Utkickad vid start

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Uppdaterade till Safari 4.0 och efter de så blir jag utkastad till reklam sidorna direkt när jag går in på sporthoj.com. Idag kom två nya fönster ett för Solarplexius och ett för Lendo.

Lösningen på detta är naturligtvis att jag installerar en reklam blocker, men då försvinner ju sporthoj.com's intäkter och de vill jag ju inte bidra till.

Hoppas ni fixar de detta sant.

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
Har precis skaffat mig en Mac också.Nu visar det sig att det är precis samma problem med Safari som jag hade tidigare i min PC med firefox,den där jävla sunbike reklamen bara poppar upp hela tiden,hinner knappt läsa i nåt forum förrän man blir redirectad till sunbike loggan.Knepigt nog så tar det olika lång tid innan det händer.Allt imellan 10 sekunder till ca 2 minuter.Finns det nån in ställning i safari som man kan ändra på så att det inte händer,eller ännu bättre,Swedie kan du fixa det lika bra som du gjorde för firefox användarna?

SwePatrik

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
00, Honda, SP1
Installera en reklam/popup blocker.. eller rättare sagt aktivera den finns ju inbyggt i alla webläsare som är gjorde för typ 5 år :) Sen sporthoj förlorar inga pengar dom får ju betalt för att ha reklamen liggande där i sidan av sidan där det inte stör spec mycket precis som en tidning får betalt för att ha en annaons nån stans i tidningen sen om du väljer att läsa den eller inte så betalar ju fortfarande bolagen tidningen lika mycket för det.

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Hoj
Kawa ZX9R
Popup blockeraren hjälper inte i safari,har testat aktivera den,men sunbike kommer upp ändå,men tack för tipset.Det är ju inte så att sunbike ploppar upp i ett nytt fönster,utan den kastar bort sporthoj och upp kommer bara den där lilla sunbike loggan/bilden :( .Det knepiga är att det tar olika lång tid bara,i firefox hände det hela tiden direkt efter att sporthoj laddat klart.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
För vad det är värt kör jag Safari 4.0 på en MacBook Pro, och med pop-up-blockeraren aktiv är det inga som helst problem.

Ufo_Micke

Medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
690 Enduro R -12
Med google crhome har ja aldrig haft nå problem.
Så ni vet :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Kick är hett.

db_KickStart21.jpg

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
-
Lite halvt OT, men varför går det inte att posta i testforumet längre?

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO