uppmontering av kamerorna på gång...

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Nu håller VV på som bäst att rigga upp stolpar för kamerorna längs 288:an och har grävt för kabel o.d. De kommer bl.a. att hamna i diverse svackor så att folk som kommer lite fort över backkrön får sig en överraskning.

Så skönt att ta hojen och slippa bry sig... (men det var lite kylslaget om fingrarna)

mickelin

Guest
.

TomK skrev:
2075916 Nu håller VV på som bäst att rigga upp stolpar för kamerorna längs 288:an och har grävt för kabel o.d. De kommer bl.a. att hamna i diverse svackor så att folk som kommer lite fort över backkrön får sig en överraskning.

Så skönt att ta hojen och slippa bry sig... (men det var lite kylslaget om fingrarna)

Ska vi starta en gerillarörelse som har som mål att få bort fartkamerorna i sverige? Vi böjar med att spränga kameror och för att finansiera all verksamhet så kidnappar vi turister, gästarbetare och statstjänstemän för att kräva lösen för dom.

// Har något mot fartkameror

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Undrar om det är nått liknande de pysslar med på 55:an.
Inga stolpar elelr grävmaskiner men väl sånna där mystiska "slangar" över vägen.... :va
Det kanske är där "slangarna" är som kamerorna kommer hamna?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
TinaTjejen skrev:
2076139 Undrar om det är nått liknande de pysslar med på 55:an.
Inga stolpar elelr grävmaskiner men väl sånna där mystiska "slangar" över vägen.... :va
Det kanske är där "slangarna" är som kamerorna kommer hamna?

Mystiska slangar brukar väl vara sånadäringa saker som räknar antal fordon för att VV eller någon ska veta hur trafikerad en väg är...

Kan passa på att nämna att mellan Enköping och Hummelsta har alla kameror monterats ner. Förmodligen är kameror av nya typen på väg upp snart.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Kryptonit skrev:
2076220 Mystiska slangar brukar väl vara sånadäringa saker som räknar antal fordon för att VV eller någon ska veta hur trafikerad en väg är...
...och är det två slangar räknar de bara trafiken - med tre stycken kollar de även hastighet.

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Trafikkameror måste verkligen bidra till ett jämt trafiktempo och det vill vi såklart ha!
Eller INTE...
Reklamen på tv påstår att dom är livräddare, hell no säger jag!
Det dom gör är att skapa oflyt i trafiken, jag saktar ned innan kameran kommer och sedan tokgasar ett tag för att komma förbi lastbilarna och dylika fordon.

Mina 2 ören..

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Helt rätt Nalken!

Är det något som sabbar rytm och säker körning så är det dessa kameror och vajerräcken med 2-1 fil.

Delade vägar för olika färdriktning kan jag förstå men inte dessa trafik uppsamlare, ibland som nu i helgen kommer det gå duktigt undan när 1 fil blir 2 och alla ska köra om, blir ju inte bättre att det finns många hyrbilar ute i trafiken (oftast ovana förare bakom ratten)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Kryptonit skrev:
2076220

Kan passa på att nämna att mellan Enköping och Hummelsta har alla kameror monterats ner. Förmodligen är kameror av nya typen på väg upp snart.
Och så har plogbilarna varit duktiga också :hihi

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...