Utbildning/Lönfråga

Blackninja

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superfast
Mitt jobb är ett lall jobb ett par tränade apor hade klarat av det och jag har nu tränat i 10år + jag utför extra arbetsuppgifter som de utbildade inte klarar av men det gills inte i på lönen.

Om du inte är utbildad skall du inte sätta sprutor mm, det kan skapa oehörd kaos i evetuella försäkringsfrågor och skuldsättning avsett om det är ditt fel eller inte. Den som låter dig göra det är ingen ansvarsfull person oavsett hur duktig du är.

Jag tycker du skall satsa på att bli vaktmästare, då kan du nog utnyttja dina tekniska läggningar på ett vettigare sätt men ändå jobba kvar i samma miljö för att hjälpa människor som jag antar är anledningen? Eller är du lat?

Men du ska inte ha lön som en som har utbildning, då sätter du hela utbildningsystet åt sidan och legitimerar självlinärning vilket skapar kaos.

aka04djo

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
Honda VFR 800 FI, 98
...Men i andra yrken, som undersköterska i det här fallet, då borde man titta mer på individen. Person A med utbildning kan ju vara hur slö som helst, skita i allt å inte göra nått egentligen. ...
Det trodde jag var lite av själva kärnpunkten i undersköterske/vårdbiträde-jobbet. slöhet och mycket fika. men det kanske är det man lär sig i utvecklingsstörd-skolan som någon annan så roligt kallade det.
För att komma till ämnet, klart de som har en utbildning som efterfrågas till tjänsten ska ha mer lön, finns väl inget alls som är märkligt i det. Ta ett lönesamtal som någon föreslog, tycker chefen att du är värd mer så får du mer, tyckan han/hon inte det, så har du ju ändå fått ett bra svar på varför det är som det är.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept