usch vad tråkigt det är att köra själv :(

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
kom hem för en stund sen från en tur på 12-13mil. börjar ledsna lite på att åka runt ensam måste jag säga.. känner ju direkt när man kommer ikapp nån lite mindre grupp hur mkt roligare de blir, men man kan ju inte följa efter hur länge som helst eftersom man inte känner folket :gnissla
ja vad vill jag säga, jag vet inte, känns lite drygt bara :rolleyes:
hur gör ni andra "singlar"? skaffar mc-polare?

Ni i el stockholmo har väl onsdagsturerna ?

bara att köra dit, parkera, ta en korv & en läsk.. mingla lite & snacka lite skit
sedan hänga på

Har du inga polare som kör hoj ?

Edit. själv tycker jag det kan vara riktigt avkopplande att ta en långtur på egen hand, i sin egen takt & inte behöva ta hänsyn till andra (bortsett från medtrafikanterna då)

Last edited:
Åka själv tröttnar man snabbt på. Svårt att hålla ett vettigt tempo dessutom. Sporthoj.com är ett ypperligt ställa o hitta folk att åka med!

Som idag så är det onsdagskörning t.ex...... Då kan man åka till skogskyrkogården o spatsera runt bland hojjar o folk som stannar till o snacka lite skit... Annars finns det en hel del trådar här som det frågas hej vilt vilka som ska med ut o köra... Kolla dom är mitt tips... Själv har jag ingen hoj just nu...Så mig kan du inte åka med... :tungan

Tex skriva i stockholmstråden eller åka på onsdagskörningar.
Va själv lika less för ett par dagar sen.. Kände att det inte va något nöje med att åka hoj. Tills jag läste att några som jag aldrig träffat skulle ut i söndags. så jag hängde på och hade väldigt roligt. Men pm:a om du ska ut.. Är väldigt grön. Tog kortet i år.. Men jag hänger gärna med när jag kan..

Last edited:
Ni i el stockholmo har väl onsdagsturerna ?

bara att köra dit, parkera, ta en korv & en läsk.. mingla lite & snacka lite skit
sedan hänga på

Har du inga polare som kör hoj ?

Edit. själv tycker jag det kan vara riktigt avkopplande att ta en långtur på egen hand, i sin egen takt & inte behöva ta hänsyn till andra (bortsett från medtrafikanterna då)
naj, sitt gamla gäng är mer för datorspel och så tyvärr.

men jag får väl ta o kolla upp vad som händer på kvällarna lite mer helt enkelt (haft kort 1.5mån).

Åka själv tröttnar man snabbt på. Svårt att hålla ett vettigt tempo dessutom. Sporthoj.com är ett ypperligt ställa o hitta folk att åka med!
hur menar du? går för långsamt eller fort?

Åka själv är det bästa med hela mc-åkandet. Att åka med kompisar där alla kör olika sorts hoj är helt hopplöst. Ena stunden är man 500 meter framför de andra för att nån jordfräsåkare puttrar i 70 på 90-vägen osv. Åker man själv så åker man dit man vill.

Men om du nu ska åka ihop med andra, se till att du åker med folk som kör i samma takt som du, då blir det roligast.

Måste säga att jag förvånas över inlägget. För mig är motorcykelåkning en högst personlig och ensam sak - man är ju ensam på hojen, ensam med sina egna tankar. Åker man i grupp så kan man dessutom lätt falla för grupptrycket och pressas till att åka lite fortare än man borde. Åker man själv så kan man lättare anpassa hastigheten efter humöret osv.

Däremot är det roligt att stanna till på någon mc-fik tillsammans med andra hojåkare.

[edit: Det här inlägget kanske förklarar varför jag trivs bäst ute i Europa bland Alperna när jag åker!]

Ok varför hänger du här på SH?

Jo för att träffa likasinnade och även träffas och köra. Det bästa är att haka på dessa ondagskörningar så träffar du på nya ansikten som du kanske har diskuterat nåt här på SH. Så ta dig i kragen och åk på dessa ondagskörningar mfl! :tummenupp

Måste säga att jag förvånas över inlägget. För mig är motorcykelåkning en högst personlig och ensam sak - man är ju ensam på hojen, ensam med sina egna tankar. Åker man i grupp så kan man dessutom lätt falla för grupptrycket och pressas till att åka lite fortare än man borde. Åker man själv så kan man lättare anpassa hastigheten efter humöret osv.

Däremot är det roligt att stanna till på någon mc-fik tillsammans med andra hojåkare.

[edit: Det här inlägget kanske förklarar varför jag trivs bäst ute i Europa bland Alperna när jag åker!]

Ja, men vi ungdomar gillar att umgås.... :D .... Dock har jag oxå börjat snegla på BMW och funderar på längre turer.... Så jag kanske börjar bli gubbe! :va

Tex skriva i stockholmstråden eller åka på onsdagskörningar.
Va själv lika less för ett par dagar sen.. Kände att det inte va något nöje med att åka hoj. Tills jag läste att några som jag aldrig träffat skulle ut i söndags..
Men pm:a om du ska ut.. Är väldigt grön. Tog kortet i år.. Men jag hänger gäran med när jag kan..
jo väldigt grön själv, och inte riktigt fetaste bågen.. så hänga med veteranerna med r1or funkar inte riktigt :3freak
var bor du i sthlm?

