utlåning av pengar.

ritchi

Guest
håller på och få panik precis fått nytt jobb på ica lagret och tjänar bra med pengar men får inte ihop mycke pengar för ens i augusti och då somaren är slut typ. :huvet
ingen som vill låna ut 20oookr till senast nyår och då få lite extra tillbaka.
annars kanske betala tillbaka ca sep-oktober.
kanske dumaste tråden på länge men 100% seriös.

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati FTW
ritchi skrev:
2141515 håller på och få panik precis fått nytt jobb på ica lagret och tjänar bra med pengar men får inte ihop mycke pengar för ens i augusti och då somaren är slut typ. :huvet
ingen som vill låna ut 20oookr till senast nyår och då få lite extra tillbaka.
annars kanske betala tillbaka ca sep-oktober.
kanske dumaste tråden på länge men 100% seriös.

Finax :tummenupp :rolleyes:

ritchi

Guest
måste man inte jobba 6 månader först..?
har inte jobbat på nästan 1 år:S måste vänta 5 månader till för att få låna av banken sa dem ..

Last edited:

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati FTW
Markus skrev:
2141559 Vilken ränta får man då? :)

Räntan är ju inte frågan när det bara gäller 20 pannor.
Säkerheten är ju frågan.
Men som alla med mer än två kromosoner redan räknat ut så finns ingen säkerhet eller borgen för då hade ett vanligt lån redan varit biff.

Så... vad ställs som säkerhet?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
996D skrev:
2141569 Räntan är ju inte frågan när det bara gäller 20 pannor.

Svartlån har jag hört ryktas om att de oftast genererar mer än 5% årligen, snarare 50-60%. Lägg där till att skuldsedeln går att sälja för kanske 10.000 så kan det här visst vara intressant. Eventuell förlust är 10' och eventuell vinst 10', hyffsade odds ändå - bättre än lotto. :)

996D

BTG 7,16.9
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati FTW
Markus skrev:
2141605 Svartlån har jag hört ryktas om att de oftast genererar mer än 5% årligen, snarare 50-60%. Lägg där till att skuldsedeln går att sälja för kanske 10.000 så kan det här visst vara intressant. Eventuell förlust är 10' och eventuell vinst 10', hyffsade odds ändå - bättre än lotto. :)

Bättre än Lotto sa Bill, bättre än triss sa Bull.
För att kunna sälja en skuldsedel så måste geldenären ju ha ett visst substansvärde.
Annars faller skulden bara tillbaka på ev. borgenär vilket man troligen inte är så sugen på om man försökt sälja "bongen"

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Låna av dina föräldrar. Om varken de eller banken vågar lita på dig så kanske du inte ska låna?

ritchi

Guest
mina päron har inte råd.. slet ihop min första hojj men den vart skrot:(
banken säger jobba 5 månader till sen är det lugnt.
låna 20 får väll tillbaka 25 om man vill vänta max till nyår isf eller lite tidigare.
säkerhet. hm har ni nå förslag..

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
ritchi skrev:
2141663 mina päron har inte råd.. slet ihop min första hojj men den vart skrot:(
banken säger jobba 5 månader till sen är det lugnt.
låna 20 får väll tillbaka 25 om man vill vänta max till nyår isf eller lite tidigare.
säkerhet. hm har ni nå förslag..

Köp typ 10st nokia 6280 på abbonemang och sälj dem för 2000kr/st. Sen har du bara 10abbonemang i typ 2år =)

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ritchi skrev:
2141663 mina päron har inte råd.. slet ihop min första hojj men den vart skrot:(
Kan de inte ställa upp som borgenärer då?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Esquire skrev:
2141675 Kan de inte ställa upp som borgenärer då?

Funkade i mitt fall. Och nu, trots att jag jobbat i två år så behövde jag fortfarande borgenär. Gällde visserligen 50kkr men det är fortfarande inte mycket pengar i jämförelse med huslån och sånt... :tomten

OnT skulle jag råda dig att ringa GE Money Bank, Wasa Kredit, Ikanobanken eller nåt sånt tjafs. Räntan på 20kkr är väl ungefär de 5 000 kr du är beredd att lägga och de brukar inte vara så kinkiga när det kommer till jobb och sånt... Jag lyckades på 10 kkr i kredit på GE Money Bank som arbetslös utan nåt löfte om jobb. Visste att jag hade pengarna till det då jag skulle få ett par tusingar av staten ett par månader senare så rent privat var det ju inga problem men med tanke på hur de hanterade ärendet är det fan inte lustigt att fler och fler hamnar hos fogden... :3freak

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
KGK skrev:
2141698 tar 15 minuter att låna 3000 kr, bara upprepa SMS:et 7 ggr :tomten

hur många fyllelån kommer dom generera :3freak

http://www.mobillan.se/
Nja, man kan väl bara låna max 3000kr/månad? Och inte ta ett nytt lån innan allt är återbetalt?

Men många fyllelån kommer det nog att bli.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Finns ju lite låneinstitut som dykt upp den senaste tiden som har "risk" kunder som nich typ bluestep? eller va dom heter.. testa där! du får säkert högre ränta än banken men du får lånet..

MDM

Livet är hårt.
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
cbr -00
Brukar det inte vara räntefritt om man lånar av ett företag som wasa kredit om lånet är på max 12 månader?...

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
imaster skrev:
2141696OnT skulle jag råda dig att ringa GE Money Bank, Wasa Kredit, Ikanobanken eller nåt sånt tjafs.

Va olika man kan tänka. Jag skulle ALDRIG råda någon till ett sånt lån.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
MDM skrev:
2142869 Brukar det inte vara räntefritt om man lånar av ett företag som wasa kredit om lånet är på max 12 månader?...

Inga lån är räntefria!! du kan dock i t ex en butik få ett "räntefritt" lån vilket i praktiken innebär att butiken betalar räntan..

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy