Matte GC
There can be only one
Kära moderatorer om ni tycker att följande hör hemma under annons avdelningen så kan ni gärna tala det för mig.
I af.
Jag har fått förfrågan på gällande det här ett antal gånger så jag tycker det kan vara läge att informera om saken.
Jag har ett bra kontaktnät i usa då jag handlar med båtar och motorer mm och kör då container med jämna mellanrum.
Om någon vill ha hem något från Usa så kan jag bistå med frakt inom usa till där container packas.
Förråd finns också i fall det får stå någon vecka innan grejerna ska hem
Det finns ett par olika sätt som priserna kan läggas upp.
Jag beställer det du vill ha. Du betalar i förskott på din vara.
Kostnad för det är 12kr/dollar (kostar varan 500usd så betalar du 6000kr).
Priset är inklusive frakt tull och moms.
Du själv eller du och ett par kompisar går ihop om ett gäng med grejer som ska hem och får ihop en halv eller hel pall.
Pris för det är 5000kr för första pallen sen 2500kr/påbörjad kubikmeter.
Tull och moms på varorna tillkommer då på priset. (inköpskvittot)
Tullsatsen på motorcykeldelar har jag för mig är 5% och för att få ett hum om vad det kostar räknar du enligt följande. (Säg att varan kostar 1000usd)
1000x1.05(Tull)x1.25(Moms)-1000=312.5usd x dagsaktuell dollarkurs
Import av motorcykel går också att hjälpa till med.
Containerfrakten kostar 7000kr.
Då ingår hanteringsavg för ägarbytepapper, Surrning av motorcykel mm.
Det som tillkommer är tull och moms på motorcykeln (inköpskvittot)
Få en motorcykel inspekterad går också att få inom florida om så önskas.
Kostnad för det ligger mellan 4-600usd beroende på hur långt det är för min kontakt att åka.
Alla ovanstående saker jag skrivit är exempel för att ge ett hum om kostnad. Om någon är intresserad så ger jag ett specifikt pris på vad det kostar då det finns ett antal olika andra varibler som spelar in men det tar jag separat från gång till gång.
Nästa container går om ca två veckor..
Mvh
Matte
I af.
Jag har fått förfrågan på gällande det här ett antal gånger så jag tycker det kan vara läge att informera om saken.
Jag har ett bra kontaktnät i usa då jag handlar med båtar och motorer mm och kör då container med jämna mellanrum.
Om någon vill ha hem något från Usa så kan jag bistå med frakt inom usa till där container packas.
Förråd finns också i fall det får stå någon vecka innan grejerna ska hem
Det finns ett par olika sätt som priserna kan läggas upp.
Jag beställer det du vill ha. Du betalar i förskott på din vara.
Kostnad för det är 12kr/dollar (kostar varan 500usd så betalar du 6000kr).
Priset är inklusive frakt tull och moms.
Du själv eller du och ett par kompisar går ihop om ett gäng med grejer som ska hem och får ihop en halv eller hel pall.
Pris för det är 5000kr för första pallen sen 2500kr/påbörjad kubikmeter.
Tull och moms på varorna tillkommer då på priset. (inköpskvittot)
Tullsatsen på motorcykeldelar har jag för mig är 5% och för att få ett hum om vad det kostar räknar du enligt följande. (Säg att varan kostar 1000usd)
1000x1.05(Tull)x1.25(Moms)-1000=312.5usd x dagsaktuell dollarkurs
Import av motorcykel går också att hjälpa till med.
Containerfrakten kostar 7000kr.
Då ingår hanteringsavg för ägarbytepapper, Surrning av motorcykel mm.
Det som tillkommer är tull och moms på motorcykeln (inköpskvittot)
Få en motorcykel inspekterad går också att få inom florida om så önskas.
Kostnad för det ligger mellan 4-600usd beroende på hur långt det är för min kontakt att åka.
Alla ovanstående saker jag skrivit är exempel för att ge ett hum om kostnad. Om någon är intresserad så ger jag ett specifikt pris på vad det kostar då det finns ett antal olika andra varibler som spelar in men det tar jag separat från gång till gång.
Nästa container går om ca två veckor..
Mvh
Matte