Uppvisningstävling med NRS på Midlanda 20/6

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
På onsdag dvs 20/6 har NRS (norra roadracing sällskapet) blivit inbjudna för att köra en uppvisningstävling.

Detta är tråkigt nog det närmaste en tävling som går att beskåda här uppe så finns intesse är det bara att åka upp och kika.

Tyvärr är kropp och maskin trasiga för ett par av dom som tävlar så startfältet är inte så stort som det kunde ha varit, så är det någon fler som är sugen (licens krävs) på att ställa upp och köra så är det bara att anmäla sig till per Berglund, eller vara med som funktionär med för den delen.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81

.....Tyvärr är kropp och maskin trasiga för ett par av dom som tävlar så startfältet är inte så stort som det kunde ha varit.....

De säger ju att all reklam är bra reklam:va

Speakern:

-Tyvärr så är halva startfältet borta ikväll pga av maskinhaverier och personskador men vi är otroligt glada för att NRS fick chansen att visa upp sig nu i Juni istället för i Augusti, för hade vi kört kvällens uppvisning i höst hade NRS-funktionärer både flaggat och sprungit banan i brist på piloter. Så ni föräldrar som vill fördärva er ekonomi samt tillbringa all er tid på ...... välkomna att ta kontakt med bla bla bla :D

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
De säger ju att all reklam är bra reklam:va

Speakern:

-Tyvärr så är halva startfältet borta ikväll pga av maskinhaverier och personskador men vi är otroligt glada för att NRS fick chansen att visa upp sig nu i Juni istället för i Augusti, för hade vi kört kvällens uppvisning i höst hade NRS-funktionärer både flaggat och sprungit banan i brist på piloter. Så ni föräldrar som vill fördärva er ekonomi samt tillbringa all er tid på ...... välkomna att ta kontakt med bla bla bla :D

Ja nästa år vill vi köra uppvisningen i April eller tidigare om det går :)

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
man kanske skulle försöka ta sig till banan då. Är det på midlanda eller mittsverige banan ni skulle hålla till?
Köpte en olympus E-500 i dag så skulle vara roligt att testa o ta lite kort på bananåkande hojar också.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
man kanske skulle försöka ta sig till banan då. Är det på midlanda eller mittsverige banan ni skulle hålla till?
Köpte en olympus E-500 i dag så skulle vara roligt att testa o ta lite kort på bananåkande hojar också.

Mittsverigebanan och det är klart att du ska komma:tummenupp

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
Hur sent är det senaste man kan säga att man är med på uppvisningen ?
Nån som vet ?

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Hur sent är det senaste man kan säga att man är med på uppvisningen ?
Nån som vet ?

Jag vet aldrig ch inget av värde, but.....

.... eftersom vi kommer att köra uppvisning oavsett om du är med eller inte så borde det vara ok så länge som du bara masar dig ut på banan och kör en fet grid show och är redo för warmup varvet.

Vill du ha ett bättre svar än så, ring Per.

Hoppas att du har möjlighet att dyka upp:tummenupp

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Mittsverigebanan och det är klart att du ska komma:tummenupp
ska göra ett försök att ta mig dit :) de e lugnt om man står efter banan den dagen eller? finns några kurvor man kan stå i va? :gnissla

skulle haft tag i ett annat objektiv bara :rolleyes:

SirHenk

Ge mig nåt kurvigt! ;)
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
Suzuki 1000R K5
ska göra ett försök att ta mig dit :) de e lugnt om man står efter banan den dagen eller? finns några kurvor man kan stå i va? :gnissla

skulle haft tag i ett annat objektiv bara :rolleyes:
Klart att det finns kurvor o stå i! ;)
I E4-böjen kan jag tänka mig att det blir fina bilder i, om du står på insidan av räcket (på samma sida som crossbanan alltså!), blir fina nerlägg där, samma gäller väl när man kmr ut ur vänster-böjen efter startrakan, utgången på depåkurvan är väl rätt bra o ta bilder i kan jag tänka mig..
Men det där vet väl iofs våran egen "Steven Spielberg" Abloy bättre än mig! :yoparty

Tänk bara på att aldrig stå oskyddat på utsidan av en kurva, en hoj som kmr mellan 90-140km/h kan kastas rätt långt..

