Uppringd!!

Zedde

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Hoj
GSX-R 1000 -02
Ca 20 minuter efter att jag kom hem från dagens runda ringde telefonen. Jag svarade och utfrågningen började. Har du en Mc? -Ja? -Körde du där vid den tiden? -Varför undrar du?. Sen var det igång, fick mig en utskällning som heter duga. Jag hade tydligen kört vårdslöst och oansvarigt. Man borde fan plocka skylten :)!

Någon annan som varit med om samma?

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Zedde skrev:
2335782 Ca 20 minuter efter att jag kom hem från dagens runda ringde telefonen. Jag svarade och utfrågningen började. Har du en Mc? -Ja? -Körde du där vid den tiden? -Varför undrar du?. Sen var det igång, fick mig en utskällning som heter duga. Jag hade tydligen kört vårdslöst och oansvarigt. Man borde fan plocka skylten :)!

Någon annan som varit med om samma?
Nä aldrig uppringd men däremot konfronterad på stan av diverse folk, plus av min polisgranne :D

Men värst var det när jag smällde bågen och läkaren som tog om hand om mig frågade; kör du den oranga hondan. ja... ja det var väl inte mer än väntat att du skulle dyka upp här någon dag :tungan sedan hade hon en föreläsning för mig :pannkyss

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Det var väl någon här som fick ett vykort med en utskällning på?!

Freon_leon

Johan
Gick med
31 May 2004
Hoj
Snart en R6
FUBAR skrev:
2335880 Det var väl någon här som fick ett vykort med en utskällning på?!

hehe, brevet ja... en gubbe följde efter mig en gång för att han tyckte jag körde vårdslöst, 90 väg han låg i 75-80 på en raksträcka som är ca 1 km lång. Körde till och med om i laglig fart men jag fick minsan en utskällning när jag stannade för att tanka. Att folk orkar bry sig om hur andra kör...

xds

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
Ingen denna sommar.. :(
Har blivit stoppad efter en grusväg, verkligen krypkörde fram. En rejäl utskällning.. Visor om hur det var en privat väg (vilket det inte är) och allmänt gnäll om att den lät för mycket. Slutade med en polisanmälan men har fortfarande inte hört något mer. Åker förövrigt helt utan plåt nu.

En annan sak jag minns när jag läste CJ900RR's svar. Kom in på akuten med bryten arm efter att jag klotat på banan med cross. Fick kommentaren. "haha, en motorcrossåkare, det här grejjar vi med lokalbedövning för du har väll hög smärtgräns?".

"Olsson"

Mas jävil
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
54
Det rikitigt kokar inom mig när jag läser sånt här. Man skulle fan bara räta ut högern. Samma människor åker med * vägrenskörning bestämmer jag* klistermärken i 75 på 90 väg, mitt i vägen åker dom jävlarna.

Och på måndag är semestern slut :mad:

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Olsson skrev:
2336077Samma människor åker med * vägrenskörning bestämmer jag* klistermärken i 75 på 90 väg, mitt i vägen åker dom jävlarna.

Jag har aldrig sett en sån, bara hört om dom. Jag tror det är en skröna.

Alf

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
CB650 1981
Var en gubbe som skulle börja gnälla att vi körde för fort vid hans gård när polarens farsa låg i diket med brutet ben. Inte rätt tillfälle kan jag säga, efter lite mindre trevliga ord försvann han rätt snabbt. :D

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Hoj
*Såld*
Har en polare som körede ca 120 på 90 väg när en kärring kommer ut från en stuga en bit fram och svingar en kratta mot honom... Kul om den träffat, NOT.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Scorpion.SE skrev:
2336269 Har en polare som körede ca 120 på 90 väg när en kärring kommer ut från en stuga en bit fram och svingar en kratta mot honom... Kul om den träffat, NOT.

Folk ÄR fan dumma i huvet. Det märkliga är att dom inte verkar förstå själva att när dom gör så, så begår dom ett grövre brott än fortköraren.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Scorpion.SE skrev:
2336269 Har en polare som körede ca 120 på 90 väg när en kärring kommer ut från en stuga en bit fram och svingar en kratta mot honom... Kul om den träffat, NOT.

Djävlar vad jag hade stannat..

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
När jag och Hållis va ude o körde i fjol var den en kwinna som hutta (kastade) ud (ut) ett paraply så det nästan träffade Hållis. Kärringajävlen missade med en ~30 cm.

