Thundercat skrev:Den va rätt kass va? Längesedan jag såg den...
Tycker faktiskt den är ganska bra.
Men alla har ju olika smak.
Thundercat skrev:Den va rätt kass va? Längesedan jag såg den...
Tolf skrev:ang oljepriser
ska ju bli ganska ingtressant o se hur statoil gör med sina bensinpriser, jag menar dom pumpar ju upp oljan i norge o har mycket i lager.
Fasen olje o bensin bolagen måste vara den största kartellen av alla, märkligt at alla kan ligga på precis samma pris.
bara en tanke
Tolf
Bingo skrev:
Jepp, ungefär så. Hade jag också gjort om jag varit Norge eller Opec. Men försök nu se det hela lite positivt. Av den tia du betalar för en liter prima, oblyad 95-oktanig bensin så kommer en betydligt större andel dig till godo än det oljeproducerande landet. Ca 7 kr av tian betår av skatt, som i sin tur finansierar en massa bra saker som kommer medborgarna i det skateuttaxerande landet till godo - dvs dig. Sett på det viset betalar du ju bara ca tre kronor per liter. Och det kan du inte säga är så himla dyrt, eller hur?Thundercat skrev:dom håller väl samma pris som opec ändå... i opec producerar de mindre olja om efterfrågan är mindre, allt för att kunna hålla fortsatt höga priser...
Bingo skrev:Jepp, ungefär så. Hade jag också gjort om jag varit Norge eller Opec. Men försök nu se det hela lite positivt. Av den tia du betalar för en liter prima, oblyad 95-oktanig bensin så kommer en betydligt större andel dig tillgodo än det oljeproducerande landet. Ca 7 kr av tian betår av skatt, som i sin tur finansierar en massa bra saker som kommer medborgarna i det skateuttaxerande landet till godo - dvs dig. Sett på det sättet betalar du ju bara ca tre kronor per iter. Och det kan du inte säga är så himla dyrt, eller hur?
Bingo skrev:Jasså, jaha... Men du kör väl oblyat i alla fall?
Jonathan skrev:Ja jäklar.
Jag är bäst i att lyfta trådar
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO