Utländska däckhandlare

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
Hej,

Söker med ljus och lykta efter billiga däck inför säsongen.
Verkar som att man kan göra bra priser utomlands.
Har varit i kontakt med:
http://www.motorradreifen-hamburger.de/index.html
som verkar ge klart bättre priser än vad det blir här hemma. Dock är priserna på hemsidan av årgång 2002.

Ryktet säger dock att det går att pressa ännu mer i Italien tex.

Någon som känner till handlare / importörer av ex Pirelli i utomlandet?

Ciao

/Jonas

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag köpte av just honom som du länkar till inför förra året. Trevlig kille som dessutom pratar hjälplig (tillräcklig) engelska. Leverans sköts med UPS i hela tyskland och om man betalar run 60 euro kan man få det på en specifik dag under ett 4-timmars intervall. Bra om man inte har nån fast adress i tyskland. Alternativt kan man åka dit dom håller till men det är längs ner i söder.
Jag skulle egentligen ha handlat nu i veckan men jag tog mig aldrig ner. Har du storinköp på G får du gärna säga till!

Hansen

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
Don Quixote skrev:
Jag köpte av just honom som du länkar till inför förra året. Trevlig kille som dessutom pratar hjälplig (tillräcklig) engelska. Leverans sköts med UPS i hela tyskland och om man betalar run 60 euro kan man få det på en specifik dag under ett 4-timmars intervall. Bra om man inte har nån fast adress i tyskland. Alternativt kan man åka dit dom håller till men det är längs ner i söder.
Jag skulle egentligen ha handlat nu i veckan men jag tog mig aldrig ner. Har du storinköp på G får du gärna säga till!

Vi tänkte nog storhandla där det är billigast.
Kom bara på att hamburger-firman inte låg i Hamburg utan utanför Munchen och dit är det ju lite längre...

Söker därför lite firmor även i Norra Tyskland, samt Italien..

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Gixxer Jonas skrev:
Vi tänkte nog storhandla där det är billigast.
Kom bara på att hamburger-firman inte låg i Hamburg utan utanför Munchen

Gick också på den niten, men till min fördel då jag för stunden bodde i krokarna :)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Don Quixote skrev:
Gick också på den niten, men till min fördel då jag för stunden bodde i krokarna :)

Pirelli Dragon SuperCorsa för 230 euro +16% inkl. frakt per uppsättning kan jag fixa om det blir lite volym. Hur många behöver ni?

Det finns även Michelin Metzeler och slicks...

/HW

Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
HW skrev:
Pirelli Dragon SuperCorsa för 230 euro +16% inkl. frakt per uppsättning kan jag fixa om det blir lite volym. Hur många behöver ni?

/HW

Jag har uppfattat det som att Pirelli och Metzelers slicks är samma sak som SuperCorsa och Rennsport fast utan möster. Dvs. samma gummiblandning osv. Om så är fallet är jag mycket intresserad av att köpa SuperCorsas då slicksen är suveräna. Vet ni om detta stämmer?
Jag tog mig inte iväg till tyskland så det skulle vara mycket intressant att köpa av/genom dig. 5-6 set behöver jag. Kan vi försöka få ihop det här på nått sätt?

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Gummiblandningarna är samma! Dock skiljer sig stommarna säkert sig mot varann! Oftast finns det tex en extra tvärgående kord inne i däcken på slicksen för att få däcken att gå varmare.

För något år sen var iaf Pirellis slicks väldigt hårda i stommarna medans deras "gatdäck" alltid varit väldigt mjuka/lätta.

Hör efter med en som kan Pirelli (eller ta å provkläm slicksen mot "gatdäcken" och kolla skillnarder i profilerna.)

Om du byter till däck med mjukare stomme kan du behöva ändra din setup på dämpningen! Dock är dom mer förlåtande på inställningar då däcken själva tar upp mer av ojämnheterna från banan.

Hansen

Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
HW skrev:

/HW

Hallå,

Jag har fått priser på 210 för slicks och 228 för supercorsa plus moms.
Detta inkluderar iofs inte frakt.

Var tar du dina ifrån?

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
För bövlen grabbar, det är snart vår. Ska vi försöka få ihop en deal? Jag är redo att handla nu! Vilka slicks kan du få tag på och vad är priset för dom?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gixxer Jonas skrev:
Hallå,

Jag har fått priser på 210 för slicks och 228 för supercorsa plus moms.
Detta inkluderar iofs inte frakt.

Var tar du dina ifrån?

1950 kr för en uppsättning slicks? Tillkommer svensk moms och frakt? I så fall finns det ca 3-400 kr per uppsättning att tjäna.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Ingen svensk moms, 16% är momsen i inköpslandet som är inom EU. Ge mig exakta benämningar och antal så kollar jag priserna.

/HW

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag är med på sådär 5-8 set slicks. Är redo att handla nu. Ska bara kolla det exakta antalet.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
HW skrev:
Ingen svensk moms, 16% är momsen i inköpslandet som är inom EU. Ge mig exakta benämningar och antal så kollar jag priserna.

/HW

Pirelli slicks - SC1 fram och SC2 bak (supersoft respektive soft).

alternativt

Metzeler slicks - RS1 fram och RS2 bak (samma där).

Skulle även vara intresserad av ett eller två set Pirelli Supercorsa / Metzeler Rennsport med samma beteckning som för slicksen (SC/RS).

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Don Quixote skrev:
120/70/17 och 180/55/17 är det väl som gäller?! Tror inte dom finns i nån annan dimension. (Möjligen 190 bak).

De finns i en massa andra dimensioner. Jag har Pirelli 160/60 på min raket. :fatta!

Wenhov

Tillbaka i RR-träsket...
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600 -01
Jag är gärna med på ett gäng slicks, ca 5 i första omgången. 120/70-17 supersoft + 180/55-17 soft.

Jag ska också kolla med en Pirelli-handlare i Milano och se vad dom kan erbjuda, men jag är inte jätteoptimistisk eftersom priserna generellt är dyra i Italien. Sen är ju Pirelli-däcken tysktillverkade och det hjälper säkert inte till.

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...