Gabor
Guest
Jag hittade en sådan där minibiljard på jobbet, ca 10*20cm...fan va svårt det var att se kulorna....
Jag har tränat så att mina ögon hänger ....
Jag har tränat så att mina ögon hänger ....
jesper skrev:Mat-och-dyck-info: Drickbart är helt ok att ta med! Mat kan dom (biljardhallen alltså) fixa, dom föreslog smörgåstårta för typ en 50-lapp/skalle men det går nog att ordna mackor oxå. Senast onsdag vill dom ha besked om beställning så att dom hinner ordna det!
Vad säger ni, ska vi be dom fixa nåt käk eller tar vi det före/efter?
n'Lasse skrev:Jesper, kan du förklara spelgång, ev lottningsförfarande etc mer exakt?![]()
jesper skrev:Hmm, jag tror jag drar reglerna på fredag istället, orkar inte skriva inser jag...
n'Lasse skrev:Undrar lite över denna regel:
"If the cue ball is touching the required object ball prior to the shot, the player may shoot towards it, providing that any normal stroke is employed. If the cue stick strikes the cue ball more than once on a shot, or if the cue stick is in contact with the cue ball when or after the cue ball contacts an object ball, the shot is foul."
Hur ska man kunna undvika att köbollen är i kontakt med nummerbollen när man stöter om bollarna är i kontakt med varandra redan från början?![]()
Ja, jag förväntar mig att vi följer alla regler till punkt och pricka!jesper skrev:Vilken paragrafryttare!
n'Lasse skrev:Undrar lite över denna regel:
"If the cue ball is touching the required object ball prior to the shot, the player may shoot towards it, providing that any normal stroke is employed. If the cue stick strikes the cue ball more than once on a shot, or if the cue stick is in contact with the cue ball when or after the cue ball contacts an object ball, the shot is foul."
Hur ska man kunna undvika att köbollen är i kontakt med nummerbollen när man stöter om bollarna är i kontakt med varandra redan från början?![]()
Ok. Men om köbollen och nummerbollen ligger mot varandra hur är det då? Enda stöt som kan vara giltig då är ju att stöta bort från nummerbollen tycker jag, annars så måste ju "the cue stick is in contact with the cue ball when the cue ball contacts an object ball" bli uppfyllt per automatik.jesper skrev:Hittade hur man kan avgöra om en sådan stöt är ogiltig
2.20. Döma dubbelstötar.
När avståndet mellan köbollen och nummerbollen är mindre än 3 cm, krävs speciell uppmärksamhet från domaren. en sådan situation, såvida inte domaren absolut bestämt kan avgöra, om en korrekt stöt har utförts, kan följande riktlinje tillämpas:
om köbollen följer efter nummerbollen mer än en halv bollbredd, är stöten fel.
n'Lasse skrev:Är det prick 18:00 som gäller??
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|