Uppsala OPEN!!!!!

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Bluegreengrey skrev:
Ja hoppas det blir lite folk som kommer! Om det blåser så torkar ju marken upp fortare så det är ju bara bra :)

Själv sitter jag och pluggar Unix och First Class (börjar nytt jobb om 1-2veckor så jag lär vara lite abitiös nu)

Ses På LÖRDAG om inte tidigare!

Du är inte ensam att missa racet..
Själv så sitter jag på jobbet som jag jämt gör när det händer nåt roligt.
Kul med nytt jobb,det låter som en skola eller myndighet med tanke på first class, hoppas du trivs iaf.
Nu lunch :D

Last edited:

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Precis hemkommen från flygrakan. Sitter o värmer mig lite. Det var lite liten uppslutning men trevligt. O vädret blev ju ok det med!

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
M:et - Ugluk
2-1 (walk-over) :FU

Dessutom tog jag min första poäng idag. :)

Dålig uppslutning, inte minst i kungaklassen.
Måste bero på avställning och inställning.
Creds till alla som tog sig dit. :hej

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Ugluk skrev:
M:et - Ugluk
2-1 (walk-over) :FU

Dessutom tog jag min första poäng idag. :)

Dålig uppslutning, inte minst i kungaklassen.
Måste bero på avställning och inställning.
Creds till alla som tog sig dit. :hej

Ja ja, jag får bjuda på det! Är huvet dumt får kroppen lida som det så fint heter!!!

Körde ni inte på Tierpsrakan?
Jag och Moose kom ut dit vid 4 och det enda som fanns där ute var 3 lustgasmonster.
Åkte runt och letade efter er i stan sen men inte ett spår.
Vad har hänt, inget hängande på Max /pumpen efter rejs :confused:
Fan att man skulle gå på spriten så hårt igår :mad:

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Ugluk skrev:
Dessutom tog jag min första poäng idag.
Nja det finns TVÅ fel i ditt påstående min gode Ugluk. :whip

För det första så får man inga poäng på Uppsala Open :fakta För det andra så även om man hade fått poäng så TOG du inte poänget. Utan du FICK poänget beroende på mitt sämsta race någonsin! Så här gick det till:

1) Jag missade starten totalt medans du fick en perfekt start.

2) När jag väl kommit iväg så började det låta *väldigt* skumt om min motor. Jag fick en otäck känsla i kroppen och tyckte mig dessutom se i ögonvrån DEN HEMSKA URNINJAN förklädd till Ugluk! :skrämd Tänkte då att något vibrerat sönder i motorn igen. Tankarna snurrade, allt blev suddigt, såg bara en massa gamla GPZ-maskiner runt omkring min vackra Daytona med hysteriskt varvande motorer... Jag vet inte hur länge jag befann mig i detta paralyserade tillstånd men jag kom slutligen till sans igen och insåg att det var varvtalsregulatorn som gav upphov till det konstiga ljudet. Snabbt i med 2:an, dumpade kopplingen och framhjulet gick till väders. Fick panik och släppte rullen, hjulet slog ner men jag hade vridit styret en hel del så jag fick världens styrvobbel och tappade taget om fotpinnarna. Fick till slut ordning på hojen och kunde börja gasa igen men då hade jag tappat för mycket. Ugluk vann med 6-7 meter.

Så var det! :fakta

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
n'Lasse skrev:

1) Jag missade starten totalt medans du fick en perfekt start.

2) När jag väl kommit iväg så började det låta *väldigt* skumt om min motor. Jag fick en otäck känsla i kroppen och tyckte mig dessutom se i ögonvrån DEN HEMSKA URNINJAN förklädd till Ugluk! :skrämd Tänkte då att något vibrerat sönder i motorn igen. Tankarna snurrade, allt blev suddigt, såg bara en massa gamla GPZ-maskiner runt omkring min vackra Daytona med hysteriskt varvande motorer... Jag vet inte hur länge jag befann mig i detta paralyserade tillstånd men jag kom slutligen till sans igen och insåg att det var varvtalsregulatorn som gav upphov till det konstiga ljudet. Snabbt i med 2:an, dumpade kopplingen och framhjulet gick till väders. Fick panik och släppte rullen, hjulet slog ner men jag hade vridit styret en hel del så jag fick världens styrvobbel och tappade taget om fotpinnarna. Fick till slut ordning på hojen och kunde börja gasa igen men då hade jag tappat för mycket. Ugluk vann med 6-7 meter.

:rofl Helt underbart... *pust* Men faktum kvarstår, han spöade dig Lassemannen! :D

Go Ugluk! Go Ugluk! Go Ugluk! :rock :bow

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Dom dära kaworna ska man inte köra för nära, då skakar ens maskin sönder.

Last edited:

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
n'Lasse skrev:
Nja det finns TVÅ fel i ditt påstående min gode Ugluk. :whip
1) Jag missade starten totalt... blablabla ...Ugluk vann
Ska det vara så svårt att tåla att du fick pisk på pungen med salt sill?
Av en hoj som är 50kg tyngre, 20 hästar svagare och 15 år äldre?
:D :hej

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
När kommer en sammanställning av racet ? Vore kul att se eftersom man va i Dalarna och inte kunde närvara.

//B

Robbi

Hellre ute o kör än sjunger i en kör...
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Bear skrev:
När kommer en sammanställning av racet ? Vore kul att se eftersom man va i Dalarna och inte kunde närvara.

Sammanställning var det...

Vi körde bara lilla klassen.
Följande startade

Par 1: Jonny - Christian. Christian gick vidare.

Par 2: Ugluk - n´Lasse. Å där vet vi ju att Ugluk avgick me seger!!

Par 3: Myran (solo-repa) Affe ställde dock upp som utfyllnad...

Par 4: URRJocke - Martin. Martin vann.

Semi-final:

Par 1: Christian - Ugluk. Här fick Ugluk lite för hårt motstånd o fick känna sig stooort besegrad.

Par 2: Myran - Martin. Samma visa här. Myran var i en klass för sig.

Final:

Christian - Myran. Hård kamp, men den som drog det längsta strået o avgick med seger samt blev 350 riksdaler rikare var Christian!!!

Grattis Christian!!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ska tilläggas att det bara var två hojar i stora klassen som orkade komma. Ove på sin gröna ZX12 och jag på gixxern. Lagom kul... så vi bestämde att Ove vann den stora klassen - utan att köra. Jag körde två testrepor och lyckades torska två avgasventiler på gixxern. Spela roll, säsongen e ju iaf slut nu.

Ugluk

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
andersbrink skrev:
Ska tilläggas att det bara var två hojar i stora klassen som orkade komma. Ove på sin gröna ZX12 och jag på gixxern. Lagom kul... så vi bestämde att Ove vann den stora klassen - utan att köra. Jag körde två testrepor och lyckades torska två avgasventiler på gixxern. Spela roll, säsongen e ju iaf slut nu.
Surt som rönnbär både med den dåliga uppslutningen och ventilerna, men kul att ni iaf showade lite. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...