Utländska däckhandlare

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nyteknik skrev:
Finns det olika sorter? Är man rökt om man inte kör på rätt sort? :eek:

Jag är dålig på att mecka och vill inte att min taffliga försök sätter käppar i hjulet infor en tävling eller träning. Därför ser jag att andra som kan sina saker byter mina däck och/eller att jag sköter detta (och annat) i lugn och ro hemma. Möjligen en naiv önskedröm, men likväl min ambition inför säsongen.

Du kommer få lära dig allt den här sommaren :rolleyes:

Visst kan man välja fel däck på fel bana. Men det är där allt kommer in, hur du ställt in hojen, hur fort/hårt du kör etc. I mitt makliga tempo funkade ett pirelli supersoft på karlskoga i somras, trots att det var ganska varmt. Samma däck på knutstorp lite senare funkade inte alls, det bara sladdade/kasade och det var bara att byta till ett soft istället.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyteknik skrev:
Är man rökt om man inte kör på rätt sort? :eek:
På min nivå spelar det nog ingen större roll, dvs man är rökt i vilket fall. :D I övrigt är jag inte rätt man att fråga.

Edit: jag hatar också tanken på att behöva meka, skita ner mig och så, men jag tror inte att man kommer förbi däckbytarbiten men mindre än att man har flera färdigmonterade däck på fälg. Man kan ju inte gärna köra på slicks om det regnar, för att ta det uppenbara exemplet.

Last edited:

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Bingo skrev:
På min nivå spelar det nog ingen större roll, dvs man är rökt i vilket fall. :D I övrigt är jag inte rätt man att fråga.
Fick intrycket att du skulle beställa hela sortimentet för att kunna välja just rätt och köra med lagom breda ställ in och ut ur kurvorna.

Bingo skrev:
Man kan ju inte gärna köra på slicks om det regnar, för att ta det uppenbara exemplet.
Men man kan stanna hemma i stugvärmen. :tungan

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Nyteknik skrev:
De var inte billiga: 2600 kr för ett Dunlop 160-slick. Vad kostar slicks från TL-Racing (Dunlopbussen) vid köp av hyfsat stort antal?

TL stod inte ens för frakten när jag köpte 25st däck av honom, så om någon hittar billigare än honom hänger jag klart på. 120 fram 165 back.

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Ok, det blir ingen deal den här vägen som det var tänkt. Sporthoj.com är uppbundet med någon form av kontrakt så det gick inte att genomföra. Vi har redan lagt ner mer arbete på det än vi tycker är rimligt för en 0-förtjänstaffär, och det utan att ha hunnit ta emot en enda order.
Jag bollar frågan vidare och beklagar att det inte var genomförbart denna gång.

/HW

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...