Uppringd!!

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
ZX9R svarten
Zedde skrev:
2335782 Ca 20 minuter efter att jag kom hem från dagens runda ringde telefonen. Jag svarade och utfrågningen började. Har du en Mc? -Ja? -Körde du där vid den tiden? -Varför undrar du?. Sen var det igång, fick mig en utskällning som heter duga. Jag hade tydligen kört vårdslöst och oansvarigt. Man borde fan plocka skylten :)!

Någon annan som varit med om samma?

Finns även andra varianter!!! Ca 2 veckor sen var på väg hem från västkusten ligger och pressar ganska bra på motorvägen, måste sakta in lite för trafik, går ner nån växel men ligger på skapliga varv (laddar för omkörning) då får jag se en gubbe brevid vägen ca 80 + med käpp och hela faderullen som står och signalerar att jag ska gasa, han liksom härmar gasrörelsen, jag torrgasar till en gång, varvid gubben fort som fan upp med tummen :banana

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Om jag nån gång blir utskälld för att kört för fort om man kört om någon eller så, tänkte jag skälla ut dom för att köra för sakta, dom borde bli så pass chokade att dom ger upp o åker hem. :va

:rolleyes:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Pinky skrev:
2336804 Jag har fått brev hem från nån på Volvo (var ett sånt kuvert iaf) där han skrev: Har du fått ditt körkort i ett cornflakes paket eller? Ditt slalomåkande jävla pucko!!

Vad jag vet med mig från den dagen så hade jag inte kört vårdslöst över huvudtaget, inte heller i några köer om han syftade på slalomkörning. Arg bilist i sur Volvo antar jag:hihi.

Inte ofta jag är moraltant men förra sommaren så körde jag bil på en 70-väg uppe i Bohuslän, bilisten framför (ett par på ca 60 år) ligger och kör i mitten av vägen (över krön och skymda kurvor osv). Jag tar hans regnr och skickar till 71456, får namnet och ringer nummerupplysningen. Får tag på idiotens mobilnummer och ringer upp:

-Hallå?
-Hejsan, kör du bil just nu?
-Ja?
-Du råkar inte köra på vägen mellan Fjällbacka och Grebbestad?
-Jo, vem e detta?
-Emil heter jag, kör bilen bakom dig just nu och ville bara påpeka att du är rent utav livsfarlig när du kör i mitten av vägen som du gör just nu. Håll till höger innan du kör ihjäl någon. Hej på dig!

Jag ser hur gubben tittar på telefonen, börjar tjata med tanten för att sen fortsätta köra i mitten av vägen :död. Trodde han lärde sig nånting men ack vad fel man kan ha, suck :3freak

HAHA, underbart! Vore kul att se hans min då man säger att man åker i bilen bakom:rofl

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024