Jag har alltid sagt att majoriteten av mänskligheten är bra jävla dumma och varje dag får man bevis på detta. :näsblod

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Iofs hände det här med mopeden men skitsamma..

Det var förra sommarn då jag å min polare tog en liten "genväg" (en stig brevid en cykelväg som är ca 5-10 m lång :p) hem varje gång vi hade vart ute å kört för å slippa åka ca 500m extra.. Efter nån vecka när jag kmr åkandes som vanligt står en gubbfan ivägen å flyttar inte på sig, jag saktar in å tänkar krypa förbi han men då hojtar han till å tar tag i mej. Lite rädd blir man ju, Men sen börjar tjatandet från gubben. Han börjar med det vanliga om att kalla hit polisen mm, bla bla bla, aja ni fattar, Men tillsist avslutar han me:
- Om inte polisen gör nått så kmr jag sätta upp pålar som ni kan köra in i å dö.. :S

Efter det intensiv kördes den biten ganska ofta :p

Ps, det här året har han slängt upp en stor jävla hög me granris på stigen ^^ :p

Fräd

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Japanskt och Österrikiskt
En gång har jag faktiskt sökt upp en annan trafikant. I en kurva kör en BMW 525 med två unga killar upp jämsides med mig när jag kommer på hoj. Dom hänger sig på tutan och kör så nära dom kan och jag är centimetrar från att fara ut i skogen. Ville höra vad dom hade otalt med mig. :mad:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
_Nille_ skrev:
2336630 Ps, det här året har han slängt upp en stor jävla hög me granris på stigen ^^ :p
Det blir en fin brasa om man kastar på lite bensin. :tummenupp

Fräd skrev:
2336674 En gång har jag faktiskt sökt upp en annan trafikant. I en kurva kör en BMW 525 med två unga killar upp jämsides med mig när jag kommer på hoj. Dom hänger sig på tutan och kör så nära dom kan och jag är centimetrar från att fara ut i skogen. Ville höra vad dom hade otalt med mig. :mad:
Och vad var deras ursäkt?

Last edited:

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Jag har fått brev hem från nån på Volvo (var ett sånt kuvert iaf) där han skrev: Har du fått ditt körkort i ett cornflakes paket eller? Ditt slalomåkande jävla pucko!!

Vad jag vet med mig från den dagen så hade jag inte kört vårdslöst över huvudtaget, inte heller i några köer om han syftade på slalomkörning. Arg bilist i sur Volvo antar jag:hihi.

Inte ofta jag är moraltant men förra sommaren så körde jag bil på en 70-väg uppe i Bohuslän, bilisten framför (ett par på ca 60 år) ligger och kör i mitten av vägen (över krön och skymda kurvor osv). Jag tar hans regnr och skickar till 71456, får namnet och ringer nummerupplysningen. Får tag på idiotens mobilnummer och ringer upp:

-Hallå?
-Hejsan, kör du bil just nu?
-Ja?
-Du råkar inte köra på vägen mellan Fjällbacka och Grebbestad?
-Jo, vem e detta?
-Emil heter jag, kör bilen bakom dig just nu och ville bara påpeka att du är rent utav livsfarlig när du kör i mitten av vägen som du gör just nu. Håll till höger innan du kör ihjäl någon. Hej på dig!

Jag ser hur gubben tittar på telefonen, börjar tjata med tanten för att sen fortsätta köra i mitten av vägen :död. Trodde han lärde sig nånting men ack vad fel man kan ha, suck :3freak

vixor

Ny medlem
Gick med
17 May 2006
Hoj
Yamaha pw80
Ja en del surt folk finns det då allt, senast i Torsdags fick man fingret.
Hade lite halvbråttom men åkte inte speciellt fort för jag åkte precis över ett hål i asfalten som var fullt med grus så det kan hända att nått hjul fick ytterst lite släpp, så står det en gubbe med hund alldeles bredvid. När jag sedan kikar i backspegeln så ser man gubbfan med fingret i luften :3freak

Då hade man god lust att nita, backa tillbaka och undra vad det var frågan om :S men hade inte tid.

Sen är det de vanliga, helljusblink från töntiga billister som blinkar för ingenting när man kört om. (ANVÄND VÄGRENEN OM NI SKA SNIGLA!)
Och folk som vevar med armarna hit och dit helt i onödan, i vissa fall kanske dom haft rätt men oftast så tycker jag dem har fel.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...