Ute och kört honda motard idag!!!

MangeCRF450HM

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Honda CRF450HM Supermoto & Suzuki RMZ250 yoshimura
Kul som fasen att du är nöjjd med din maskin,Har några frågor till dig ang din hojj.

Vad för bestyckning kör du nu då?

När dom öppnade upp din luftburk vad gjorde dom då?

Drevning på hojjen?

Jag upplever min som att den slår igen stiftet/börjar misstända om man åker konstant fart vilket e riktigt riktigt drygt du får inga såna tendenser alls?

MangeCRF450HM

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Jag har en 03:a uttagen Maj-04 som gått 303mil,hehehe jaa min blinkers lever faktiskt,Men du har en 05-06:a då och den har väl en annan bakstänka va??

Du borde ha 15&48T i drevning då det var vad som satt på min då jag fick den.Kör 15&42T nu men den e inte riktigt lika busig då.

Ska be våran lokala motorguru prova min å jämföra med sin crossmaskin då han har en CRF450R så borde han ju vara bekant med gången i motorn.

Verkar vara mycket stor skillnad på våran bestyckning så det måste skilja mera pinaler i motorerna som de uppdaterat från min gamle "holk" mot din nye.

Tack för svaren :)

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
MangeCRF450HM skrev:
Jag upplever min som att den slår igen stiftet/börjar misstända om man åker konstant fart vilket e riktigt riktigt drygt du får inga såna tendenser alls?

Att den börjar misstända är inte så kostigt, att ligga och köra med konstant fart och varvtal kommer att ta död på maskinen. Kolven får då fördålig kylning och riskerar att bränna.

Edit: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=494360&postcount=38

Last edited:

softa

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
lite olika..
Geronimo79 skrev:
2136468 Har nu som sagt äntligen fått tillbaka hojen från verkstaden och måste bara skriva att det är KUL!! Fan va lätt o smidig den är plus att den är pigg, har öppnat luftburk, bestyckat om förgasaren osv och det har hjälpt att få fart på den.. Bytte med en polares R1:a -03 och visst, man kan inte snacka bort effekten på sporthoj men på små kurviga vägar med mycket backkrön så tycker jag nog motarden är roligare och lättare att köra.. Har dock problem med blinkersen bak för den högra smälter itu direkt pga avgasvärmen, någon som vet hur man kan göra om det bra så att de funkar utan att smälta sönder??

de finns en liten pip som man sätter på ljuddämparn som riktar avgaserna neråt på 05:an iaf..så man slipper smälta binkersen..de e väl nån som supit bort din :hihi

MangeCRF450HM

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
acura skrev:
2136896 Att den börjar misstända är inte så kostigt, att ligga och köra med konstant fart och varvtal kommer att ta död på maskinen. Kolven får då fördålig kylning och riskerar att bränna.

Edit: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=494360&postcount=38

Så kolven börjar "bränna" efter 300m konstant gas då,njäää man bör väl inte ligga å mata på motorvägen i 130km/h i 5mil i sträck konstant kanske men så som jag kör iaf så är det inte problemet iaf,Tror snarare då att kamaxel är så pass vass att den inte gillar det och slår igen stiftet och man får den ryckningen då,En arbetspolares 660 med trimkam gör likadant sa han efter han bytte kam....Är bara å leva med säkert.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...