Men om du får stå ute efter banan vet jag inte, det får du nog fråga arrangören om isf, tror inte att det är några problem, men man kan ju inte vara säker, dom kanske vill ha copyright på allt som händer där på onsdagarna!? :confused:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Klart att det finns kurvor o stå i! ;)
I E4-böjen kan jag tänka mig att det blir fina bilder i, om du står på insidan av räcket (på samma sida som crossbanan alltså!), blir fina nerlägg där, samma gäller väl när man kmr ut ur vänster-böjen efter startrakan, utgången på depåkurvan är väl rätt bra o ta bilder i kan jag tänka mig..
Men det där vet väl iofs våran egen "Steven Spielberg" Abloy bättre än mig! :yoparty

Tänk bara på att aldrig stå oskyddat på utsidan av en kurva, en hoj som kmr mellan 90-140km/h kan kastas rätt långt..

Men om du får stå ute efter banan vet jag inte, det får du nog fråga arrangören om isf, tror inte att det är några problem, men man kan ju inte vara säker, dom kanske vill ha copyright på allt som händer där på onsdagarna!? :confused:

Jag har stått där man kommer ut i från depån en gång, blir välldigt bra bilder där. Men att tå i utsidan av en kurva är väll inte direkt nånting man hade tänkt sig varit säkert eller smart :D men jag får kolla upp dina förslag där. Måste rätt så nära inpå banan så vi får se vart som är säkert osv.

Hur kommer man i kontakt med arrangörerna då? :gnissla borde ju inte vara så stor fara med copyrighten

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81

Hur kommer man i kontakt med arrangörerna då? :gnissla borde ju inte vara så stor fara med copyrighten

Kan inte tänka mig att det ska vara något problem, är det någon som har synpunkt så berätta att du dokumenterar för NRS räkning och att bilderna ska publiceras på vår hemsida.

Alla innerkurvor är bra, att stå på utsidan av banan inför e4 böjen och fota hojarna bakifrån tror jag blir bra.
Här är några kassa bilder från det stället http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2365972&postcount=171

Grattis till stipendiet:tummenupp

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Tänkte bara säga stort tack till alla som hjälpte till och lastade min hoj efter racet. Den stod stadigt och bra hela vägen hem. Nu ska jag bara laga kåpor, köpa ny hjälm och försöka vara tillbaka innan säsongen är slut, för att finslipa lite
på min bromsteknik...

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Tänkte bara säga stort tack till alla som hjälpte till och lastade min hoj efter racet. Den stod stadigt och bra hela vägen hem. Nu ska jag bara laga kåpor, köpa ny hjälm och försöka vara tillbaka innan säsongen är slut, för att finslipa lite
på min bromsteknik...

Tråkigt med skadan.
Hoppas det läker bra samt att det inte påverkar självförtroendet allt för mycket.

Ses snart Thomas!

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Tänkte bara säga stort tack till alla som hjälpte till och lastade min hoj efter racet. Den stod stadigt och bra hela vägen hem.

Vi frågade din tjej om hon visste hur du brukade lasta din cykel men hon hänvisade oss till din son på fyra år. Eftersom det var mycket folk på banan och vi ville framstå som kunniga och erfarna vågade vi dock inte ta hjälp av honom:gnissla Så vi spännde lite extra eftersom vi antog att du inte visste exakt vilka skador det var på cykeln:D samt att du redan haft din beskärda del av otur den dagen och troligen inte hade lust att leta efter din cykeln i ett dike längs E4:an. Plankan som vi lastade med vet jag dock inte om någon spännde fast, misstänker att det glömdes bort, dessto fler kockar.

