nissepelle
Strandraggare
Trodde jag skulle lägga hojandet på hyllan i ett par år, tills efter studierna och lite stabilare ekonomi kan inträda! Men nu verkar det som att jag behöver byta stad till hösten (pga studier) och då tänkte jag köpa mig en gammal billig offroadare att pendla med till hemstaden över helgerna. Vilka modeller har gott rykte, skottsäkra motorer och billiga delar? Tänker nåt i stil med TTZ 600, TTR 600, DR650 osv. Ev typ en transalp? Jag har också funderat lite på en 125a, typ Honda XR125 eller nåt, men då är fyrtaktarna så förbannat slöa och kommer knappt upp i motorvägshastighet, och tvåtaktarna är ovanliga samt känns nervigt att köpa en tvåtaktare från 90-talet med tanke på slitage.
Hur som, vill ha en hoj från tidigt 90-tal för max 15000kr (annonspris, pristaket ligger egentligen närmare 10 000kr men jag tänker mig att pruta). Offroadare för att man har få cylindrar och förgasare, vilket gör det billigare och enklare att byta och laga saker. Samt att dessa hojar ofta är ganska lättmekade då det är en rätt öppen ramkonstruktion.
Hur som, vill ha en hoj från tidigt 90-tal för max 15000kr (annonspris, pristaket ligger egentligen närmare 10 000kr men jag tänker mig att pruta). Offroadare för att man har få cylindrar och förgasare, vilket gör det billigare och enklare att byta och laga saker. Samt att dessa hojar ofta är ganska lättmekade då det är en rätt öppen ramkonstruktion.