay76

[flaj-kej] #76 ERF - REC
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Kawasaki KX450F 2010
Macke skrev:
Man räknar väl inte bara poängen i SM, utan SO och B-tävlingar också. Listan jag la ut var ju den smmanlagda SM ställningen.
Om man misslyckats totalt i SM deltävlingarna, så kan man ju ändå bli uppklassad om det gått bra på dom andra... Sen kan man ju alltid ansöka om uppklasning också, framgår dock inte om några gjort det i år...

Ta Martin t.ex, som blev 31'a i SM. Han hamnade på en fin 9:e plats totalt i SO, så min lista är ju lite missvisande...

Jag tänkte på listan på Svemos hemsida... :tummenupp
Och jo jag vet, hade själv bättre resultat i SO än SM...

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Nr:18 skrev:
Tänkte faktiskt att jag skulle slå dej nån gång nästa år också :D

Ja, det är väl ingen större merit.. Ha ha ha...

Vi kan ta nån annan bana än Knutstorp så kanske jag har en chans. Ha ha ha

Tillkommer det inga snabba i R1000, så ska jag satsa på topp-15 placeringar.. :tummenupp :D

Last edited:

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Macke skrev:

Tillkommer det inga snabba i R1000, så ska jag satsa på topp-15 placeringar.. :tummenupp :D

Det kommer alltid nytt snabbt kött till kvarnen, jag resonerade lika dant men det gick inge vidare :huvet

björn

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Hoj
Inte just nu
Är det här den kompletta listan? Ja listan på Svemos hemsida alltså. Utan att ha järnkoll på läget blir jag förvånad över att R600 #1 inte finns med, hade inte han ganska OK resultat på supportracen under SM-helgerna? Sen verkar det finnas andra R600-förare med betydligt sämre resultat som blir uppklassade.

????

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Macke skrev:

topp 15 va fan... minst topp 10, Macke det är uppklasning som gäller sen kör båda superbike så enkelt e det.. Jag ska köra superbike år 2007 med en mv augusta så enkelt e det...
Tanken var att jag skulle klassa upp mig till i år men det gick inte så jätte bra haha..

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Macke skrev:
Man räknar väl inte bara poängen i SM, utan SO och B-tävlingar också. Listan jag la ut var ju den smmanlagda SM ställningen.
Om man misslyckats totalt i SM deltävlingarna, så kan man ju ändå bli uppklassad om det gått bra på dom andra... Sen kan man ju alltid ansöka om uppklasning också, framgår dock inte om några gjort det i år...

Ta Martin t.ex, som blev 31'a i SM. Han hamnade på en fin 9:e plats totalt i SO, så min lista är ju lite missvisande...

AB-klasser så räknar man poäng som vanligt och B-poäng.

/JPS

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Macke skrev:
Eeeeh, jag vill helst inte ha nån A-licens tack...
Faan inte jag heller. Vi skall ju äga pallen i R1000 nästa år när alla snabba grabbarna dragit till NSB :tummenupp Hur bär man sig år för att neka uppklassning ?

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
KennethN skrev:
Faan inte jag heller. Vi skall ju äga pallen i R1000 nästa år när alla snabba grabbarna dragit till NSB :tummenupp Hur bär man sig år för att neka uppklassning ?

hahahahaa, så du säjer va! klart du ska köra NSB! :7peta

Arawak

Feg & talanglös
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
CB1000R
KennethN skrev:

Jag tycker med du ska köra NSB :gnissla

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
björn.e skrev:
Det kommer alltid nytt snabbt kött till kvarnen, jag resonerade lika dant men det gick inge vidare :huvet
björn

Äre inte typiskt så säg.... :tungan

KennethN skrev:

Ha ha ha... Nädå, nu har du fått A-licens.
Hur mycket du än bönar och ber så kan du inte komma tillbaka till oss vanliga människor! :D

Tur att du inte har kvar gammel-bladen nu när du ska köra NSB! :tummenupp :D

sunkan skrev:
topp 15 va fan... minst topp 10, Macke det är uppklasning som gäller sen kör båda superbike så enkelt e det.. Jag ska köra superbike år 2007 med en mv augusta så enkelt e det...
Tanken var att jag skulle klassa upp mig till i år men det gick inte så jätte bra haha..

MV-Agusta säger du? :va
2007? :va

Okej, då teamar vi upp i ett MV-agusta team 2007 (i R1000 He he he)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Macke skrev:
Ha ha ha... Nädå, nu har du fått A-licens.
Hur mycket du än bönar och ber så kan du inte komma tillbaka till oss vanliga människor! :D
Tur att du inte har kvar gammel-bladen nu när du ska köra NSB! :tummenupp :D
Du menar.... Vilken tur att jag inte har gammel-bladen kvar när jag skall vinna R1000 :) Eftersom jag är en fokuserad kille hade jag redan målbilden helt klar. Köra för skojs skull 2005. Om det gick bra skulle jag köpa en värre hoj till 2006. Vinna R1000 2006 och efter detta neka uppklassning till 2007. Köra och vinna R1000 även 2007 och sedan gå in och etablera mig top 15 i NSB 2008. Men eftersom uppklassningen skedde redan iår och man bara kan neka uppklassning en gång så får väl hela planen kortas ett år då. Typiskt.. Jäkt o stress jämt :)

Last edited:

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
Kenneth..

Blir man tvingad till att klassa upp sig i fall man kör bra? hur placerade du dig i år??

Fan jag vill också köra superbike.
måste gasa ner...

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
sunkan skrev:
Kenneth..

Blir man tvingad till att klassa upp sig i fall man kör bra? hur placerade du dig i år??

Fan jag vill också köra superbike.
måste gasa ner...

Tror man kan ansöka om dispens för att fortsätta som Rookie en gång, men sen är det nog klippt... :D

Jobbigt att byta klass från R600 till NSB mitt under säsong i så fall...

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
En klar fördel med 125R, 250R och 250SP, bara att byta färg på sifferfältet, betala lite mer och få köra lite färre tävlingar. Hmmm... :va

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
lös
Verkar bli riktigt trångt i superbike nästa år.... troligtvis flertal som blir utkvalade varje tävling, redan i år var det ju så på en del tävlingar.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Torkel skrev:
En klar fördel med 125R, 250R och 250SP, bara att byta färg på sifferfältet, betala lite mer och få köra lite färre tävlingar. Hmmm... :va

Ha ha ha.. Låter ju som en jäkla fördel... :D

Skämt åsido. Eftersom A- och B-förare kör ihop i dom klasserna, så blir det väl ingen större skillnad för den som blir uppklassad...

Det är ju tungt som man ligger precis på gränsen i t.ex R1000, och blir uppklassad. Då har man ju ingen chans att kvala in i NSB racen sen, och får försöka hitta en annan klass att köra... Inte kul...
När/Om jag blir uppklassad vill jag vara säker på att jag får tävla iaf...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning