USD-gaffel + Bladmått = Succé?

MagicMotion

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
SXV 550 -08
Jag höll på lite med ett bladmått på min gaffel igår men fick inte till det riktigt tyckte jag, kan det vara så att den trycker ur sig lite efter att man lyckats fixa det eller ska det bli tvärtätt och inte släppa ut något mer alls?

Ska prova med 0.05 hela vägen runt och riktigt noga när jag kommer hem.

Använder du bladmått flyttar du bara skiten temporärt då den blir svår att få ut utan någon liten krok eller liknande....

http://www.youtube.com/watch?v=8wlzfoVroSY
Till skillnad från videon burkar jag köra sealmaten 2-3 ggr med pump på dämparen emellan..
testa i nödfall med lite lut på bladmåttet, pumpa gafflarna, rengör igen.. upprepa tills det är tätt..

Last edited:

MagicMotion

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
SXV 550 -08
de jag hittade på ebay skulle de ha 17dollar för frakt och 5dollar för produkten.

Så onödigt o transportera nåt över havet som man kan för 0kr tillverka själv.

12 usd ink frakt för 2 st verktyg på sealmate.net direkt från tillverkaren. ;)

Beställde själv därifrån. hyffsat snabb frakt var det också.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Trådlyft!!!

Vill slå ett slag för Seal Mate. Köpte två styck för ett par år sedan och de har fixat läckande packboxar på fyra olika hojar, senast använd för en timme sedan. Jag har märkt att vinterkörning är lika med mycket skräp innanför skrapringen. Man kan såklart tillverka ett eget verktyg för piss och ingenting men samtidigt kostade de bara någon hundralapp eller två. Ett måste i verktygslådan.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Trådlyft!!!

Vill slå ett slag för Seal Mate. Köpte två styck för ett par år sedan och de har fixat läckande packboxar på fyra olika hojar, senast använd för en timme sedan. Jag har märkt att vinterkörning är lika med mycket skräp innanför skrapringen. Man kan såklart tillverka ett eget verktyg för piss och ingenting men samtidigt kostade de bara någon hundralapp eller två. Ett måste i verktygslådan.

11 dollar här. Inklusive frakt. https://sealmate.net

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Tre!
Köpte från England. Strax under hundringen inkl frakt.

Nej nej nej, amerikanska grejer köper man "from the states!" Pungt!:fakta Man vill ju ha riktiga grejer, the real deal licksom!

Dessutom, jag gav strax under 90 kr!!!!!!! :tummenupp

Bifogat

• Skärmavbild 2021-01-05 kl. 23.22.19.png
    Skärmavbild 2021-01-05 kl. 23.22.19.png
    37.4 KB · Visningar: 17

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nej nej nej, amerikanska grejer köper man "from the states!" Pungt!:fakta Man vill ju ha riktiga grejer, the real deal licksom!

Dessutom, jag gav strax under 90 kr!!!!!!! :tummenupp

Från usa så blir det väl det dubbla inkl moms och postens avgifter?

Jag beställer nästan bara från eu-länder sedan posten började kräma på med sina avgifter.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Tänk bara på att England numera också genererar moms och avgift. Dock ej tull till skillnad från USA.

Raderad medlem 61114

Guest
Jäklar!!!! Tänkte inte på det!:gnissla

En man som du som lever med racebudget borde väl klippt ur en egen sealmate av ett smörpaketslock?

Lånat ut min ”sealmate” flera ggr i depån med lyckat resultat :) Pris för smörpaket 43 spänn, men eftersom jag är så genialiskt snål så åt jag upp smöret först så sealmaten blev gratis. Men fan va äckligt det var att smälla i sig ett helt paket smör på en gång :/

Last edited by a moderator:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
En man som du som lever med racebudget borde väl klippt ur en egen sealmate av ett smörpaketslock?

Lånat ut min ”sealmate” flera ggr i depån med lyckat resultat :) Pris för smörpaket 43 spänn, men eftersom jag är så genialiskt snål så åt jag upp smöret först så sealmaten blev gratis. Men fan va äckligt det var att smälla i sig ett helt paket smör på en gång :/

Äkta racers har INTE råd med smör... man klipper till ett bladmått lite lagom, så man fortfarande kan shimsa ventilerna mellan race :p

Raderad medlem 61114

Guest
Äkta racers har INTE råd med smör... man klipper till ett bladmått lite lagom, så man fortfarande kan shimsa ventilerna mellan race :p

Det är säkert möjligt med locket från ett litet paket flora annars ;)

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Rätt hem till brevlådan, INGA avgifter!!!! Och originalet, DireCkT från USA!!! :tummenupp

Bifogat

• Bild 2021-01-19 kl. 12.49.jpg
    Bild 2021-01-19 kl. 12.49.jpg
    190.5 KB · Visningar: 17

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
Honda CBF600 -04
Fick mitt kuvert med Seal mate samt 5 snygga bilder på drottningen redan i förra veckan. Så har kunnat glädja mig hela helgen över denna produkt, Inga avgifter för mig hellerseal mate klipp.JPGseal mate klipp.JPGseal mate klipp.JPG

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!