Tack för bilden och länken - rd350lc.net verkar ju nästan vara en husbibel för de som gillar dessa mopparTur att det börjar bli fler och fler som återupptäcker "huligan moppen" RD350
så att man inte behöver känna sig som en "antikvitet" när man är ute och åker
en bra länk http://www.rd350lc.net/
Bild på "min" hoj med originalpipor: http://www.rd350lc.net/3DH88grey.JPGJag har ett par originalpipor till min 85:a och de ser inte ut sådär, de har ingen slutburk som dina har. Ingen aning om det är andra originalpipor på 88rna däremot.
Du kan Din RD! Njae, innan man köper mer skrot kanske man kan lära känna det man har? Har inte riktigt lust att börja ombestycka och härja innan jag vet hur prylarna jag nu har lirar ihop. Jag vet att det fanns pipor avstämda för bredare effektband, misstänker att det är sådana som sitter monterade på hojen. Sedan behöver jag stämma av ev drevning innan jag börjar byta mer prylar. Fast - carbon-reeds, riktiga trimpipor, lite högre kompression med optimerad squish samt portade avgasportar ska visst vara mumma för F2:an...Roffe, det finns grejer på ebay för dig...
Gah, min plånbok kvider och hälsar att Ni snart förlett en gamling, Jollymoto finns nämligen att köpa nya och enligt fabriken utan att erfordra ombestyckningJag körde med Jollymoto-pipor på min och gillade dem skarpt. De vägde nästan inget och gav bra effekt. Jag blir mer och mer sugen på att köpa en "ny" RD igen! Motorn var hur kul som helst när den väl lirade!
Gah, min plånbok kvider och hälsar att Ni snart förlett en gamling, Jollymoto finns nämligen att köpa nya och enligt fabriken utan att erfordra ombestyckning
Hmm, dekalset (lack av nedre sidokåpa), framruta, carbonreeds, jollymoto, bakdämpare från Nitron, Wilbers eller YSS finns nu på bevakningslista på eBay (dessutom funderar jag på att "ringa en vän" med koll på det guldfärgade alternativet YA415). Att det alltid ska bli så här när jag "bara ska köpa något att glida runt på, älskling"?
Gamla hundar KAN banne mig inte sitta!
Sluta jollra och kom med något konstruktivt i stället, t ex hur står sig pipor från Jim Lomas i den italienska konkurrensen? http://www.jl-exhausts.com/yamaha-rz350-ypvs-ss--ss-cy154ss-199-p.asp ? RF Stål i st f aluminium torde ju väga lite extra men de hade ju ett intressant pris...Sluta grina, du har råd. Det finns ju inget roligare än att köpa grejer och modda sin hoj! Värt hur många själsliga terapisessioner som helst...
Sluta jollra och kom med något konstruktivt i stället, t ex hur står sig pipor från Jim Lomas i den italienska konkurrensen? http://www.jl-exhausts.com/yamaha-rz350-ypvs-ss--ss-cy154ss-199-p.asp ? RF Stål i st f aluminium torde ju väga lite extra men de hade ju ett intressant pris...
Just det ja, när har en ingenjör någonsin klarat något praktiskt arbete? Va, va, VA? Bifogar en bild på mitt senaste svetsprov så kan vi avsluta den diskussionen...Sluta jollra nu igenjörsj-vel och ta fram räknestickan och bygg dina egna pipor, då får du ju det registret du vill ha. Antingen blöjregister med "mellanregistereffekt" eller hardcore, all-in tvåtaktsskrikapower på topp!!!!
Ah, TSM ja - hur kunde jag undgå att tänka på honom? Men som det ser ut nu får det nog bli köpespipor, sedan bestyckning hos TSM, om man mutar med mycket bullar och någon pils?Jim Lomas ska ju vara bra skit, hittar du Nikon så är det också state of the art. Jollymoto är bra grejer men snäppet under de förstnämda...
...Annars är ju Two Stroke Man här på forumet en mycket bra källa, han vet vad han snackar om!
Just det ja, när har en ingenjör någonsin klarat något praktiskt arbete? Va, va, VA? Bifogar en bild på mitt senaste svetsprov så kan vi avsluta den diskussionen...
View attachment 406801
I morgon bliré besiktning. Om Gud är god och den håller hela vägen efter mina handpåläggningar...
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|