DJÄVLIGT svår fråga det här!
Jag vet inte var jag står, jag är mer för att klämma åt de som dagligen brukar en båge som ägs och försäkras av någon annan, dvs skenförsäkring. Dessutom vill jag att det ska vara en behörig förare som klotar, dvs förare med A-kort. Man blir ju mörkrädd när vissa tänker Retta en Hayabusa utan kort en sommar och skiter i utbildningen bara för att den kostar eller att någon hört om någon som kuggat bara för att ***** osv....
Visst skulle det vara bra att hindra son från att köra mormors hoj, men samtidigt så hindrar det mig från att låna brorsans eller brorsan från att låna min. Jag är 22 han är 28, båda vi har haft körkort sedan vi var 19, iofs är det bara han som haft båge av oss hittils, men ändock. Det ligger nära till hands att jag skaffar en hoj, ska då inte min 5 år äldre brorsa får köra den? Därför vet jag inte i vilket läger jag står!
Läser man min text en gång till ser man bristerna och svårigheterna i att klämma de som klämmas skall. Det finns ju som sagt en anledning till att bolagen vill ha mer pengar av Pelle 18,5 än av Olof 47. Trist bara att Pelle valde att försäkra på pappa Olle...