Ses på banan och hälsa fru och barnen, kan inte ha varit en lätt situation de hamnade i men det såg ut som att de klarade av det fint:tummenupp

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Vi frågade din tjej om hon visste hur du brukade lasta din cykel men hon hänvisade oss till din son på fyra år. Eftersom det var mycket folk på banan och vi ville framstå som kunniga och erfarna vågade vi dock inte ta hjälp av honom:gnissla Så vi spännde lite extra eftersom vi antog att du inte visste exakt vilka skador det var på cykeln:D samt att du redan haft din beskärda del av otur den dagen och troligen inte hade lust att leta efter din cykeln i ett dike längs E4:an. Plankan som vi lastade med vet jag dock inte om någon spännde fast, misstänker att det glömdes bort, dessto fler kockar.

Ses på banan och hälsa fru och barnen, kan inte ha varit en lätt situation de hamnade i men det såg ut som att de klarade av det fint:tummenupp

Allt var kvar på vagnen så lastningen var utan anmärkning!
Familjen verkar inte så illla berörda över händelsen. Min dotter stördes mest över att jag inte vann och att mina kallingar syndes när jag låg på båren, och frun gnäller lite över att jag nu inte kan spika på huset...

Jag är nog snart tillbaka. Är det någon som vet var man kan få bra pris på en Arai?

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Allt var kvar på vagnen så lastningen var utan anmärkning!
Familjen verkar inte så illla berörda över händelsen. Min dotter stördes mest över att jag inte vann och att mina kallingar syndes när jag låg på båren, och frun gnäller lite över att jag nu inte kan spika på huset...

Jag är nog snart tillbaka. Är det någon som vet var man kan få bra pris på en Arai?

www.fc-moto.de

Jag har beställt därifrån tidigare, funkar fint. Klotade min Arai på Mittsverige 4/6, men jag får den på min olycksfallsförsäkring alt. drulleförs.

Lycka till & krya på dig

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
www.fc-moto.de

Jag har beställt därifrån tidigare, funkar fint. Klotade min Arai på Mittsverige 4/6, men jag får den på min olycksfallsförsäkring alt. drulleförs.

Lycka till & krya på dig

Hmm, jag tycker inte att fc-moto var direkt tokbilliga, om man inte vill ha XXS eller XXL. Nåja, får fortsätta leta.
Tror det är svårt att få ut på försäkringen då man klotat med racehoj. I de två försäkringsavtal som jag kollat i framgår att olycksfallsförsäkringen inte gäller för motorsport. Om någon har annan erfarenhet, så dela gärna med er.

Lars_Jo

Medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
GSX-R 1000 Racehoj och en Honda CR250 crosshoj
Hmm, jag tycker inte att fc-moto var direkt tokbilliga, om man inte vill ha XXS eller XXL. Nåja, får fortsätta leta.
Tror det är svårt att få ut på försäkringen då man klotat med racehoj. I de två försäkringsavtal som jag kollat i framgår att olycksfallsförsäkringen inte gäller för motorsport. Om någon har annan erfarenhet, så dela gärna med er.

Tjena Anders! Fick ut skinnställ och handskar på min hemförsäkring när jag kraschade på banan förra året. Trodde inte att det skulle gå men det var inga problem, är i Trygg Hansa som jag har min hemförsäkring.
Har precis skickat in till bolaget där jag har olycksfallsförsäkringen för att försöka få lite ersättning för inkomstbortfall och sveda & verk, inte hört nå´t därifrån än så får väl se vad de säger.

Hoppas du é på banan snart igen!

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Tjena Anders! Fick ut skinnställ och handskar på min hemförsäkring när jag kraschade på banan förra året. Trodde inte att det skulle gå men det var inga problem, är i Trygg Hansa som jag har min hemförsäkring.
Har precis skickat in till bolaget där jag har olycksfallsförsäkringen för att försöka få lite ersättning för inkomstbortfall och sveda & verk, inte hört nå´t därifrån än så får väl se vad de säger.

Hoppas du é på banan snart igen!

Och det var en ickereggad racehoj? Tack för info.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping