USA är nära nu

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tl 1000r
ang oljepriser

ska ju bli ganska ingtressant o se hur statoil gör med sina bensinpriser, jag menar dom pumpar ju upp oljan i norge o har mycket i lager.

Fasen olje o bensin bolagen måste vara den största kartellen av alla, märkligt at alla kan ligga på precis samma pris.

bara en tanke

Tolf

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Tolf skrev:
ang oljepriser

ska ju bli ganska ingtressant o se hur statoil gör med sina bensinpriser, jag menar dom pumpar ju upp oljan i norge o har mycket i lager.

Fasen olje o bensin bolagen måste vara den största kartellen av alla, märkligt at alla kan ligga på precis samma pris.

bara en tanke

Tolf

är Norge med i OPEC?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Thundercat skrev:
dom håller väl samma pris som opec ändå... i opec producerar de mindre olja om efterfrågan är mindre, allt för att kunna hålla fortsatt höga priser... :mad:
Jepp, ungefär så. Hade jag också gjort om jag varit Norge eller Opec. Men försök nu se det hela lite positivt. Av den tia du betalar för en liter prima, oblyad 95-oktanig bensin så kommer en betydligt större andel dig till godo än det oljeproducerande landet. Ca 7 kr av tian betår av skatt, som i sin tur finansierar en massa bra saker som kommer medborgarna i det skateuttaxerande landet till godo - dvs dig. Sett på det viset betalar du ju bara ca tre kronor per liter. Och det kan du inte säga är så himla dyrt, eller hur? :hej :hej :hej

Last edited:

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Bingo skrev:
Jepp, ungefär så. Hade jag också gjort om jag varit Norge eller Opec. Men försök nu se det hela lite positivt. Av den tia du betalar för en liter prima, oblyad 95-oktanig bensin så kommer en betydligt större andel dig tillgodo än det oljeproducerande landet. Ca 7 kr av tian betår av skatt, som i sin tur finansierar en massa bra saker som kommer medborgarna i det skateuttaxerande landet till godo - dvs dig. Sett på det sättet betalar du ju bara ca tre kronor per iter. Och det kan du inte säga är så himla dyrt, eller hur? :hej :hej :hej

Jag köper 98-oktanig...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
jag tänkte väl ändå vad i helvete snackar ni om? Sen insåg jag datumet på skiten.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!