Uppsala RoadRunners tröja

beelsebub

Frutti Di Carne
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Cagiva Raptor
Kan man inte fixa en väst istället??
Kanske med fransar i titan? Personligen skulle jag vilja ha en skogsgrön i krossad plysch.
 

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -04
JoS skrev:
Bra initiativ.

Jag personligen fastnade för den gråa som jag tror Mattias tog fram.
Jag har den på desktoppen, men får ej lägga upp den. Jag har lagt upp ca 14Mb bilder så jag får ej lägga upp fler! :huvet

Här är en länk:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=295628&postcount=37

Jag gillar också den. Man skulle kunna färglägga Bep-Bep i en färg så blir den lite klatchigare.

En tanke bara. Borde det inte stå "Sporthoj" någonstans på tröjan? SPORTHOJ.COM på ena armen eller så? Eller SH-loggan på vänster sida av bröstet. Något sådant iaf...

/NN
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
En liten undring..
På vissa loggor står det UARR och på vissa URR, vad är det som gäller egentligen?

/Sb (som personligen föredrar URR för att det är lättare att säga :D )
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Sb skrev:
En liten undring..
På vissa loggor står det UARR och på vissa URR, vad är det som gäller egentligen?

/Sb (som personligen föredrar URR för att det är lättare att säga :D )

Ja, det har jag åxå märkt
/Tina (som åxå föredrar URR, för de e ballare)
 

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
1352cc
Sb skrev:
En liten undring..
På vissa loggor står det UARR och på vissa URR, vad är det som gäller egentligen?

/Sb (som personligen föredrar URR för att det är lättare att säga :D )


Anledningen att det står UaRR på vissa är för att Mäster Penguin tycker att Uppsala förkortas U-a Vilket det gör när man skriver varifrån man kommer om man bor här då förstås.

Vissa förkortar då URR som man gör oftast med förkortningar.

Personligen håller jag med Penguin för en gång skull.
Tycker det blir mer personligt med

U-aRR
UaRR :tummenupp
URR
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
JoS skrev:
Bra initiativ.

Jag personligen fastnade för den gråa som jag tror Mattias tog fram.
Jag har den på desktoppen, men får ej lägga upp den. Jag har lagt upp ca 14Mb bilder så jag får ej lägga upp fler! :huvet

Här är en länk:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=295628&postcount=37

Den är bäst :tummenupp , det håller jag helt klart med om. (nu blir Mattias mallig :) )
Stilren och enkel. Och viktigast: lättläst, inte en massa krussiduller på varje bokstav. (kanske bara är kromfikarna som har krussiduller på sina klubbnamn så man knappt ser vad som står? :confused: )
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
xx skrev:
Anledningen att det står UaRR på vissa är för att Mäster Penguin tycker att Uppsala förkortas U-a Vilket det gör när man skriver varifrån man kommer om man bor här då förstås.

Förkortas Uppsala Nya Tidning (eller va faen den nu heter?), UaNT då? :va
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Tinatjejen skrev:
Förkortas Uppsala Nya Tidning (eller va faen den nu heter?), UaNT då? :va
Nope, men med lite fantasi kan man få det till Upplands Nya Tidning... Det är ju fel.

Tina: Märk inte ord! Acceptera! :D

UaRR talar mer om var man kommer ifrån som XX skriver (framförallt U-aRR). URR kan betyda lite vad som helst. Unga Rally Räsers?! :rofl

Om man framhäver RR (med UaRR) så blir det lite RoadRacing över det hela. :banana

Observera att jag inte är riktigt säker på vilket av alternativen som är bäst. UaRR eller URR. U-aRR tycker jag inte om.
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
JoS skrev:
UaRR talar mer om var man kommer ifrån som XX skriver (framförallt U-aRR). URR kan betyda lite vad som helst. Unga Rally Räsers?! :rofl

Om man framhäver RR (med UaRR) så blir det lite RoadRacing över det hela. :banana

Observera att jag inte är riktigt säker på vilket av alternativen som är bäst. UaRR eller URR. U-aRR tycker jag inte om.

Så talar en insiktsfull människa! Jag håller med helt och fullt. MEN, för att komma runt problemet så måste vi ju faktiskt inte ha med nån förkortning på en ev logga/tröja. Det kan ju stå Uppsala RoadRunners helt enkelt.

Min röst går iaf till UaRR.
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Penguin skrev:
Så talar en insiktsfull människa! Jag håller med helt och fullt. MEN, för att komma runt problemet så måste vi ju faktiskt inte ha med nån förkortning på en ev logga/tröja. Det kan ju stå Uppsala RoadRunners helt enkelt.

Min röst går iaf till UaRR.

Jag får väll för en gång skull hålla med XX (även om det tar emot)
UaRR är det klart bästa alternativet!
Elller ville XXL att det skulle stå U-aRR :va Då håller jag inte med dig :lol
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
JoS skrev:
D

UaRR talar mer om var man kommer ifrån som XX skriver (framförallt U-aRR). URR kan betyda lite vad som helst. Unga Rally Räsers?! :rofl
Ungaalkoliserade- Rally Räsers? :7peta

Jag röstar för URR om det nu ska röstas. Men egentligen skiter jag lite i vilket det blir. :rolleyes:
 

Nursen

Våga vägra kåpa!
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
S3 -04
UARR UaRR hmm... Jag gillar inte när det smyger sig in en gemen i förkortningen. För att framhäva det estetiska får man dock skriva lite hur man vill utan att anpassa sig efter gällande skrivregler. Detta kallas gestalttext.

Det är emellertid så som Pingu säger att vi på tröjan kan trycka hela namnet utskrivet utan förkortning. Vi har ändå kvar problemet med att utforma loggan, varför vi ändå måste bestämma oss.

Jag tycker dessutom att vi bör ha adressen till Sporthoj.com tryckt på tröjans ena ärm.

Och Tinatjejen, Upsala Nya Tidning stavas med ett "p" i Uppsala, precis som snapsen, enligt gammal tradition. UANT UaNT U-a NT? hehe.... skulle se kul ut...

EDIT: Gillar UARR och URR, men röstar nog som Tinatjejen på URR.

/NN
 
Last edited:

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Jag tycker UaRR eller URR spelar mindre roll.. men ej U-aRR
så jag röstar på UaRR.

håller med lite som pingu att UaRR ger lite mer Rejsing över det lixom.. :p

NN: hehe.. men skulle ju faktiskt se lite konstigt ut med UaNT .. :p

och loggan som Mattias gjort är :tummenupp. skulle inte skada med ngn till färg.. som piggar upp =)

/z
 
Last edited:

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
NinjaNurse skrev:
.

Och Tinatjejen, Upsala Nya Tidning stavas med ett "p" i Uppsala, precis som snapsen, enligt gammal tradition. UANT UaNT U-a NT? hehe.... skulle se kul ut...

EDIT: Gillar UARR och URR, men röstar nog som Tinatjejen på URR.

/NN

:huvet Ja du ser vilken god läsare jag är av den tidningen. Jag har dock för mig att den heter UNT.. men okej.Upsala Nya Tidning då..
fast det här är ju 2004.. kanske dags att börja stava ordentligt i tidningarna :hihi
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Hmm, nu ska jag var ett neggo igen.
Är det bara jag som tycker att fågelskrället som är med på varenda bild är fasansfullt ful, tråkig och allmänt fjantig :confused:
Skulle personligen inte vilja ha en tröja med det motivet på....
Jag är ju en hård biker, då går det inte att ha tecknade figurer på ryggen :D
Skämt å sido så hoppas jag vi skippar den även om det nu är en "roadrunner".
Jag skulle gärna ha en UaRR tröja men en ett sånt motiv hamnar inte på min rygg....
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
M:et: Upp med ett förslag då. :tungan

Edit1: Efter att ha kollat på pollen i en annan tråd är jag tvungen att hålla med dig M:et. Bort med fågelskrället.

Edit2: OBS Inte du Penguin! :hihi
 
Last edited:

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Jag vet att det kanske inte är den mest originella idén, men vad sägs om någon form av tilltrixxat vägmärke som logga? Typ en påbudsskylt (blåvit) med en krokig väg eller nåt? Eller en väjningspliktsskylt med en MC inuti eller....eller...eller.....

Jag önskar jag vore haj på photoshop men nu är jag inte det så jag kan inte illustrera vad jag menar.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top