Ok varför hänger du här på SH?

Jo för att träffa likasinnade och även träffas och köra. Det bästa är att haka på dessa ondagskörningar så träffar du på nya ansikten som du kanske har diskuterat nåt här på SH. Så ta dig i kragen och åk på dessa ondagskörningar mfl! :tummenupp
har väl inte riktigt kommit in i hojvärlden än! men dessa onsdagskörningar då, bara åka till skogskyrkogården och höra med folk? eller är det några körningar som alltid går och har samma samlingsplats? eller bäst att sitta klistrad vid sthlmsforumet kanske? ja du ser, många frågor! :tungan

jo väldigt grön själv, och inte riktigt fetaste bågen.. så hänga med veteranerna med r1or funkar inte riktigt :3freak
var bor du i sthlm?

har väl inte riktigt kommit in i hojvärlden än! men dessa onsdagskörningar då, bara åka till skogskyrkogården och höra med folk? eller är det några körningar som alltid går och har samma samlingsplats? eller bäst att sitta klistrad vid sthlmsforumet kanske? ja du ser, många frågor! :tungan

Jag bor i Hägersten.
Onsdagskörningarna är från lapplands väsby. Har inte varit med den än.
Skogskyrkogården hänger man och tittar och bubblar som någon redan skrivit.
Tycker man om att titta på stunt så finns det Lunda på tisdagar..
Tror nästan det finns saker nästa varje dag i veckan. Gäller bara att hitta dem. :D

Citat av Viggo:

"känner ju direkt när man kommer ikapp nån lite mindre grupp hur mkt roligare de blir, men man kan ju inte följa efter hur länge som helst eftersom man inte känner folket"

Varför inte :va

Hojåkare är väl världens snällaste människor?
Jag tror nog inte att någon skulle be dig dra om du hänger på dom.
Säg till dina datanördspolare att dom fixar kort och hänger med dig ut istället för att ladda porr från piratstranden.

Själv var jag ute på en tur med klubben idag i solen, 8 bågar var vi, väldigt trevligt.
Så se om det finns någon mcklubb du kan gå med i då? Då anordnas det ju kanske fester och lite sånt sköj ibland och då blir man ju lite tajtare i gruppen.
Sen att du är nybörjare gör väl inget? Det är ju alla i början!
När vi är ute och kör så kanske vissa mosar på men då väntar dom ju givetvis längre fram på ett lämpligt ställe tills de som vill ta det lite lugnare kommer fram.

Själv var jag ute och åkte i fredags, ensammen, jag skulle iväg och hälsa på min bror som var på Harleyträff.
Dom första 7 milen körde jag ensammen i hällregn, när regnet började avta la jag mig i en hastighet som kunde ha blivit dyr om jag hade haft regplåt fram, men så småningom kom jag i kapp ett stooooort gäng Harleyåkare som låg närmare vad skyltarna angav som lämplig hastighet.

Jag la mig bakom för just då var vägen väldigt krokig och olämplig för omkörning, dessutom var det inte så långt kvar och det var dags för ombordgymnasiken (sträcka på armar,ben och rygg).
Dom åkte kortege i sicksack så jag la mig bakom med två luckor för att inte inkräkta på deras kortege (jag tycker att det är artigt att göra så).

När jag hade legat efter en stund så vinkar siste man i kortegen fram mig och tycker att jag ska ta plats längst bak med min suzuki, jag gjorde det, men genom samhällena släppte jag av och lät dom åka sin grupp och jag en bit efter.

Jag försökte hitta dom sen på träffen och snacka med dom, men det var 1000 harleys på träffen så jag hittade inte dom.

Kontentan av det hela, det var roligare att åka med dom, även om det inte gick lika fort som när jag åkte själv, och alla KAN åka med varandra om man lägger prestigen åt sidan.

Citat av Viggo:

"känner ju direkt när man kommer ikapp nån lite mindre grupp hur mkt roligare de blir, men man kan ju inte följa efter hur länge som helst eftersom man inte känner folket"

Varför inte :va

Hojåkare är väl världens snällaste människor?
Jag tror nog inte att någon skulle be dig dra om du hänger på dom.

Skall lägga mig i Bandidios-klungan nästa gång! Och vinka glatt till dem medans jag zig-zaggar alá "värma upp däcken"! :yoparty De bjuder säkert med mig till klubbhuset och bjuder på fläskfilé!

Nu var det motorcyklister som diskuterades.
Inte Bambinos.
Naturligtvis så funkar det bäst att åka med likasinnade.
man väljer ju hoj efter körstil.
Kör du med Glidargäng, gungvildar eller autobahnkryssare så känns det fel.
Själv gillar jag att köra ensam.

Håller med det är skittrist. När jag träffade tjejen blev det helt annat, hon ville ut mer än jag , kunde nästan bli sur på mig om jag inte kände för att köra he he. Skaffa donna och åk tilsammans så slipper man pussla med att det skall stämma med när andra kan köra osv.
Det hände typ en gång i månaden att jag och min polare råkade vara jobb o barneldiga samtidigt så vi kunde köra, annars blev det grupp-körningarna som gällde. Nationaldagsrundan o Skånevårturen med McK Vilse som jag för övrigt varmt kan rekomendera, ja kanske inte till dig men om någon från skåne sitter med samma problem. Tror dom har en på sensommaren oxå?

Sköt om er.....

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick