enduroemil skrev:
2669281 Väldigt OT...
Hur är möjligheten att följa med på någon sån där mission och fotografera och dokumentera hur livet är där nere på "campen" eller vad nu det kallas. Då menar jag inte att man ska stå och vakta någon bro och fotografera på "fritiden" utan hela tiden.
Kankse fell ställe att fråga på men man måste börja nån stan.
Ska börja leta egen info ungefär NU!
Skulle tro att det går bra om du lirkar o "tänjer" på sanningen lite.
Vi hade t.o.m. praoelever nere i Afrika som kom från värnpliktsrådet, tre snorungar på 15-16 bast som bara sprang runt o ställde korkade frågor. Sen hade vi ett kamerateam från någon tidning bl.a. Har däremot svårt att tro att du kan "turista" o bara åka ner för att du vill.
Missionen:
Den svenska personalen ingår i Isaf, International Security Assistance Force. Isaf etablerades i slutet av 2001 och arbetar under ett mandat av FN:s säkerhetsråd och ett avtal mellan Isaf-styrkan och den afghanska regeringen.
Sen är det så att vi (Sverige) ej få delta i strid. Därför har vi lite problem att skicka folk till den tänkta missionen i Sudan UNMIS. Där BÖR man ha en trupp som FÅR strida. Vi får på sin höjd FÖRSVARA oss....
Sverige ska alltid vara så neutralt på gott och ont.
Dominator-Rocks skrev:
2668889 Tja..
Hur gammla är ni som vill åka ?
Har ni flickvän/sambo/fru?
Barn?
Hamster/kanin?
Varför gör ni det?
Är en stridspitt!?
Spänning?
Pengar? (Är det bra pröjs?)
Annat?
Eller annat?
Eller något helt annat?
23
Flickvän
Inga barn
Varken hamster eller kanin
Det är en häftig upplevelse, lite svår att förklara bara rakt upp o ner.
Vi tjänar NÄSTAN hälften mot Norrmän, Danskar m.fl.
Men visst så är det juh helpension
så man kan spara i stort sett alla pengar medans man är där. De tar visserligen slut på 2röda när man kommer hem men... tror att det var ungefär när jag kom hem och började gå ut som krögarna kunde rusta upp o köpa nya bilar...
medans jag fick börja åka tunnelbana...men men