Ursäkta nertid

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
I norrland är väl allt segt? :)

Nejdå, det är en myt, varför tror du Facebook bygger serverhallar för flera miljarder i Luleå:)
Det är precis som med den tysta norrlänningen, vi är inte alls tysta vi har bara ingen att prata med...:)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu tycks det fungera bättre men igårkväll kunde det ta flera minuter innan nåt dök upp på skärmen. Kämpa på! :)

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Nu är det oliiiiiiidligt seeeegt. Funkar snabbt ibland när man öppnar webbläsaren från början ( rensad cookies?) men att skriva inlägg och justera dem handlar om minuter i sämsta fall. :gnissla

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska sitta ikväll och försöka fixa detta. Lyckas jag inte så stängs forumet ner kommande dagar för uppgradering av mjukvaran.

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Är det detta som gör att inloggningssidan ligger kvar även efter att man har loggat in?
Alltså inloggningssidan kommer tillbaka även fast jag är inloggad. Om jag byter sida till tex Köp å Sälj så ser det normalt ut igen och dom personliga alternativen högst upp finns tillgängliga.
Detta har hänt mig dom senaste dagarna. Har loggat in från tre olika datorer och på olika platser.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Gjorde en ändring nyss på egen hand, i konfig-filen för mysql. Initialt känns det iaf bättre, men vi får se på sikt. Inte lätt o tolka en massa siffror och "gissa" sig fram vad som kan funka bättre.

Det är dock allmänt känt att stora vBulletin-forum kan bli riktigt grötiga till slut.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu rullar det bra...!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Är det bara hos mig eller nån mer som har samma, kan inte se vilka medlemmar som är inloggade och hur många medlemmar det är i varje subforum. Kanske inte så stor grej men jag gillade det. :) Är det medvetet borttaget eller är det min webläsare som jävlas med mig?! :)

MVH

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Är det bara hos mig eller nån mer som har samma, kan inte se vilka medlemmar som är inloggade och hur många medlemmar det är i varje subforum. Kanske inte så stor grej men jag gillade det. :) Är det medvetet borttaget eller är det min webläsare som jävlas med mig?! :)

MVH
Det är medvetet borttaget, då det på sätt och vis snor en hel del resurser.

Blir jag nerröstad, så får jag lägga tillbaka det.

Ta och Gilla mitt inlägg, ni som vill att jag ska ta tillbaka det (kan påverka laddningstiden lite när det är många online).

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Ta och Gilla mitt inlägg, ni som vill att jag ska ta tillbaka det (kan påverka laddningstiden lite när det är många online).

Jag har aldrig använt funktionen ändå så jag saknar den inte....

Det var första tipset i artikeln jag länkade till va?
:D

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har aldrig använt funktionen ändå så jag saknar den inte....

Det var första tipset i artikeln jag länkade till va?
:D
Japp! Borta av logiken att varje sidladdning av forumindex gör en full sökning i en tabell för att dra ut vilka som är online. Det kan låsa inte bara en utan flera viktiga tabeller i väntan på att bli klar.

Men som sagt, vissa saker är bättre att ha kvar än ta bort för att spara några tiondelar av en sekund. Men i det stora hela kan det bli flera sekunder.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*

Det jag sakna mest var just överblicken av vilka medlemmar som är inne. De med hur många som är inne på varje forum kan kvitta. Men just överblicken är rätt bra då man slipper söka på medlemmar utan kan klicka på den man vill kolla/skriva till. :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Känns som att någon cache:ning eller liknande på första sidan ändrats.

T ex så kan man ha en blinkande meddelande/gb-ikon trots att man varit inne och läst det.

Likadant med senaste uppdaterade ämnen. Håller man pilen över länken till en tråd så ser man vem som senast skrev där. Detta verkar lagga, jag såg mig själv som sista skribent ganska länge i en tråd men om man gick in där så hade flera andra skrivit efteråt.

Åtminstone pm/gb-ikonerna vore bra om de refreshades, känns som att det kommer bli mkt "support" med folk som undrar varför de inte ser sina nya meddelanden annars. (som egentligen är gamla, redan lästa, meddelanden).

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Likadant med senaste uppdaterade ämnen. Håller man pilen över länken till en tråd så ser man vem som senast skrev där. Detta verkar lagga, jag såg mig själv som sista skribent ganska länge i en tråd men om man gick in där så hade flera andra skrivit efteråt.

Det är samma för mig:confused:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Känns som att någon cache:ning eller liknande på första sidan ändrats.

T ex så kan man ha en blinkande meddelande/gb-ikon trots att man varit inne och läst det.

Åtminstone pm/gb-ikonerna vore bra om de refreshades, känns som att det kommer bli mkt "support" med folk som undrar varför de inte ser sina nya meddelanden annars. (som egentligen är gamla, redan lästa, meddelanden).
Har lagt tillbaka no-cache headers igen. Tog bort dom och märkte som sagt att innehållet inte alltid var fullt uppdaterat. Det borde vara det från och med nu.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO