Ugluk skrev:
Dessutom tog jag min första poäng idag.
Nja det finns TVÅ fel i ditt påstående min gode Ugluk.
För det första så får man inga poäng på Uppsala Open
För det andra så även om man hade fått poäng så TOG du inte poänget. Utan du FICK poänget beroende på mitt sämsta race någonsin! Så här gick det till:
1) Jag missade starten totalt medans du fick en perfekt start.
2) När jag väl kommit iväg så började det låta *väldigt* skumt om min motor. Jag fick en otäck känsla i kroppen och tyckte mig dessutom se i ögonvrån DEN HEMSKA URNINJAN förklädd till Ugluk!
Tänkte då att något vibrerat sönder i motorn igen. Tankarna snurrade, allt blev suddigt, såg bara en massa gamla GPZ-maskiner runt omkring min vackra Daytona med hysteriskt varvande motorer... Jag vet inte hur länge jag befann mig i detta paralyserade tillstånd men jag kom slutligen till sans igen och insåg att det var varvtalsregulatorn som gav upphov till det konstiga ljudet. Snabbt i med 2:an, dumpade kopplingen och framhjulet gick till väders. Fick panik och släppte rullen, hjulet slog ner men jag hade vridit styret en hel del så jag fick världens styrvobbel och tappade taget om fotpinnarna. Fick till slut ordning på hojen och kunde börja gasa igen men då hade jag tappat för mycket. Ugluk vann med 6-7 meter.
Så var det!