Uppstyrning

Rignell

Guest
Vem är det som styr o ställer på Minimoto / Fiddy -forumet?
Vad sägs om att styra upp det hela lite... Här kryllar av frågor om kina-prylar o låt oss säga "barnsliga" frågor. Inget dumt menat! Bara brist på bättre ord.

Min idé va att skapa en del i detta forum eller typ en Sticky för vi som tränar/tävlar/satsar på fiddys o minimotos. Där vi kan disskutera mer om chassie-inställningar, körtekniker o.d.

Detta kanske kunde locka fler till detta forum o sprida kunskaper om denna sport. För inte tror jag det skulle passa så bra om man armbåga sig in i roadracing-forumet.

Lämna gärna synpunkter på detta o hoppas vi kan komma fram till något!

SH äger! :tuttar

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Jag håller absolut med dig, kanske så som det ser ut i supermoto forumet där man har en egen del för tävlings o tränings diskusioner.
Har själv haft dessa tankarna också och dessutom att man får upp trådarna eller när det kommer nya inlägg på framsidan där dom flesta andra inläggen kommer upp.
Det är skitsvårt som det är nu att få "nya" människor att få upp ögonen för dessa grenar av motorsport när man gömmer dom lite i "osynliga" delar av forumet...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Håller också med.
Och det är svårt för mig att göra något åt det fastän jag är moderator här.
Kan ju inte förbjuda folk att ställa dumma/barnsliga frågor.

Det där med att dela upp forumet låter dock som en bra idé då de som kör kinesiskt kanske ofta är lite yngre och mer oerfarna, och behöver således få svar på sina frågor.

Ska se vad jag kan göra åt saken för jag håller med om att forumet är väldigt ostrukturerat och tramsigt som det ser ut idag.

Link_666

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Hoj
Blata replica, 14E
det låter ju väldigt bra det ni diskuterar här.. att kunna få svar på sina frågor och så det blir lite mer struktuerat.. och inte så mycket trams som vissta gör.. inget illa menat men antar att ni förstår och jag ser verkligen fram imot att kunna fråga er som kan sakerna kring minimoto!! ska bli gött tycker jag =)

Rignell

Guest
Kul att fler hade samma åsikter!
Då får vi se om det händer något framöver... Ska bli spännande.

Kör hårt kaZmur, troligen du som har bäst chans till inflytande på "ledningen".

TheJohn

Klotoid
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
er5
Måste smita in med ett inlägg och fråga vart alla trådar om (kina) minimotos tagit vägen? Fanns en massa bra svar på diverse problem som jag nu skulle vilja ha svar på!
Nu är det ju bara "fiddy" frågor kvar...

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Måste smita in med ett inlägg och fråga vart alla trådar om (kina) minimotos tagit vägen? Fanns en massa bra svar på diverse problem som jag nu skulle vilja ha svar på!
Nu är det ju bara "fiddy" frågor kvar...
Jag har inte tagit bort dem, sålänge det inte spårat ut totalt.

Så någonstans i forumet finns de kvar :)

kjh69

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Hoj
2st XR600 -94, Yamaha SR500 -81, CBR1000F -99
Bra att denna fråga lyftes upp!
Jag Hoppas/tror att Fiddy/Minimoto delen av forumet kan bli en mkt bra informations källa för intreserade.

//Johan

NSR125_94

Njuubie
Gick med
31 Dec 2006
Hoj
Honda NSR 125 -98 ||| Honda cr 250 -91
The John. Om du söker på Google.se så finns det över 90043209453 sidor fan. Alltså om minimoto problem på sporthoj.

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Jag har skickat ett par PM till swedie idag om detta ämnet som denna tråden rör, alltså en ändring av upplägget på forumet...hoppas också att kaZmur tar i det o driver det så det kan bli en ändring.

(Till och med i denna tråden så kan man ju se behovet...)

Last edited:

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Håller också med.

Det där med att dela upp forumet låter dock som en bra idé då de som kör kinesiskt kanske ofta är lite yngre och mer oerfarna, och behöver således få svar på sina frågor.

