Ustreetrace ballade ur!

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
GranaT skrev:
hadde farbror blå visa sin id-bricka eller bara bitigt ihop o kört vidare hadde det aldrig hänt.. men så kanske man inte kan säga?

Var de uniformerade poliser i en polisbil?????

I så fall är du väldigt dum :p

GranaT

2-takt är en livsstil !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha RD250
Blackninja skrev:
Var de uniformerade poliser i en polisbil?????

I så fall är du väldigt dum :p

syftet med att han skulle legitimera sig var att vi skulle kunna göra en anmäla på honom, detta var inte möjligt då han inte legitimerat sig, men lsöt sig då vi visste befälsbilens nr...

Oliver Mod@402m

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Man lär så länge man lever.
Jag var heller inte så smart när jag var 16-17 år även om jag hade respekt för polisen.

Dagens ungar spelar för mkt tv-spel eller något :p :fatta!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Muckar man med snuten då ska man ha spö.
Sköter man sig och lyder polisen istället för att vara fjortis och försöka vara ball, då händer inget och man kan i fortsättningen få köra några race då och då.
Men rör man om i myrstacken får man fan skylla sig själv.
Sen att polisen i sig gjorde något olagligt även om ändamålet var gott är ju lite synd.
Vad hade NI gjort om en hel skolklass med drygingar börjat gå fram och tillbaka framför eran bil så ni inte kom iväg?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GranaT skrev:
det som startade det hela va att alla ville "skojja" lite me polisen genom att utnyttja Zebra regeln till fullo o gå fram o tillbaka över övergångsstället

Snälla någon... Om någon jävlas med mig och går fram och tillbaka på det sättet kör jag också över fanskapet. Är det så "roligt" att driva med polisen? De gör bara sitt jobb och ni förhindrar det.

Iofs verkar polisen gått brutalt fram men ändå, jävla onödigt gjort.

Som Mattias skrev, jävla raggare som har svårt att förstå.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Wiseguy skrev:
Har inte studerat på polishögskolan då jag inte har några önskemål om att bli polis.
Är dock intresserad av lagar. Man bör ju veta vad man får och inte får göra.

Men jag vet att ifall personen som kräver att polisen skall legitimera sig, gör detta i uppenbart trakaseringssyfte, så behöver inte polisen visa upp sitt id-kort.

Orkar inte leta rätt på den lagen eller förordningen det stöder sig på just nu. Då jag tyvär inte har någon lagbok hemma.

Ahh, ok. Nu är jag med på vad du menar, förstod inte riktigt att du menade om denne blev trakasserad att visa sitt ID som jag antar att du menar? Men det är ju solklart, inte fan visar han ID om han tex blir trakasserad av ett fyllo eller dylikt. Jag menade att polisen alltid kan krävas på sitt ID och om de inte uppvisar detta så får de inte ingripa/förhöra andra person i fråga. Handlar det om ett gripande så spelar det ju ingen roll då de redan har ett föreläggande om gripande så då spelar det ingen roll vad andra person säger.
Jaja, missförstog dig helt enkelt.
Ändå, jag tycker att poliserna kunde skött det bättre, även om de måste få spöa upp lite folk ibland så de inte blir förslappade.

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
To be continued...
[/COLOR]Ibland blir man bara jävligt förvånad... :confused:

Här får man se folk som säger "Hade dom uppförts sig som lagen/polisen säger, så hade det inte hänt nånting.". Men över hela sajten (dvs sporthoj.com) kan man läsa om folk som gnäller om att dom har kört x antal kilometer för fort, och att polisen borde göra vettigare saker för sig. Maken till dubbelmoral är äckligt stor. Vill inte peka anklagande på någon särskild här, men var inte så jäkla stora i flabben, när ni håller käft om vad andra sporthojskillar hittar på.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy