Ute och körde hoj idag....

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Självklart, helt omöjligt att låta bli när det är sådant kanonväder ute! :yoparty

Roxen runt blev det för mig, kan meddela att den vägen fortfarande är rätt isig bitvis där inte solen kommer åt... :crash

Var rätt isig själv när jag kom tillbaka, men fick en varm dusch och te hos en trevlig flicka, så det gick ingen nöd på mig. :)

Nice! :tummenupp

Själv lider jag av svårartad abstinens, har upptäckt mig själv ståendes i korridor holken med mc batteriet i ena handen och hjälmen i den andra på väg till knarren ..

Meen har övertygat mig att den skulle bli lessen att få en massa grus + salt på sig så har hållit mig ifrån ..

Får tusan ta och bli sommar snart!!
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Nån från linköping som är sugen/skall köra en sväng idag????
Jag sitter här o väger lite för o orka åka o hämta hojjen behöver bara en liten knuff nu.
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
var så jävla skönt att köra idag, fick lite släpp i en kurva i åstorp men det gick att räta ut. 10 + till så blir det simman ystad rundan :)
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Aldrig fel med litta R1 vråål här på lannet,,Ser aldrig farbror blå härute,men se upp för grus på vägen bara:crash

Lär jy bli fint väder idag med jy så då får man ut & wheela lite :)

Jo rullgrusen såg jag igår men det är inte hälften så farligt som blå faran. Är tvungen att ta det lite lugnt i svängarna ändå eftersom jag har ett nytt och halt bakdäck. Samt är lite ovan på R1:an som dock visar sig vara en snäll maskin.

/D.
 

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
skåne is the shit :)

Jag är ledsen att behöva säga det här, men......Nej, man fattar ju inte vad ni säger! :gnissla :pannkyss :D (inget illa ment!) :blah

Längtar också till årets första tur, men det får nog vänta tills febern går under 39 grader iaf.. :huvet

/Anders
 

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Ort
Sturup
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
Var oxo ute å körde i lördags.
Köpte och körde hem en Kawa Ninja ZX9-R -98:a från Svedala till min farsa utanför Sjöbo. Så jävla gött att det inte finns ord för det !!!
 

röris

Rätar ut böjarna
Gick med
13 Aug 2005
Ort
Teckomatorp
Hoj
Gsx-r 1000 K7
Var ute igår med motarden:D buskul
Och idag blev banditen luftad:D blev totalt 15 mil .
Fan ta gruset i kurvorna man kunde ju inte köra för fullt :rolleyes:
 

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Tog mig en premiärtur idag jag med. Isigt på sina ställen och rullgrus nästan överallt..men oj vad skönt det var.
 

Sharkie

Medlem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Söder om söder
Hoj
XT660R unt kromsläde
Jag körde mina första mil på gixxern i lördags, lite blött på vissa småvägar och rullgrus på en del, men för det mesta var det fina torra vägar.

Så ruskigt skönt att få åka med egen hoj! :D
 

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Ort
Bålsta
Hoj
ZX7R -96
tycker det samma om er:7peta


Det var bara min feber som talade... :näsblod :tungan
Nu kommer lappmöglet igen. Man blir ju trött på´t! Abstinenesen är värre än någonsin... :huvet

Bara våren kommer tidigt i år, men det ser ju inte så lovande ut. Kommer säkert en skvätt snö i Maj...

/Anders
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
Det var bara min feber som talade... :näsblod :tungan
Nu kommer lappmöglet igen. Man blir ju trött på´t! Abstinenesen är värre än någonsin... :huvet

Bara våren kommer tidigt i år, men det ser ju inte så lovande ut. Kommer säkert en skvätt snö i Maj...

/Anders

hahhaha, själv kör man någon dag i veckan nu, verkar som om vintern e slut. vinter=den veckan det kom 2 cm snö
 

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Varierar...
Inte alls avis på skånepågar utan snö:) Sedan början på januari då snön här kom har det varit underbart hojväder!!!:yoparty Dock kollar bilisterna konstigt på en ibland.... (tydligen är det inte socialt accepterat att dra fina långa ställ runt i kring på 70 vägarna)

Bild från en sväng på hjälmaren
 

Bifogat

  • akahoj.JPG
    akahoj.JPG
    37.4 KB · Visningar: 45

Sundelin

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2006
Ort
Umeå
Hoj
Z750 -04 Röd
Var ju en trevlig tråd att läsa när man står på jobbet och kikar ut på lätt snöfall och -15 grader :S
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top