uthyrning av offroad 125a`???

marcus_136

Rockstar
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Kawasaki 636 -03, Honda CBR 1000RR -06
16-17 har jag lyckats pressa , och då höll jag 50 på tillbaka vägen.

Solid snake

Guest
marcus_136 skrev:
16-17 har jag lyckats pressa , och då höll jag 50 på tillbaka vägen.

Same here, men då har det varit riktig kasta hojen mellan konerna.

Då blir man inte godkänd.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
På min uppkörning tyckte han jag körde för fort en gång så jag fick köra om, alså att jag inte tog det så pass lungt som man behövde. Så det där med att ligga och pressa tiderna är ju inte så rekomenderat. Han sa att det inte var till någon nytta att köra så fort, Bättre att ta det lungt och köra fint och få en tid runt 19-20 sekunder.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Om jag minns rätt så har dom avskaffat garagevändning nu.. :va fast de kanske va till nästa år :tomten

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:
På min uppkörning tyckte han jag körde för fort en gång så jag fick köra om, alså att jag inte tog det så pass lungt som man behövde. Så det där med att ligga och pressa tiderna är ju inte så rekomenderat. Han sa att det inte var till någon nytta att köra så fort, Bättre att ta det lungt och köra fint och få en tid runt 19-20 sekunder.

samma här.. jag körde på 18.. fick köra om. :S

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
kullberg2 skrev:
a dom ska avskaffa den i januari 2005

nice :).. blir de nåt annat istället då.. borde de väl va.. kör ju upp för mellan nästa år. ;).. men de blir nog efter januari. garanterat :).
skönt föresten.. garagevändningen var nog de svåraste :p

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Hoj
suzuki dr650se -00
jag körde på 19-20 sekunder på en honda XR

var uppe i 50 när det var tio meter kvar till brommsningen :banana

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Explorer 1200
imorgon har jag då uppkörning, hoppas bara det inte är isvägar :gnissla
har tid 8:30. Men nu ska jag ut och öva gv och serpentin!

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
kullberg2 skrev:
imorgon har jag då uppkörning, hoppas bara det inte är isvägar :gnissla
har tid 8:30. Men nu ska jag ut och öva gv och serpentin!

ta det lungt som fan när du har bromsproven, det är frost på marken i vissa delar av sverige ( strängnäs har haft det 2 nätter i rad ) så tare försiktigt som fan i helvete med frambromsen så du inte lägger omkull miton.

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Explorer 1200
spectre skrev:
ta det lungt som fan när du har bromsproven, det är frost på marken i vissa delar av sverige ( strängnäs har haft det 2 nätter i rad ) så tare försiktigt som fan i helvete med frambromsen så du inte lägger omkull miton.
a hehe , man måste ta det lungt , hoppas inte det är frost då blir det jobbigt :gnissla

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
kullberg2 skrev:
a hehe , man måste ta det lungt , hoppas inte det är frost då blir det jobbigt :gnissla

bromsa med skorna istället, som när man cyklar ( räser cyklar på en gubb eller kärring cykel. :D )

men uppkörningsgubben måste ju förstå att det är svinhalt, var där en timme innan du har uppkörning så att du får känna lite på underlaget och så. Då ere nog ko-lungt.

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Explorer 1200
spectre skrev:
bromsa med skorna istället, som när man cyklar ( räser cyklar på en gubb eller kärring cykel. :D )

men uppkörningsgubben måste ju förstå att det är svinhalt, var där en timme innan du har uppkörning så att du får känna lite på underlaget och så. Då ere nog ko-lungt.
jo det är väl så man får göra....

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
När jag körde upp förra året så var de is på marken enda fram tills jag skulle köra upp.. ;).. så jag fick aldrig prova banan.. men de försvann av solen så man fick lagom fäst sen under uppkörningen som sagt. :).. de va gött. :).. :tummenupp

N88

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Explorer 1200
Padde skrev:
Hur gick det på uppkörningen nu då?
jag klarade nästan uppkörningen, manöverbanan alltså allt gv, serpentin och sånt gick klockrent men jag torska på att jag inte saktade ner tillräckligt i korsningarna och att jag inte höll på bromsarna i korsningarna, ändå tyckte jag att jag körde extra försiktigt och långsamt. Men men får fixa kortet i april, då kommer jag defentift att få kortet.......

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...