Ska se vad jag kan göra åt saken för jag håller med om att forumet är väldigt ostrukturerat och tramsigt som det ser ut idag.

Hur går det för kaZmur?

Har ni diskuterat någon ändring av forumets upplägg ännu?

Hoppas på en lösning ganska snart ! :tummenupp

Rignell

Guest
Ja hur har det gått?
Tips på någon annan man skicka mail eller pm till?

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Ja hur har det gått?
Tips på någon annan man skicka mail eller pm till?

Jag har skickat dig ett PM Rignell !

Händer det något för övrigt ?

Har kaZmur diskuterat något eller finns det för lite intresse av denna förändring?

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Håller också med.

Tjena kaZmur !

Eftersom du höll med o skulle se vad du kunde göra åt forumet så undrar jag hur det går...?

Mvh Jonas

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Tjena kaZmur !

Eftersom du höll med o skulle se vad du kunde göra åt forumet så undrar jag hur det går...?

Mvh Jonas
Har varit busy som fan nu de senaste dagarna men jag lovar att ordna till det inom kort.

Mvh. Marcus

Rignell

Guest
Har nu läst ditt PM Jonas A, samt skicket ett till Swedie.
Om kaZmur också undersöker saken, tror jag vi har en bra chans att nå en förändring!

Håller tummarna :)

Rignell

Guest
Diskussion med Swedie

Har fått svar från Swedie nu... det verkar mörkt.
Efter som det rör alla på denna tråden, lägger jag ut vår diskussion här:
Överst är mitt senaste PM till Swedie.

Men det beror nog till stor del av forumet är som det är idag.
Inte går du väl in i en affär som verkar sjaskig, när det finns bättre?
Inte skulle du välja den rostiga långmilaren till hoj, när där står en motionskörd skinande blank bredvid för samma peng?

Vad jag menar är att visst finns det konkurrenter (andra sidor) som suger upp de mer seriösa fiddy-åkarna. Detta därför forumet här är högst oseröst i min och andras mening. Det är riktigt synd. Jag ser SH som en kunskapens källa, samt ett ställe att träffa likasinnade. Att inte ta del av de nya mc-sporterna tycker jag både är synd och en aning diskriminerande.
Varför ska allt "nytt" behöva kämpa i motvind?
Swedie skrev:
Hejsan

Tittade lite fort i forumet. Det har knappt dagliga inlägg så nej, fler forum blir det inte tyvärr. Allt i ett. Det är bara en underkategori på SH.

MvhJ
ohnny

Rignell skrev:
Hejsan!
Vi har blivit en grupp känner att fiddy-delen här på SH kan nå nya höjder.
Denna sport växer hela tiden och därför bör även SH göra sitt för att hänga med utvecklingen.
Jonas A har även tryckt på i denna fråga.

En idé är följande:
Dela upp det i minimoto och fiddy.
Där varje del får en träning/tävlings-del.
Kanske t.o.m. dela upp fiddy i cross/motard?

Hur ser du på detta?

Hoppas vi kan komma fram till en lösning snart!
Mvh Rignell

Detta är bara kopierat rakt in, men ni förstår nog summan av kardemumman.
Blir vi inte som trycker på verkar det minst sagt svårt att få igenom...

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Så som det verkar utav dessa svaren så är inte detta tillräckligt intressant och viktigt för den/dom som styr här...det är ju verkligen beklagligt för att inte säga riktigt dåligt !

Trodde detta var ett forum som verkade för motorsport och hojar...som jag skrivit tidigare så finns ingen bättre skola för blivande roadracing förare än att börja i tidig ålder på ex en minimoto !

I denna frågan ger jag inte mycket för resonemanget från SH:s företrädare...:tummenner

Har fått svar från Swedie nu... det verkar mörkt.
Efter som det rör alla på denna tråden, lägger jag ut vår diskussion här:
Överst är mitt senaste PM till Swedie.

Detta är bara kopierat rakt in, men ni förstår nog summan av kardemumman.
Blir vi inte som trycker på verkar det minst sagt svårt att få igenom...[/QUOT

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...