Upputsning av Aprilia RS 125

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Mycket mystiskt ja. Orimligt billig är den ena. Är själv intresserad då även jag borde byta packningarna nere i gafflarna :) Geiwiz har jag handlat från förr, mailsupporten var trevlig och varorna kom fram snabbt med DHL.

Edit: Nu blev man arg, dammpackningen kostar 29 euro och oljepackningen 12-22 euro för min :mad:

Aj! dyrt!

Jag löser mitt problem genom att beställa från PJME istället där finns alla saker som jag behöver och priserna är relativt jämna! :)

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Står lite still just nu..

Går och fixar med småsaker och väntar på lite småsaker.
Nästa blir nog att riva gaffeln och sen se om jag får tag på någon bra lackfirma.!

Någon som vet någon bra guide eller var det finns sprängskiss på gaffeln? Tycker inte jag hittar något ?!

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Står lite still just nu..

Går och fixar med småsaker och väntar på lite småsaker.
Nästa blir nog att riva gaffeln och sen se om jag får tag på någon bra lackfirma.!

Någon som vet någon bra guide eller var det finns sprängskiss på gaffeln? Tycker inte jag hittar något ?!
http://www.youtube.com/watch?v=W7TrhGN3Bu8
Den filmen + part 2 :) I alla fall lärde jag mig mycket av det klippet, men en sprängskiss kan nog vara bra att ha ändå. Det kan finnas en skiss i original-reservdelskatalogen. Vet att det finns tydliga skisser i sånna kataloger för min åtminstone. Annars är det nog inte så svårt att leta reda på en för en RS.

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Tackar så mycket för filmen!!!!

Igår vanns en aktion på ebay! Ett vinylark med fake kolfiber i 3D struktur. 1,25m x 0,6m för 138 kr inklusive frakt från Hong Kong!! Får se hur mycket som jag kommer fixa men måste säga att efter att kollat filmer på youtube så ser det ut att kunna se riktigt bra ut!!

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Paket!

Idag kom mitt paket från THA UK!
Blev lite fundersam när jag hämtat ut det och ser att det är ett stort håll...:gnissla

Men när jag kommit hem och packat upp allt så kunde jag bekräfta att inget hade ramlat ur ;)

_MG_9268.jpg

_MG_9270.jpg

Gillar personligen tankpaden skarpt! Tycker den passar mycket bra och är tvärsnygg!
_MG_9272.jpg

_MG_9273.jpg

_MG_9278.jpg

_MG_9279.jpg

Nu kan jag sätta ihop motorn och serva gaffeln! Efter det måste ramen + svingen waxas.
Sedan börjar ihop montering bli aktuell!

leveland95

Ny medlem
Gick med
6 May 2011
Hoj
1989 Yamaha TZR125
Ser jävligt fint ut!
Riktigt roligt projekt att följa :) håller själv på med en gammal tzr som jag ska lacka om fälgar och lite småsaker skall göras :)

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Tack så mycket leveland95 :) starta en tråd du med:p?

Har idag satt ihop motorn som fått nytt kolvbultslager samt nya packningar runt om cylindern, avgas, avgasporten och insug!
Har också hunnit med att polera upp fotpinnesatsen lite halvslarvigt så den inte ser helt skabbig ut i jämförelse med ramen;)

Och nu senast har jag börjat plocka isär gaffeln men kunde inte fortsätta då den inte verkar se ut som den gaffeln i guiden som länkades över så ska se om jag kan hitta sprängskiss o lite info!!

Här kommer lite bilder !!
_MG_9287.jpg

Skilnad på gamla?..
_MG_9298.jpg

_MG_9302.jpg

_MG_9303.jpg

Har borstat upp ytan på motorkåpan lite för att det inte ska se allt för dassigt ut och den syns ju lite också så... :)
_MG_9308.jpg

Rengjord avgasport!
_MG_9309.jpg

Gaffeln!
_MG_9311.jpg

_MG_9316.jpg

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Tackar :D

Idag har jag vaxat ram och sving med sonax flyttande hårdvax som skydd mot väta.
sen har gaffeln blitt helt ihopmonterad. och även plockat av kopplingskåpan för att fästa kopplingsvajern samt kolla dreven till vatten och oljepumarna :)
_MG_9363.jpg
_MG_9367.jpg

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Ihopplockning!

Jag har äntligen börjat plocka ihop allt lite smått! finns fortfarande saker kvar att göra med känns bra att kunna börja mecka ihop allt sammans :D

Ser lite fuckat ut just nu ;)

_MG_9380.jpg

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Har inte haft mycket tid senaste dagarna men ha åt minstonde fått lite gjort!
Tycker faktiskt att avgasfästet blir rätt sweet!!! :banana

Någon som har ett hum om hur lång tid ett litet paket kan ta att frakta från hong kong? :näsblod :confused:

_MG_9427.jpg
_MG_9428.jpg
_MG_9429.jpg

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Lite ointressanta bilder och inget annat!

Kastar upp lite häliga bilder mest för att jag gillar foto och för att jag kan :)

_MG_9441.jpg

_MG_9445.jpg

_MG_9446.jpg

_MG_9450.jpg

_MG_9458.jpg

_MG_9462.jpg

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Tänkte att du hade koll på foto ja :)
Har du pillat något med HDR någon gång? Om man lyckas så ser det riktigt snyggt ut om man tar kort på polerade saker!

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
Tänkte att du hade koll på foto ja :)
Har du pillat något med HDR någon gång? Om man lyckas så ser det riktigt snyggt ut om man tar kort på polerade saker!

Hehe ;)

Nej har inte orkat prova mig på det. Suger rätt hårt i PS men får ta o läsa på lite nån gång på kanske! kan ju va kul! Tycker förövrigt att i princip alla HDR bilder är sjukt tuffa och alltid blir gyrmma! :D

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!