Upprustning och modifiering av Yamaha YZF750R -93

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
metkallica skrev:
lite mer photoshopande... tar gärna emot tankar om färgen... :näsblod
Näää... måla såhär:

ny-yzr500a1997.jpg


eller såhär:

1998yzr500-01.jpg
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Mattias skrev:
Näää... måla såhär:

ny-yzr500a1997.jpg


eller såhär:

1998yzr500-01.jpg

Tanken har slagit mig. Fundera först på yamaha racing gul/vit/svart, men i och med att vi ska lacka grejerna själva så kan så mycket olika färger och en massa mönster göra jobbet lite väl avancerat. Tyckte att den oranga grejen kändes sjysst. Men man blir ju bra sugen på racelack när man ser dessa vackra bilder. :drool
 

Pelvan

Muller.. underbara muller... #4073
Gick med
23 May 2005
Ort
Gävle
Hoj
Ducce 900SS -94
metkallica skrev:
Tanken har slagit mig. Fundera först på yamaha racing gul/vit/svart, men i och med att vi ska lacka grejerna själva så kan så mycket olika färger och en massa mönster göra jobbet lite väl avancerat. Tyckte att den oranga grejen kändes sjysst. Men man blir ju bra sugen på racelack när man ser dessa vackra bilder. :drool

Lacka den orange som du visade på photoshop-bilderna. Såg riktigt grymt ut!!!!! :tummenupp
 

Hassle

Någon måste komma sist
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Rydöbruk/Göteborg
Hoj
YZF750R -93, GSX-R1000 -02
Mattias skrev:
Näää... måla såhär:

Jag lackade min YZF750 liknande, som en slags Haga SBK/Suzuka 8h-replika. Som hyllning till Haga och vad han utförde med YZF:en i slutet av 90-talet. Blev nöjd med resultatet, synd att jag förstörde den lite i sandlådan på Falken.
 

Bifogat

  • PICT0797_3.JPG
    PICT0797_3.JPG
    66 KB · Visningar: 458
Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Hassle skrev:
Jag lackade min YZF750 liknande, som en slags Haga SBK/Suzuka 8h-replika. Som hyllning till Haga och vad han utförde med YZF:en i slutet av 90-talet. Blev nöjd med resultatet, synd att jag förstörde den lite i sandlådan på Falken.

mycket stiligt! lackade du den själv eller? Är fälten i rött och stripsen lackade eller klibber? Tack för visat intresse... :yoparty
 

Hassle

Någon måste komma sist
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Rydöbruk/Göteborg
Hoj
YZF750R -93, GSX-R1000 -02
metkallica skrev:
mycket stiligt! lackade du den själv eller? Är fälten i rött och stripsen lackade eller klibber? Tack för visat intresse... :yoparty

Tack! :) Jag maskade själv, sedan fick jag det lackerat för 1500 kr (exkl. färg). Allt är lackat utom YAMAHA-texten som jag klippt ut ur självhäftande plast.

Egentligen skulle jag vilja höja hela sadelpartiet och kutsen lite för att få snyggare linje och bättre benutrymme. Detta är inget du tänkt på med R7-kutsen? Med en R7-kåpa och lackerat som Yamahas superbike R7:eek:r hade din blivit riktigt läcker, men kanske inget för banåka, som sagt.
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Hassle skrev:
Tack! :) Jag maskade själv, sedan fick jag det lackerat för 1500 kr (exkl. färg). Allt är lackat utom YAMAHA-texten som jag klippt ut ur självhäftande plast.

Egentligen skulle jag vilja höja hela sadelpartiet och kutsen lite för att få snyggare linje och bättre benutrymme. Detta är inget du tänkt på med R7-kutsen? Med en R7-kåpa och lackerat som Yamahas superbike R7:eek:r hade din blivit riktigt läcker, men kanske inget för banåka, som sagt.
'

Som sagt, stiligt gjort. Men jag tror dock att jag kör på det oranga temat då det känns orginellt. Har inte sett så många oranga Yamahas innan. :tummenupp Desutom tror jag att det kommer bli killer med den sidensvarta ramen...

Blir lite avis på din strålkastar anordning dock! Skulle vilja göra någon liknande sak själv med jag har varken tid eller pengar så det räcker till det innan sommaren.
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Har suttit och lekt med photoshop i väntan på att få tillbaka grejer ifrån lack.
Något sådant här blir det. Om det är någon som har något sjysst förslag på hur man kan lägga lite svart/vita stripes så hugg gärna in eller kom med synpunkter på de olika lackförslagen :gnissla

Svårt att bestämma hur det ska se ut...
 

Bifogat

  • yzr 750_2 copy (Small).jpg
    yzr 750_2 copy (Small).jpg
    43.7 KB · Visningar: 108
  • yzr 750_3 copy (Small).jpg
    yzr 750_3 copy (Small).jpg
    45.9 KB · Visningar: 95
  • yzr 750_5 copy (Small).jpg
    yzr 750_5 copy (Small).jpg
    47.5 KB · Visningar: 89
  • yzr 750_6 copy (Small).jpg
    yzr 750_6 copy (Small).jpg
    47.1 KB · Visningar: 84
  • yzr 750_7 (Small).jpg
    yzr 750_7 (Small).jpg
    47.5 KB · Visningar: 137
Last edited:

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
metkallica skrev:
Har suttit och lekt med photoshop i väntan på att få tillbaka grejer ifrån lack.
Något sådant här blir det. Om det är någon som har något sjysst förslag på hur man kan lägga lite svart/vita stripes så hugg gärna in eller kom med synpunkter på de olika lackförslagen :gnissla

Svårt att bestämma hur det ska se ut...

jag röstar på bild 5.... kanske lite smalare stripning i "framkant" som det är på bild 4:a..
 

