Uppsala RoadRunners - banåkningstråden!

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Vi kommer som sagt att köra på Kullen igen 5/7. I övrigt är inte allt spikat ännu. Har t ex ingen åkning bokad på G-åsen ännu (katastrof!).

Jag kommer ev att köra ett antal åkningar för Bike-Events som instruktör också (Mantorp, Gelleråsen och Kullen). Detta är dock inte hundra klart ännu vilka datum det blir.

Utöver detta skall det jobbas som funkis på RR-SM i Sviestad. Bikedagarna på Gåsen är också givna!

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Penguin skrev:
Vi kommer som sagt att köra på Kullen igen 5/7. I övrigt är inte allt spikat ännu. Har t ex ingen åkning bokad på G-åsen ännu (katastrof!).

Jag kommer ev att köra ett antal åkningar för Bike-Events som instruktör också (Mantorp, Gelleråsen och Kullen). Detta är dock inte hundra klart ännu vilka datum det blir.

Utöver detta skall det jobbas som funkis på RR-SM i Sviestad. Bikedagarna på Gåsen är också givna!

Du får gärna PM mig ditt telefonnummer. Har troligen ett litet förslag till dig :tummenupp

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Lyfter den här tråden eftersom det finns platser kvar till körningen i juli och folk har frågat efter info. Observera dock att det är bokning direkt till Racingworld på egen hand som gäller nu. Länk till deras sajt med kontaktinfo finns tidigare i tråden.

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Vill åka på Gåsen i Juni eller Juli, nån som redan har bokat nått banåka där så man kan samåka???

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
tobbe skrev:
Vill åka på Gåsen i Juni eller Juli, nån som redan har bokat nått banåka där så man kan samåka???

Jag kommer nog att köra som instruktör för Bike Events på Gåsen 17/7 som instruktör. Boka in det så ska jag visa dig hur man gör. :tungan

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Penguin skrev:
Jag kommer nog att köra som instruktör för Bike Events på Gåsen 17/7 som instruktör. Boka in det så ska jag visa dig hur man gör. :tungan

Skulle du visa mig hur det går till, HA, tja vi får väl se på Gotland ring...om den är kurvig så kanske jag har en liten chans med min slöa 600cc...;)

Tror tyvärr att jag e bortrest den 17/7, snyft. Vet du om man måste ha godkänd trafikförsäkring på dessa bandagar?

Last edited:

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Blade skrev:
Bikeweek 26-28/7, 300:- /dag!

Antar att det finns en bra länk nånstans här till bikeweek men jag orkar inte leta reda på den. Kan du lägga upp den här ist så vore det fint!

300/dag låter ju :tummenupp

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
På tal om försäkringar.................jag har hört ett rykte om att BikeEvents och TryggHansa inte går ihop.............nån som vet nåt :confused:

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Kommer på körningen i Juli oxå!
Har fått famlijen att acceptera semester i Kinnekulle..hehe :D

Skall bara se till att pröjsa oxå!

tobbe

Varför blir det höst?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Diverse...
Penguin skrev:
Tja vad ska man säga.....kör ändå? Alternativt byt bolag om du vill köra bana.

Ja det lutar väl åt det och då är det ju ingen ide att behålla Trajan längre heller. Bestämmer mig nog efter Gotland Ring beroende på hur mycket akterseglad man blir pga mindre effekt (fast egentligen är det nog mest brist på vrid (och kanske även talang, hrm)).

Nu bara knappt 4 veckor kvar :)!

Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Fick mail idag om att det fortfarande fins platser kvar på Racingworlds kommande körningar på Kinnekulle 5/6 och 5/7.

Dessutom kommer det att vid båda tillfällena att hållas en teorikurs kvällen innan körningen. Några av oss gick den sist, och är man intresserad rekomenderas den.

http://home.swipnet.se/racingworld/

Last edited:

Elis

Uppsala EnduroRunners
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Fireblade (Såld) & KTM 450 EXC
Nu har även jag betalt till 5/7 F-N va roligt det ska bli :banana :banana

Nu får det inte bli regn..

:hördu MC Gyver boka datumet ( se till att föda barn innan) du ska vara serviceman till oss alla bre mackor, massera och så :hoppa

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...