marten_larsson
Mårten
Ett mindre växellådshaveri har ägt rum. Packboxen på utgående axel har tryckts ut, kullagret vid packboxen ser inte friskt ut och axeln glappar mycket axielt. Detta har medfört att kedjan ätit lite på skyddskåpan men det är inte något som har någon egentlig betydelse...
Nu till frågan; är detta kullager delat, dvs kulorna går att byta separat eller finns det en möjlighet att byta hela lagret utan att klyva motorn? Mitt lager går att dela och jag har svårt för att tänka mig att lagret har havererat då kulorna ser friska ut och att det hela skedde utan förvarning och jag stannade direkt. Motorcykeln är en 750 från 91.
Nu till frågan; är detta kullager delat, dvs kulorna går att byta separat eller finns det en möjlighet att byta hela lagret utan att klyva motorn? Mitt lager går att dela och jag har svårt för att tänka mig att lagret har havererat då kulorna ser friska ut och att det hela skedde utan förvarning och jag stannade direkt. Motorcykeln är en 750 från 91.
Last edited: