utan hjälm

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
ZX-9R -01/02
Stortryne skrev:
Då var man inte först den här gången heller...
Men donatorer behövs, så helt onödigt är det ju inte :3freak
Få mig, helt apropå, att tänka på den framlidne Stellan Sundahl & Co. i just det gänget som gillade å skoja till det, bla i en "donationsreklam" där man får se honom & en av tjejerna dra iväg utan hjälm etc. på en mc:
Var inte en fegis - forskningen behöver din kropp ;)
/F.

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Foggy skrev:
Få mig, helt apropå, att tänka på den framlidne Stellan Sundahl & Co. i just det gänget som gillade å skoja till det, bla i en "donationsreklam" där man får se honom & en av tjejerna dra iväg utan hjälm etc. på en mc:
Var inte en fegis - forskningen behöver din kropp ;)
/F.

Precis den jag tänkte på :lol

Lena.x

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
R1
Någon skrev detta - :-Tydligen är många, däribland jag, beredd att ta risken för att skada sig eller till och med offra livet för att köra utan hjälm.[/QUOTE]

Hoppas att jag inte är i närheten den dagen du klotar. Det hjälper ju inte mycket att jag kan tänka att du får skylla dig själv, om jag själv är inblandad.

Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Jag anser det vara helt onödigt med hjälmlag..

Anledningen är ganska enkel. Är man så J*vla dum att man inte fattar att hjälmen är till för att skydda livet, så är det bättre för människans genpool att denna person inte hinner fortplanta sig. En form av internationell Darwinism som agerar för ditt bästa liksom.

(OBS. skrivet med "en smula" ironi, men med en något allvarlig baktanke)

sandstream

Guest
amullo skrev:
Jag anser det vara helt onödigt med hjälmlag..
Anledningen är ganska enkel. Är man så J*vla dum att man inte fattar att hjälmen är till för att skydda livet, så är det bättre för människans genpool att denna person inte hinner fortplanta sig. En form av internationell Darwinism som agerar för ditt bästa liksom.(OBS. skrivet med "en smula" ironi, men med en något allvarlig baktanke)
Om folk kunde tänka själva skulle vi kunna ta bort många lagar :hihi
Problemet med hjälmlösa är att när de slår sig och blir grönsaker är det vi som får stå för fiolerna tills den dag de trillar av.

AlfaGTV

Il Ducce
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Ducati 750 SS -92
Så det så! :)

sandstream skrev:
Om folk kunde tänka själva skulle vi kunna ta bort många lagar :hihi
Problemet med hjälmlösa är att när de slår sig och blir grönsaker är det vi som får stå för fiolerna tills den dag de trillar av.

Ord!
Och jag vill fan inte sponsra nån som skall ligga på sjukan i flera år och sedan dra handikappbidrag resten av livet.
Nä, tänk själv för faen, och se till att skydda det som eventuellt är aktivt innanför pannbenet!
/Mike

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 625 SXC
Använder man inte hjälm har man inget innanför pannbenet som är värt att skydda!

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Strongliquid skrev:
Tydligen är många, däribland jag, beredd att ta risken för att skada sig eller till och med offra livet för att köra utan hjälm.

Och vem betalar alla de resurser som krävs för att försöka rädda dig om du vurpar och skadar dig hårt? Jo, våra skattepengar, mao du snyltar en del... Varför är försäkringspremierna höga ? (okeh, en jävla massa stölder och bedrägerier också men man behöver väl inte göra det värre?!)

Riiiight... varför tänker jag "darwinawards.com" här? :kocko

Sen finns det en annan aspekt också och det är att för varje person som skadar sig allvarlig och kanske avlider så finns det sörjande...

Ja, jag är medveten om att jag sticker ut hakan här som nykomling, so sue me. Men jag står för att jag har svårt för att folk är korkade och jag och andra som är oskyldiga skall stå för kalaset. :huvet

(Med det menar jag _inte_ att jag saknar solidaritetstänk. De som råkar ut för "riktiga" olyckor eller bara har otur eller faktiskt inte har tillräckliga medel skall självklart få stöd i bland annat våra försäkringssystem i det här landet.)

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...