Utbildning/Jobb!!

Kia

Guest
Gabor skrev:
2497109 yrkesutbildning....jag behöver elektriker, rörinstallatör, snickare ,målare , golvläggare, logistikkoordinator, mfl till byggfirman.

Anmäler mig som frivillig.... och jag har en jäkla massa utbildning på allt möjligt... :tummenupp

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
AGE skrev:
2497427 Hela summan av vad? vi kanske pratat om olika saker...

Av utbildningen. den låg någonstans mellan 750K och 1 mill.

Nödvändig behörighet för att få flyga internationellt trafikflyg. (som andrapilot natuligtvis).

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
SVooSh skrev:
2497069 Nej nej så är det inte!! Om det är SAS flygskolor du menar så är man defenitivt inte garanterad något jobb. Känner ett flertal som tom har fått stipendium från SAS för att gå på just SAS flygutbildning. Det är också dyrt att hålla igång för att behålla certifikaten så flertalet har lagt pilotdrömarna på hyllan med stora skulder som resultat.

F.ö är ju som att köra buss fast i luften = blä. Har du någonsin varit inne i ett flight deck? Trångt som faen!

Som jag skrev innan; farsan flög internationella flygningar så ja, jag har varit inne i ett flight deck :)

Som jag skrev efter; Saker verkar ha förändrats avsevärt sedan jag sökte -98

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Santo skrev:
2497442 Av utbildningen. den låg någonstans mellan 750K och 1 mill.

Nödvändig behörighet för att få flyga internationellt trafikflyg. (som andrapilot natuligtvis).

Jag menade förkunskapsmässigt, för att jag antar att du menade att personerna redan har privatflygarcert. eller menar du från scrach?

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
AGE skrev:
2497495 Jag menade förkunskapsmässigt, för att jag antar att du menade att personerna redan har privatflygarcert. eller menar du från scrach?

Jasså. Intagningarna hade då endast vissa krav på tekniska kurser från gymnasienivå. Utöver det hade SAS självklart egna uttagningar. Krav på tidigare flygutbildningar fanns inte. Privatflygcert å andra sida är chipspengar i sammanhanget då det bara kostar runt 50k

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Ingen =(
Santo skrev:
2497541 Jasså. Intagningarna hade då endast vissa krav på tekniska kurser från gymnasienivå. Utöver det hade SAS självklart egna uttagningar. Krav på tidigare flygutbildningar fanns inte. Privatflygcert å andra sida är chipspengar i sammanhanget då det bara kostar runt 50k

Säger du att det va så, så va det säkert så. Jag har dock fått höra den andra sidan från en tillförlitligkälla med mycket bra insyn och det låter lustigt då SAS på den tiden hade ett överskott på piloter, men det kan ju vara mitt minne som sviker mig, trådskaparen bör i alla fall inte söka sig till att bli pilot utan att verkligen vilja det.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
AGE skrev:
2497582 en tillförlitligkälla med mycket bra insyn och det låter lustigt då SAS på den tiden hade ett överskott på piloter.

Det kan nog stämma att de hade då utbildningen med start 2001 togs bort. detta innebar att de inte hade några utbildningar på 4 år (1999-2003).

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Gå en CE utbildning på 15veckor ungefär så har du garanterat jobb sen, snabbaste utbildningen man kan gå nästintill. Men å andra sidan så hur kul är det att va yrkeschaffis så länge man inte är mc bud :zpy

Dum som man är så håller man ju på och tar en sån kurs just nu, dock enbart för att jag vet att det finns jobb att få inom det!

Siktar på grävmaskinist senare men man måste ju jobba lite emellan pluggandet.

Henken

Guest
Ett tips är som andra nämnt att plugga nåt du är intresserad av. Själv har jag aldrig brytt mig speciellt mycket om att plugga för sakens skull & därför fått medelmåttiga betyg. Nu har jag hittat en utbildning som (hittills) passar mig perfekt & verkar hur intressant som helst. Sitter tillomed & pluggar i onödan & slukar all info jag hittar! Har fått en känsla av att "poletten har trillat ner" eller nån annan passande metafor. Säger inte vilken, jag vill inte ha hit en massa konkurrens :mad:

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Henken skrev:
2499089 Haha, vet inte vad det är men det låter dirty :gnissla

En fluffgirl i den moderna tappningen är en tjej som håller igång grabbarna mellan tagningarna... :tuttar

En fluffboy gör väl samma sak då antar jag :3freak

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Santo skrev:
2497416 helt klart Industridesign. Tror det finns en riktigt bra skola i Götet

Okej, vad gör man som en industridesigner. Låter som att man designar i cad till gjutmaskiner.

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Pr0bz skrev:
2499139 Okej, vad gör man som en industridesigner. Låter som att man designar i cad till gjutmaskiner.

Kort och gott skulle man kunna säga att en industridesigner ritar och designar allt du ser omkring dig utom byggnader.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Santo skrev:
2499153 Kort och gott skulle man kunna säga att en industridesigner ritar och designar allt du ser omkring dig utom byggnader.

Skapar de även modeller? :p

boyye

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
1000RR
Är lite intresserad åt bygg hållet. Hade tänkt byggteknikingejör nåt liknande. Den utbildningen ligger på 3-4.5 år. Är det något tro?? Finns det jobb?

Gabor

Guest
boyye skrev:
2499738 Är lite intresserad åt bygg hållet. Hade tänkt byggteknikingejör nåt liknande. Den utbildningen ligger på 3-4.5 år. Är det något tro?? Finns det jobb?

Resonera så här, vad är det alla människor behöver, verkligen behöver...

Någonstans att BO, att ha något att ÄTA, kläder att ha på sig när det bli KALLT, när man blir sjuk, SJUKVÅRD...

Vad kan du utläsa av det svaret ?? :tummenupp

Kia skrev:
2497437 Anmäler mig som frivillig.... och jag har en jäkla massa utbildning på allt möjligt... :tummenupp

Du har redan ett jobb.HELTID..:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll