Ustreetrace ballade ur!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jävla raggare. Varför inte bara följa polisens anvisningar istället?!

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Ja det kan man undra.. ?!?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Körde de i ett bostadsområde :confused:

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Nä Borrgatan, om jag inte missminner mig är det där "svanen" ligger (pråmkranen som dom byggde öresundsbron med).

/KetogaN

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
KetogaN skrev:
Nä Borrgatan, om jag inte missminner mig är det där "svanen" ligger (pråmkranen som dom byggde öresundsbron med).

/KetogaN
Jaha där, ett bra ställe att rejsa på. Inte en käft inom syn- eller hörhåll.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Först var det en kille som troligen muppade sig mot poliserna inför en större grupp och tyckte sig vara cool. När denna blev omhändertagen blev gruppen han försökte spela cool för medkänsliga å tyckte "det är ju fel" och började därmed gå emot poliserna, då är det ju klart att Poliserna ska skydda sig genom att se till att dem inte blir skadade. Om det nu blir så pass våldsamt, så ska fler omhändertas, så är det bara. Sätt dem i finkan ett par dagar.

Personer som vill vara våldsamma mot Poliser borde straffas me lite fängelsetid. Inte för att dem får bättre syn på poliser utan att för att visa att varje gång han blir tagen så är det besväret med att sitta i finkan ett tag, och skapa sig ett mindre snyggt brottsregister.

Meissner

Skriver!
Gick med
10 Aug 2003
Hoj
Diverse
Ett intressant inlägg från ett forum:

"Jag var där och, ja, artikeln är missvisande. De två poliserna (innan alla andra kom) var rätt trängda om vi säger så.

En person gick ut i vägen, eller stod där redan, bekvämligt nog (?) råkade vara ett övergångsställe. Polisen skulle fram och blev provocerad och hoppade ur, talade med honom (hörde inte vad som sades då jag stod ~15 meter därifrån) varpå han "kastar" upp snubben på trottoaren och cirka 100pers direkt efteråt närmar sig poliserna i snabb takt och ring bildas. Ungefär så. Massa börnande och jäkelskap också så där blev helt rökigt. Nån minut senare kommer första backupen. Ett par minuter senare är där .... många poliser.

Vad som hände efteråt vet jag inte då alla med lite vett stack från platsen på polisens uppmaning. I högtalare sades: "Alla som stannar kvar kommer att blablablabla". Jag stängde bildörren vid "blablabla"

Då körde många men uppenbarligen inte alla. Det hände inte mig nått. jag var där.

som sagt.

avgör själv."

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Polisen har bättre för sig än att åka och jävlas med rejsare. Är man så dum att man står och spelar Allan när sen polisen kommer - då får man skylla sig själv.

Med dom neddragningar som polisen fått gjort de sista 10 åren ska man ha en jämra otur om man träffar på dom på en öde raksträcka mitt ute i ingenting efter klockan 18. Visst, vissa vill ju ha en 14-årig McDonald-publik, fast då får man ju också stå för det.

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
jag va där, o jag kan säga att ingen la ett finger på polisen, det som startade det hela va att alla ville "skojja" lite me polisen genom att utnyttja Zebra regeln till fullo o gå fram o tillbaka över övergångsstället så inte piketen kom förbi, då börjar pikén köra o folk får hoppa ur sidan, en man blev lite lätt irriterad och skrek på polisen (som var påväg ut ur bilen) att han skulle visa sin ID-bricka.. då blir polisen väldigt aggresiv o sliter i mannen skriker lite på honom o kastar in honom i piketen där jag gissar på att han fick lite spö av anabola snutar..

Efter det bröt helvettet lös, en bil la en burnout runt snutbilen o alla börja jubla o klappa o hosta ! för rökigt blev det... då tillkallar polisen en säkert 20 bilar till utöver de 2 som redan var där, det kommer civil poliser o pikéter såväl som vanliga saab o volvos, även en MC-polis... en pikét hadde en megafon på taket o börjar skrika på folk att sticka därifrån på nån konstig upplänska :S.. hehe.. samtidigt som de släpper hundar lösa o enligt vissa drar vapen, o jagar en med batonger, alla springer därifrån.. sen var det väll inte mer.. jag har glömt o skriva mycke men jag va tvungen o skriva lite snabbt vad som hänt innan det va dax o plugga ( :mad: )...

//GranaT

Last edited:

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Helt rätt, det borde vara praxis att alla rusar på snuten som en hop med vilda galler så fort dom försöker förstöra någonting kul!. :D

GranaT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
Från den som jag var där med:

Hej! Jag var där igår så vet vad som hände där, Ni kan säga vad ni vill men jag och en kompis var där för att kolla på street race, ja det är olagligt... men när Herr Anabola drar upp en batong och börjar jaga mig så blir jag sur. Jag är 168cm kort.. känns det lönt att jaga mig med batong? Känner mer eller mindre alla inblandade och måste säga att ja vi var där kanske inte med helt lagliga orsaker.. men hade inte polisen kört in i vår kompis som gick på övergångsstället hade detta aldrig hänt.. De satt fint i sin bil i 15 minuter minst sen fick de damp och var tuvngen att köra 20 cm fram och därmed köra in i en man... När de som stod runt omkring ville att de skulle visa idbrickor så blev de istället nerslagna och inkastade i befälsbilen... Sen efter det så kom det så mkt poliser så man började undra om det var hela skånes styrka som var där.. aldrig sett så många civil och målade polisbilar... (Sido tanke, de har resurser för detta men inte att ha en livvakt till Anna Lindh?) Iallaf.. De slutade med att ett hundra tal poliser sprang runt som yra hönor och slog på folk med batonger,
till slut drog en av poliserna pistol då det hela blev för mkt
Jag är helt obejktiv nu, jag står inte på någons sida... men ingen "street racer" rörde en polis...
Det här handlar nämligen inte om vems sida någon står på eller inte, finns inga sidor, bara rätt och fel!
De agerade fel, finns inget annat att tillägga...

//Oliver Mod@402m

GranaT

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
Silwer skrev:
Polisen tål inte skämt, tänk på det nästa gång.

hadde farbror blå visa sin id-bricka eller bara bitigt ihop o kört vidare hadde det aldrig hänt.. men så kanske man inte kan säga?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
GranaT skrev:
hadde farbror blå visa sin id-bricka eller bara bitigt ihop o kört vidare hadde det aldrig hänt.. men så kanske man inte kan säga?

Farbror blå behöver inte visa sin id-bricka när den krävs i uppenbart trakaseringssyfte.

Och vad hade ni förresten gjort ifall han hade visat sin bricka ?
Accepterat att han var en polis och gått därifrån ?

Det "ni" gjorde var olagligt (syftande på streetrace).
Polisens jobb är att avbryta den olagliga aktiviteten.
Man bör inte hindra polisen från att göra sitt jobb eller medvetet provocera dom.

Ps. jag var inte där och vet därmed inte alla detaljer.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Poliserna hade kunnat sköta det hela på ett snyggare sätt helt enkelt, även om olagligheter föregick. Alla borde använt sunt förnuft helt enkelt, polisen skulle inte ha kört mot den gående och åskådarna/medverkande skulle inte ha trängt poliserna.
Vad hade det gjort för skada att låta folket ha sitt streetrace och då istället se till att det sköts snyggt? Just ja, det funkar ju inte då allt ska vara precis enligt pappret. Men det är då sådana här situationer uppstår, när man inte använder huvudet på rätt sätt.
Och wiseguy, vart i polishögskolan fick du lära dig att poliserna inte behöver uppvissa ID även när denne trakasseras? Den enda som inte behöver uppvisa sitt ID är gemene man/civil person som vilken svensson som helst. Du är inte skyldig att visa ID som privatperson, sen vad följderna blir är en annan femma....

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Problemet är när man leker med polisen angående zebra regeln är att man åsidosätter polisens auktoritet. Jag hade med blivit skitförbannad om några yngel hade svassat framför mej i ren jävelskap. helt fel handlande av polisen men utifrån sagda uppgifter så har ni faktiskt retat upp dem.

Vad hade hänt om ni skitit i att svassa framför piketen tror ni?

mvh Blip

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dee_cati skrev:
Och wiseguy, vart i polishögskolan fick du lära dig att poliserna inte behöver uppvissa ID även när denne trakasseras? Den enda som inte behöver uppvisa sitt ID är gemene man/civil person som vilken svensson som helst. Du är inte skyldig att visa ID som privatperson, sen vad följderna blir är en annan femma....

Har inte studerat på polishögskolan då jag inte har några önskemål om att bli polis.
Är dock intresserad av lagar. Man bör ju veta vad man får och inte får göra.

Men jag vet att ifall personen som kräver att polisen skall legitimera sig, gör detta i uppenbart trakaseringssyfte, så behöver inte polisen visa upp sitt id-kort.

Orkar inte leta rätt på den lagen eller förordningen det stöder sig på just nu. Då jag tyvär inte har någon lagbok hemma.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy