US border Security ..suck..

tommi

Guest
Ja vad kan man förvänta sig av det där jävla skitlandet! dom är så jävla rädda att nån ska bomba dom att dom går i konkurs för alla militärutgifter och annat trams dom är ju värre än grekland i skulder men dom sticker huvet i sanden istället,deras beteende på denna film är bara rent skrattretande....

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
Tycker alla dessa "jag har googlat mina rättigheter och ska hävda dem i alla lägen töntar" börjar bli för många.
jag vet inte hur de är i US of A men i Sverige står de på alla flygplattskontroller att de är förbjudet att filma och dokumentera dem.
OM!! nu denna regel skulle hamna i konflikt med dina rättigheter att filma på allmänna plattser. Ska man inte då ta sig en funderare varför de är icke önskvärt att filma kontrollen? Kanske är de för att minimera information om säkerhet rutiner procedurer osv som är tillgänglig för terrorister/smugglare/badguys.
Så varför då hävda sin rätt att filma? I detta läget är de ju extremt tydligt att puckot bara vill på uppmärksamhet betvivlar starkt att säkerhetskontrollen är en viktigt del i hans semester film.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Tycker alla dessa "jag har googlat mina rättigheter och ska hävda dem i alla lägen töntar" börjar bli för många.
jag vet inte hur de är i US of A men i Sverige står de på alla flygplattskontroller att de är förbjudet att filma och dokumentera dem.
OM!! nu denna regel skulle hamna i konflikt med dina rättigheter att filma på allmänna plattser. Ska man inte då ta sig en funderare varför de är icke önskvärt att filma kontrollen? Kanske är de för att minimera information om säkerhet rutiner procedurer osv som är tillgänglig för terrorister/smugglare/badguys.
Så varför då hävda sin rätt att filma? I detta läget är de ju extremt tydligt att puckot bara vill på uppmärksamhet betvivlar starkt att säkerhetskontrollen är en viktigt del i hans semester film.

Nu blev han ju friad tack vare filmen av domstolen så du har ju fel.

Det var en obstinat "jag har gått en tre veckors kurs till flygplatsvakt så nu slipper jag gå på bidrag" vakt som bjäffsa utan att kunna sina egna regler och lagar.

Är också lite trött på alla obstinata "I know my rights" nissar, men man måste förstå att USA är ett ännu större skitland för medborgarna efter 11/9.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Jag är jävligt tacksam att det finns folk som denna filmare. Det är dom som hjälper oss andra att få en drägligt tillvaro. Tack vare att det nu finns filmkameror så tror jag att de flesta vakter och poliser tänker en gång extra hur dom beter sig mot folk.

Vakter är som regel riktiga idioter som helt plötsligt får lite makt och många av dom har för lite ödmjukhet för att hantera det.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Jag är jävligt tacksam att det finns folk som denna filmare. Det är dom som hjälper oss andra att få en drägligt tillvaro. Tack vare att det nu finns filmkameror så tror jag att de flesta vakter och poliser tänker en gång extra hur dom beter sig mot folk.

Vakter är som regel riktiga idioter som helt plötsligt får lite makt och många av dom har för lite ödmjukhet för att hantera det.

helt rätt, TSA i detta fallet och vääldigt många andra har blivit fällda för att gått över deras befodenheter.

Jag har i många fall bara nickat och lydigt order bara för att komma igenom fortast möjligt vid korta anslutningar tex men ibland har jag stått på mig när dom tex frågat saker som dom inte har ett skit med att göra..jag har kommit till den punkten att dom fått tillkalla Homeland och andra myndigheter där dessa faktist fått upplysa TSA om vad dom får och inte får göra.

JFK och LAX är 2 st ställen som TSA ofta är som dom på filmen men det finns bra TSA folk också..O´hare är en av dom som jag aldrig haft problem på.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Det är alla paragrafryttare som envist hävdar sina rättigheter som ser till att rättigheterna inte vattnas ur för att till slut försvinna helt. De är störande jävlar att råka ut för, men de behövs.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Oavsett vad som är rätt och fel skulle jag också bli jävligt lack om någon körde upp en kamera i nyllet på mig när jag försökte utöva mitt jobb. I synnerhet om jobbet gick ut på att efter bästa förmåga faktiskt hjälpa andra.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Oavsett vad som är rätt och fel skulle jag också bli jävligt lack om någon körde upp en kamera i nyllet på mig när jag försökte utöva mitt jobb. I synnerhet om jobbet gick ut på att efter bästa förmåga faktiskt hjälpa andra.

Och du klarar inte av att sköta ditt jobb om du blir filmad eller vad är problemet? Du själv verkar väl i en bransch där många kunder vill filma?

Snarare kan man ju misstänka att det finns andra anledningar till att vakter är rädda för att bli filmade? Dom är kanske medvetna om att dom regelmässigt går utanför sina befogenheter?

Jobbar man i en bransch där ca häften av "kunderna" är turister så tycker jag nog att man ska kunna acceptera en och annan kamera.

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Hoj
Knappt

Personligen upplever jag det tvärtom.
De flesta har fötterna på jorden och är både trevliga och lugna.

Men det är idioterna som sticker ut som man kommer ihåg.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Och du klarar inte av att sköta ditt jobb om du blir filmad eller vad är problemet? Du själv verkar väl i en bransch där många kunder vill filma?.

Självklart klarar jag av att bli filmad, men det beror såklart på hur det görs och av vem.

En kamera i nyllet från en frihetskämpe som filmar bara för att skulle göra även mig förbannad.

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Ja USA är väl inte direkt ett "bra" land enl mig. Efter man hörde det här om TPB, som egentligen skulle gått fria, men fick fängelse tack vare att USA hotat Sverige med att stoppa all handelstrafik om inget straff utdelades, så står de ganska lågt ner på min lista.

Tilläggas skall väl göras, att hade någon gjort så där på tex arlanda i Sverige, så hade det varit gripbart, då arlanda är ett skyddsobjekt och där råder foto och filmförbud. Nu är det väl klart att man inte blir gripen direkt om man tar ett kort på sin polare som står vid något check in, men flygplatsvakter och poliser har rätt att gripa dig om de skulle vilja.

Last edited:
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...