Upppkörning Kuggad!

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
Oftast så kuggar uppkörningsledaren dig p.g.a. FLERA orsaker, men för att du ska kunna få en förklaring så tar han dig på något specifikt.

Flera småsaker var dåliga, men han kunde inte kugga dig på dessa så han hittade en "stor" sak.

Jag själv körde över heldraget på min uppkörning för bil, men jag fick kortet iaf eftersom jag körde med mycket bra uppsikt.

Även när jag tog mc kort fuckade jag upp men fick kortet, välte mcn på garagevändningen...

Spansk

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2011
Hoj
02, Yamaha , R1
anledningen.

Anledningen till att jag inte körde om var att han sa att jag skulle ta en avfart mot ett Mål i sundsvall. Men jag hade fått för mig att orten låg närmre än vad det tydligen var. Därför jag låg bakom lastbilarna lite för länge..
blir ju lätt hänt att man kör försiktigare på uppkörningarna när trafikverket
är bakom har jag en känsla av.

Men men nu får man vänta till Maj månad med uppkörning får ta nya tag till dess:tummenupp

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Klarar man inte uppkörningen så ska man inte ha något körkort ännu. Träna vidare och kör upp på nytt när du är redo.
Det finns nog en miljard ursäkter för att bli "kuggad" men i slutänden är det helhetsintrycket som avgör hur det blir. Ingen blir kuggad pga. ett enskilt misstad men ger man ett osäkert intryck kommer misstagen framstå som allvarligare och till sist passerar man gränsen där man inte är lämplig att inneha ett körkort.

/HW

MartinP

Sporthojsnörd
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSF 1200
Inte är det 90 på motorväg inte. 110 eller 120 km/h är det som gäller i vårt land.

Det finns tydligen något som kallas "stadsmotorväg". Fullkomligt idiotiskt påfund, det hade känts betydligt mer logiskt att kalla de delarna för motortrafikled. Men det är klar, om det hade varit det mest idiotiska som vägverket gjort skulle man väl varit glad...

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Anledningen till att jag inte körde om var att han sa att jag skulle ta en avfart mot ett Mål i sundsvall. Men jag hade fått för mig att orten låg närmre än vad det tydligen var. Därför jag låg bakom lastbilarna lite för länge..
blir ju lätt hänt att man kör försiktigare på uppkörningarna när trafikverket
är bakom har jag en känsla av.

Men men nu får man vänta till Maj månad med uppkörning får ta nya tag till dess:tummenupp

Tråkigt!

Jag är så gammal att jag inte behövt ta MC-kort. Det behövde inte heller min f d fru. Hon har aldrig ens kört moppe så du är säkert 10000 gånger bättre på att framföra en hoj än hon är. Hon kan köpa en Hayabusa och framföra den lagligt. Fast det gör hon ju inte.

Du har naturligtvis mycket bättre förmåga än henne att framföra en Hayabusa men du får inte.

Livet är inte alltid rättvist!

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Bara ut och försök igen TS. Kuggade också på första försöket på bromstekniken.
Tror du har större chans att klara det om du visar attityd och ligger precis vid hastighetsgränserna än om du fegar lite och gör allt så jävla försiktigt, för det visar nog på osäkerhet (även om ni i fallet) säkerligen körde som ni trodde ni skulle köra.

Körde jävligt mesigt vid bil uppkörningen och blev tillsagd att jag ska fan köra snabbare och aggresivare ;)

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
jag kuggade 2 gånger: första på exakt det du gjorde, låg för nära en framförvarande lastbil, andra gången fick jag inte köra trafikdelen då hojen dog för mig när jag gjorde bromsprovet "trafikfarligt". Som grädde på moset åkte jag på en fortkörningsbot på vägen hem från uppkörningen (jag körde bil och en polare körde hojen). :död

Gissa om jag var vansinnig den kvällen?

Malm3n

Hårdast på Bulten
Gick med
30 Aug 2010
Hoj
2014 Harley Davidson FXDB103 Street Bob
Glöm inte att om du ligger bakom en lastbil med släp (läs 24m) så ser han inte dig i båda backspeglarna förens du ligger närmare 150-200m bakom, bara en liten parantes till en av anledningarna somdu kanske kuggade på och det kan vara bra att tänka på till nästa gång=)

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Solklar kuggning, bara bryta ihop o komma igen, Lycka till!
Även jag missade 1:a uppkörningen
Körde upp för Sveriges första kvinnliga inspektör.
Det gick alltså inte så bra, även om det nog inte påverkat mitt förhållande till kvinnor i nån högre grad..:D
Fick efteråt en lång föreläsning om hur mc-körning skall gå till, tog allt ad notam och nästa gång var det inga problem..
Detta inträffade alltså på 60-talet, dvs jag är en äkta gubbe som ärligt förtjänat mitt mc-kort - det på vänstertrafikens tid...:D
Enda skadan under åren på mig (lite..) och på hoj (något mera) var när en bil körde ut från en P-plats utan att se mig och jag fick lägga hojen...
Idioter på vägarna fanns det redan då...:gnissla

Så bara bryt ihop och starta om på ruta ett.
Kör med auktoritet, vela inte och ffa håll uppsikt och se till att du syns!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...