Spondon

letargisk
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Yamaha FZ750 -85, FZR1000 -89
Bild 5 ser bra ut. Testa att byta den oranga mot gul så har du Yama racing-lacken (nästan).

Svart/vit/orange, är inte det HD-färger... :arsele :hihi

/Mange
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Har funderat på det med, men jag tycker att den oranga är snyggare och lite orginellare. HD scmåde... vem bryr sig. Jag gillar hur färgerna gör sig på hojjen sedan kan man relatera det till vad man vill. :hihi
Spondon skrev:
Bild 5 ser bra ut. Testa att byta den oranga mot gul så har du Yama racing-lacken (nästan).

Svart/vit/orange, är inte det HD-färger... :arsele :hihi

/Mange
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Då hade man fått tillbaka ram, fälgar, sving m.m. ifrån lack. Började montera igår kväll :) . Ska till garaget idag igen och ta lite bilder som kommer upp ikväll :tummenupp

Har även fixat en lösning med bakdämparen som är lite speciell. Konvertera en R6 dämpare så att den passade :D
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
bilder

Här kommer lite bilder på jobbet som har gjorts i helgen. Motorn är i, elen är dragen, handtag är på plats m.m.m.m.... :tummenupp

Nu väntar jag på bromsskivor som förhoppningsvis ska komma nästa vecka.

Lite bilder på speciallösningen med R6 dämpare ifrån 01 med. Fick byta nedre fäste på den sedan satt den som en käftsmäll :yoparty

Även en bild på den egenhädigt omklädda sadeln. Blev riktigt nöjd med den :hihi
 

Bifogat

  • Bild 016 (Small).jpg
    Bild 016 (Small).jpg
    42.3 KB · Visningar: 153
  • Bild 009 (Small).jpg
    Bild 009 (Small).jpg
    45.6 KB · Visningar: 153
  • Bild 013 (Small).jpg
    Bild 013 (Small).jpg
    39.4 KB · Visningar: 151
  • Bild 019 (Small).jpg
    Bild 019 (Small).jpg
    57.4 KB · Visningar: 204
  • Bild 022 (Small).jpg
    Bild 022 (Small).jpg
    59.3 KB · Visningar: 325
  • Bild 025 (Small).jpg
    Bild 025 (Small).jpg
    54.4 KB · Visningar: 241

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
fler bilder...

......
 

Bifogat

  • Bild 028 (Small).jpg
    Bild 028 (Small).jpg
    60.8 KB · Visningar: 152
  • Bild 031 (Small).jpg
    Bild 031 (Small).jpg
    49.8 KB · Visningar: 160
  • Bild 033 (Small).jpg
    Bild 033 (Small).jpg
    54.5 KB · Visningar: 148
  • Bild 034 (Small).jpg
    Bild 034 (Small).jpg
    46.4 KB · Visningar: 149
  • Bild 036 (Small).jpg
    Bild 036 (Small).jpg
    57.7 KB · Visningar: 274

sevehem

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2006
Ort
Falun/Varberg
Hoj
såld, siktar på 900 ccm eller mer
Snyggt Kalle!

Varför sätter du ihop allt? du skall väl inte lacka med cuts, kåpor tank mm på?

Sitter själv och slipar/spacklar på min egen tank, fy fan va tråkigt.... men det blir nog fint!

Det skall bli jävligt roligt att se hur det blir, de färger du valt blir riktigt snyggt, kul med orginella grejjer. Jag tycker att variant 5 på din photoshopbild var klart snyggast, den vita stripen litter ruskigt fint i linje med sadel och cytkelns "naturliga" vinkel, snyggt!

Vi ses, ha det till dess!
 

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Ort
FALUN
Hoj
lös
Tackar tackar. Har fortfarande stora funderingar över lacken. Har slagit mig med hjälp av en vän som inte är rädd för att säga vad han tycker att hojjen skulle klä sig vackert i vitt. :va Får se hur det hela slutar... Bestämmer färg när grejerna hänger i boxen :)

Fan din RD såg ju fräsch ut... skulle vara kul att se fler bilder på den.
:yoparty

sevehem skrev:
Snyggt Kalle!

Varför sätter du ihop allt? du skall väl inte lacka med cuts, kåpor tank mm på?

Sitter själv och slipar/spacklar på min egen tank, fy fan va tråkigt.... men det blir nog fint!

Det skall bli jävligt roligt att se hur det blir, de färger du valt blir riktigt snyggt, kul med orginella grejjer. Jag tycker att variant 5 på din photoshopbild var klart snyggast, den vita stripen litter ruskigt fint i linje med sadel och cytkelns "naturliga" vinkel, snyggt!

Vi ses, ha det till dess!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top