Uppsala TT

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Går igenom och slänger en jävla massa gamla mctidningar och hittade detta ur Bike (SuperBIKE) nr10 1989.
Racet va del i en "gatserie" som gästade några olika städer, det va eg uppvisningsrace
för att folk skulle få upp ögonen för sporten.

Det skulle va nått idag..

uppsala1s.jpg

uppsala2s.jpg

uppsala3s.jpg

Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jäklar vad coolt, det här skulle finnas idag!. Har länge tänkt på varför det inte finns några RRR race i Sverige???:va Skulle vara skithäftigt att se ett sånt race en varm sommardag i Stockholm eller nån annan stor ort:).

Spärra av bulten, sen får folk visa sig på styva linan och kora vem som verkligen är snabbast och bli kungen av donken sveavägen:fyllisar.

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
Jäklar vad coolt, det här skulle finnas idag!. Har länge tänkt på varför det inte finns några RRR race i Sverige???:va Skulle vara skithäftigt att se ett sånt race en varm sommardag i Stockholm eller nån annan stor ort:).

Spärra av bulten, sen får folk visa sig på styva linan och kora vem som verkligen är snabbast och bli kungen av donken sveavägen:fyllisar.

Varför det inte finns.
1. Det kommer ljud från Mc, Svenskar hatar ljud
2. Man hade fått stänga av en hel stad eller väg och det är inte enekelt "har erfarenhet av detta, polisen sa OK komunen sa nej, handlade dock endast om en reklamfilm för gokarts"
3. När det handlar om att riskera sitt egna liv så kommer kommuner/staten skrika NEJ
och listan kan nog bli väldigt lång på just varför det inte skulle fungera i dagens Sverige, Tråkigt i mina ögon.

Inge Naning

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Hoj
KTM 525 EXC -05, Africa Twin -99, CB450 -70, Honda CRF 250 -04 Såld, KTM 690 SMC -11 Såld, Aprilia F1 Futura Såld
Kan man organisera motionslopp kors o tvärs genom våra städer där folk dör av utmattning så borde det inte vara några större problem för någon driven att få till ett PR race för RR i stan!

Sjukt coolt!:rock

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Fasen vad häftigt.

Tänk att få se ett sådant här lopp i centrala Stockholm eller på den uppländska landsbygden (eller vart som helst egentligen) där vedbotrimmade tvåtaktare möter både motarder med stressfläkt och flång nya 600 cc sporthojar. Täta rejs och massor av åskådare, sommar och sol :kär

Ja just det, vi bor tråk-Sverige. Höll på att glömma det. :(

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Ååååh... Kan inte nån fixa nåt sånt här igen... Jag anmäler mig på studs!!! :)

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Ååååh... Kan inte nån fixa nåt sånt här igen... Jag anmäler mig på studs!!! :)

"Nordens Monaco" går på Pingsthelgen. Anmälan ska vara inne innan 3 maj. Vi åker ner på fredakvällen.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nordens monaco? vad är det för race du pratar om?:)

Bremerhavener Fischereihafen är det som brukar kallas för "Nordens Monaco".
Närmsta realroadracingloppet till Sverige.

Last edited:

RTR

Hjulben
Gick med
26 May 2003
Hoj
ART GSX-R1000
Ha
Det där "räjset" var jag med i!
Både mitt arsle och en fälg blev hårt åtgånget mot en kantsten.
/J

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag var och kollade på racet i Säffle, känns rätt osannolikt att det faktiskt hänt. Att de fick till ett race i tätbebyggt område i sverige är svårt att förstå.

Mycket brunnslock och stolpar var det. Kommer ihåg att jag hejade på Ludde Lundwall för han körde en grön ZXR 750 och det var vad jag drömde om att köpa. Men vann gjorde en FZR 1000, kommer dock inte ihåg vem.

Ja det var en tripp längs Memory Lane:tummenupp

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag var och tittade på Syostpressloppet i Kalmarsundsparken, kan det varit -90? Det var Bossom, Lindén med flera. Jag tror att Lindén körde både superstreet och superbike med nc30 och rc30. Riktigt häftigt var det!

Det var tänkt som ett uppvisningslopp för att locka publik, men var nog så nära fullt race i alléer och villakvarter med slottet som bakgrund man kan tänka sig.

Tyvärr slutade det med att ett sidovagnsekipage tog i lite för mycket och dundrade av rakt ut i publiken varvid en man trillade ner i en vallgrav och bröt armen.

Last edited:

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1...lättare att köpa än sälja.
Har för mig att de till och med körde TT-lopp på kungliga Djurgården under början av 90-talet...

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag var och tittade på Syostpressloppet i Kalmarsundsparken, kan det varit -90? Det var Bossom, Lindén med flera. Jag tror att Lindén körde både superstreet och superbike med nc30 och rc30. Riktigt häftigt var det!

Det var tänkt som ett uppvisningslopp för att locka publik, men var nog så nära fullt race i alléer och villakvarter med slottet som bakgrund man kan tänka sig.

Tyvärr slutade det med att ett sidovagnsekipage tog i lite för mycket och dundrade av rakt ut i publiken varvid en man trillade ner i en vallgrav och bröt armen.

Gissa vem det var.

Jo en viss person som ska vara domare inom RR och se till att folk sköter sig.
Björn Andersson

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Allvarligt?

Det skulle ju vara ett uppvisningslopp, men dom två ekipagen var tydligen bägge två i sverigetoppen och körde allt annat än lugnt.
Det syndes klart och tydligt att det var full attack ifrån bägge. Bara ren tur att det gick så bra som det gjorde.

Det skylldes efteråt på gashäng. :rolleyes:

Kalmar MK:s roadracingsektion levde gott i många år på dom publikintäkterna.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Rolig läsning! Hade inte en aning om att det körts gatracing i modern tid i detta trygghetsnarkomaniland :)

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Allvarligt?

Det skulle ju vara ett uppvisningslopp, men dom två ekipagen var tydligen bägge två i sverigetoppen och körde allt annat än lugnt.
Det syndes klart och tydligt att det var full attack ifrån bägge. Bara ren tur att det gick så bra som det gjorde.

Det skylldes efteråt på gashäng. :rolleyes:

Kalmar MK:s roadracingsektion levde gott i många år på dom publikintäkterna.

Både det och inga bromsar.
Han skulle bara om sen sket han i vilket.
Bra föredöme *ironi* om man nu jämför med det David gjorde och vad han fick för straff.
De racen var man med på när farsan mekade, kördes några år runt omkring i landet.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning