Uppvisningstävling med NRS på Midlanda 20/6

El Maco

Ny medlem
Gick med
3 May 2006
Hoj
Söker något annorlunda, gärna ett lämpligt cafe racer objekt - med karaktär...
Hojen är reggad men var avställd och obesiktad när jag körde omkull, vad jag minns så frågade de aldrig efter regnr. fast kan ha fel.

Korkat inlägg kanske, men om skinnställ, hjälm m.m går på hemförsäkringen och de ändå vill ha ett reg.nr, varför då inte ange ett reg.nr på en hoj som är gatreggad och besiktad bara??? Hojen kan ju vara halvförsäkrad i annat bolag och isåfall skulle knappast försäkringsbolaget få reda på kraschen ändå, eller???

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Korkat inlägg kanske, men om skinnställ, hjälm m.m går på hemförsäkringen och de ändå vill ha ett reg.nr, varför då inte ange ett reg.nr på en hoj som är gatreggad och besiktad bara??? Hojen kan ju vara halvförsäkrad i annat bolag och isåfall skulle knappast försäkringsbolaget få reda på kraschen ändå, eller???

Som jag förstått det är de inte ute efter ett regnr, utan mer om man var på bana som en engångshändelse eller om det är regelbunden träning/tävling. Det är lättare att påstå att det inte är en regelbunden träning i motorsport om hojen är gatreggad. Olika försäkringsbolag har olika regler. Av de jag kollat (LF, Dina Försäkringar, Salus Ansvar, Skandia, har inte lyckats komma igenom Folksams telefonkö...) är det inget som klart har sagt att man får ersättning för skadad utrustning vid olyckor under RR-träning/tävling.

Olycksfallsförsäkringen gäller även vid motorsport hos LF och Skandia, men den täcker bara kroppen, inte utrustningen. Jag letar en försäkring som täcker även utrustningen, men har inte hittat någon.

Detta är dock en djungel och olika bolag har olika vilkor beroende på olika gruppavtal (fackförbund, arbetsgivare, föreningstillhörighet mm mm) så det är svårt med generella svar.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping