Jäklar vad coolt, det här skulle finnas idag!. Har länge tänkt på varför det inte finns några RRR race i Sverige??? Skulle vara skithäftigt att se ett sånt race en varm sommardag i Stockholm eller nån annan stor ort.
Spärra av bulten, sen får folk visa sig på styva linan och kora vem som verkligen är snabbast och bli kungen av donken sveavägen.
Ååååh... Kan inte nån fixa nåt sånt här igen... Jag anmäler mig på studs!!!
"Nordens Monaco" går på Pingsthelgen. Anmälan ska vara inne innan 3 maj. Vi åker ner på fredakvällen.
Nordens monaco? vad är det för race du pratar om?
Har för mig att de till och med körde TT-lopp på kungliga Djurgården under början av 90-talet...
Jag var och tittade på Syostpressloppet i Kalmarsundsparken, kan det varit -90? Det var Bossom, Lindén med flera. Jag tror att Lindén körde både superstreet och superbike med nc30 och rc30. Riktigt häftigt var det!
Det var tänkt som ett uppvisningslopp för att locka publik, men var nog så nära fullt race i alléer och villakvarter med slottet som bakgrund man kan tänka sig.
Tyvärr slutade det med att ett sidovagnsekipage tog i lite för mycket och dundrade av rakt ut i publiken varvid en man trillade ner i en vallgrav och bröt armen.
Allvarligt?
Det skulle ju vara ett uppvisningslopp, men dom två ekipagen var tydligen bägge två i sverigetoppen och körde allt annat än lugnt.
Det syndes klart och tydligt att det var full attack ifrån bägge. Bara ren tur att det gick så bra som det gjorde.
Det skylldes efteråt på gashäng.
Kalmar MK:s roadracingsektion levde gott i många år på dom publikintäkterna.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|