Uppstartsdags och startmotorn bara "durrar"/knarrar utan att dra runt?

Ser du plus kabeln på startmotorn? Prova att lägga plusen direkt på OBS Starten går med en gång. Drar den runt då så är ju startmotorn hel. Om inte så vet du ju felet.

hade liknande utmaning med duccen förra året. startmotorn ven bara och tog aldrig i. visade sig vara nåt som heter 'sprag bearing spring' eller nåt liknande som gått av. krävde en hel del fdemontering för att byta, själva fjädern kostade 60 spänn på ebay. tack gode gud för Haynesmanualer...

Ser du plus kabeln på startmotorn? Prova att lägga plusen direkt på OBS Starten går med en gång. Drar den runt då så är ju startmotorn hel. Om inte så vet du ju felet.

- Man ser knappt startmotorn på de här hojarna. Inklämd snyggt under ramen och jäkligt svåråtkomligt, men visst ska jag kika på den lösningen om det krånglar vidare. Håller på och fulladdar batteriet nu efter att det fick dra ur en del vid mina startförsök tidigare.

- - - Updated - - -

hade liknande utmaning med duccen förra året. startmotorn ven bara och tog aldrig i. visade sig vara nåt som heter 'sprag bearing spring' eller nåt liknande som gått av. krävde en hel del fdemontering för att byta, själva fjädern kostade 60 spänn på ebay. tack gode gud för Haynesmanualer...

- Ja, jag har sett de där felen också när jag Googlat på symptomen. Hoppas den startar smidigare nu när den varit igång och startade så lätt. Får se när batteriet är fulladdat.

Brukar ju vara fint inbyggt:crash.Men om inte starten drar runt med plus rakt på så är antingen själva strten eller frihjulet till den kasst. Steg 2 blir ju isof att pilla loss starten och köra den i bänk.
Good luck:tummenupp

Provade nu ikväll att starta som vanligt, efter att vi sprang igång den i förrgår, och den startade direkt : )

Alltså inga fel på kablaget fram till startmotorn som tur är.

Verkar ju som att något "låst sig" i startmotorn trots allt.

Jag har varit med om det problemet på en gammal Citroen, och det släppte när vi rullade igång den.

/H

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick