jpe70
Twinverkstan
Har en hoj på gång som stått stilla i varmgarage senaste 5 åren. Tycker generellt inte det är nåt bekymmer, hojen servades innan den parkerades och räknar med att byta däck, batteri, gaffeltätningar, kylarvätska och olja minst.
Nåt som slog mig däremot, är det lämpligt att ta med batteri och starta upp den eller är det smartare att vänta tills jag får hem den och hällt lite mer olja på kammarna innan jag startar? Normalt bryr jag mig inte om toppen om en hoj stått över vintern eller längre, men nu blev jag aningen nojjig helt i onödan....
Gäller en väldigt fräsch Bandit 1250 (årsmodell 09 med insprutning och alla mekaniska moderniteter om än inte elektroniska) med väldigt få mil om det kan bespara mig några frågor om "vilken hoj".
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Nåt som slog mig däremot, är det lämpligt att ta med batteri och starta upp den eller är det smartare att vänta tills jag får hem den och hällt lite mer olja på kammarna innan jag startar? Normalt bryr jag mig inte om toppen om en hoj stått över vintern eller längre, men nu blev jag aningen nojjig helt i onödan....
Gäller en väldigt fräsch Bandit 1250 (årsmodell 09 med insprutning och alla mekaniska moderniteter om än inte elektroniska) med väldigt få mil om det kan bespara mig några frågor om "vilken hoj".
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Last edited: