Utbyggnad av Ring Knutstorp

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Sweet, den och Kinnekulle är de roligaste banorna i Sverige :)

Hoppas de nya delarna håller samma stil som nuvarande bana, men ska det integreras med halkbana osv. så blir det nog en mer platt och spikrak del, men men, variation det med gentemot resten.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kan inte annat än instämma att man hoppas att den nya delen harmoniserar med den gamla banan där nivåskillnaderna är en del av tjusningen. Kan man få till ett lyckosamt komplement till det lyfter det hela anläggningen till en ännu högre nivå.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Synd den ligger så långt bort då, som alltid. Detta med 08 inte ha en riktig bana inom en rimlig närhet är ju lite skrattretande..

Smagatusk

Guest
Får hoppas på Viking Motorpark!

Detta lutar nog mot en ny Viking Motorpark-tråd. Vid ett flertal tillfällen har bandagar varit på väg att stängas i förtid pga känsliga grannar.

Tråkigt att vänstern efter hårnålen tas bort.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Får hoppas på Viking Motorpark!

Apropå VMP
När HD avslog prövningsansökan i mars förra året vann miljödelen laga kraft, ett beslut som inte kan överklagas. Dock ålades bolaget att gå igenom kapaciteten på de diken som lämnar området. Det arbetet pågår. Vi har på utsatt datum tillställt Mark-och miljödomstolen våra synpunkter där vi begär att kontrollen av vårt arbete läggs på tillsynsmyndigheten. Om så sker har domstolen avslutat sitt arbete. Dikesföretagen lämnar in sina synpunkter senast den sista januari. Efter det kommer vi, via våra advokater, lämna in synpunkter. För tillfället utför vi flödesmätningar i de två diken som lämnar området mot Mälaren. En mätning som sker kontinuerligt och som jämförs med aktuell nederbörd. På så sätt har vi goda möjligheter att jämföra flödena idag och de som existerar efter det att vi byggt Viking Motor Park.

Så arbetet fortlöper så sakteliga.
Det är lite speciellt att själva projekterandet med något som det ska gå så fort som möjligt på går så slött som möjligt på grund av all jämrans byråkrati.:gnissla
Om någon mer är intresserad av aktier så ökas aktieantalet för att ta in de ekonomiska medel för att bygga skrället. :)

Men nu hoppas vi på att Knutstorp får bygga det här utan vidare knussligheter från gnälliga grannar.

Last edited:

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Var längesen jag var på Knutan men är det inte relativt platt och skapligt nerför i förlängningen efter idioten?

Karaktären ser inte lika böjlande ut som befintlig sträckning, tillbygget ser snabbt ut. Sen är dom tydligen inte beredda att släppa banans signum, idioten så dom designade in en ännu värre.

Men hur går det med ekonomin? Var det inte dyrt nog att hyra redan som det var innan en utbyggnad för 75 miljoner?

Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Den där banlayouten såg jag typ -07 eller så eller har jag drömt det?

Det har önskats en utbyggnad i många år. Såg ritningen 1997. Så du har säkert sett samma.

- - - Updated - - -

Den där banlayouten såg jag typ -07 eller så eller har jag drömt det?

Det har önskats en utbyggnad i många år. Såg ritningen 1997. Så du har säkert sett samma.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Jag har sett skisserna redan för ca 10 år sedan i samband med någon bandag. Har också varit uppe för diskussioner här på forumet tror jag. Rejsa vet jag hade en diskussionstråd. Det tar tid att förverkliga planerna. Man har gjort andra prioriteringar mellan som jag förstått det. Man byggde ju det där gymnasiet för tävlingstekniker bl a.

Sedan har man nog haft en del käppar i hjulet som man försökt lösa. Man har verkligen varit strikt när det gäller bullerkraven till mångas frustration. Man har sett till att köpa upp närliggande fastigheter som man lyckats komma åt. Kanske har man kommit till den punkten där man ser möjligheter att förverkliga planerna. Man kan ju alltid hoppas. Banan ligger ju i vackra miljöer så det kan nog vara rätt många som inte bara är grannar som kommer att lämna in synpunkter.

Rejsa tråden från 2005 uppdaterad idag:

http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=17272&postdays=0&postorder=asc&start=0

Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hoppas de inte tar bort nivåskillnaden nere från vänstern upp på den nya delen. Kan ju bli en hel del spektakulära hopp där a'la Cadwell park:)

Jag körde där för första gången i augusti förra året och blev rätt besviken att man var tvungen att hålla igen när man väl började få extra kul:huvet

Personligen är nog Falken min favorit.

The Hayabusa

Ny medlem
Gick med
24 May 2008
Hoj
GSX 1340 R 2008 & GSX 1000 R för banan.
Alltid synd att våra banor ligger så långt från våra hem.
Det handlar endast om att prioritera och planera sin tid.
Vad gör några mil på väg när man kan köra på en riktigt trevlig bana och dessutom
träffa trevliga likasinnade som drar land och rike runt för att köra lite racing.

Så packa in hoj och prylar nu:7peta Swedie och kör en runda till Skåne under året.
Det är det absolut värt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...