ur gräset

MikkE

Guest
Damn! Undra om tigern drog ner snubben? Ont lär det ha gjort att få de klorna på sig =S

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Hela videon, med hur det gick för honom: http://youtube.com/watch?v=1LjG7S8aqJg

tack för den, så dom är ute för att döda...

close call för en annan jägare

Björnen stod blick stilla 50 meter från honom. Han sköt och den föll omkull. Gyllbring visste att skottet var dödande. Det gick genom lungorna.

- Den sprattlade och det var ett himla liv. Jag backade tillbaka till eldstaden och viskade till de andra att jag skjutit en björn.

När han lyfte blicken kom tre fullvuxna björnar. De gick axel mot axel rakt emot honom.

- Det var en märklig blandning av lycka, först över att ha skjutit en björn, och sedan dödsångest när de kom emot mig. Jag tänkte att "nu jäklar är det slut, nu ska de hämnas på mig för att jag har varit dum mot deras kompis". När de var 15 meter ifrån mig bestämde jag mig för att göra något.

Det enda han kom på att säga var: "Nu får ni gå härifrån". Han sade det lugnt och bestämt.

- Då reste sig alla tre samtidigt upp på bakbenen. Det var en vägg av björnar. Jag fick en fysisk känsla av att nu ger jag upp. Det kändes som att det inte var någon idé att skjuta, säger Håkan Gyllbring.

Man kan inte föreställa sig hur det är, säger han.

- Det blir en märklig känsla som man inte ens har hanterat i tanken.

När björnarna rest på sig kastade de om och sprang frustande bort ifrån honom. Kvar stod Håkan Gyllbring vid lägerelden. Han hade hela tiden kontakt med jaktlaget.

- Jag pratade med dem under tiden, men jag minns inte vad jag sa. Det var en nära döden-upplevelse. Så kändes det. Det fanns ingenting mellan mig och björnarna och jag fick en overklighetskänsla.

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=69595&arkiv=False

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
När en tiger väl provsmakat en människa så blir det deras favoritkost. Så enormt enkelt att jaga för dem. Som tur är ingår inte människor i deras naturliga föda så de måste slå ihjäl en människa av en annan anledning första gången.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...