Bekvämt absolut, men om det skulle falla sig att man gör en marksyning så vill jag klara den så gått som möjligt. Så detta känns för osäkert för min skull.Hjälm, ryggskydd, handskar. Resten skippas av bekvämlighet.
Var ett svar på hur gör du frågan. Inte en rekommendationBekvämt absolut, men om det skulle falla sig att man gör en marksyning så vill jag klara den så gått som möjligt. Så detta känns för osäkert för min skull.
Rekommenderar Sunfleet om du tänker skippa bilen. Bra bilpool där man bokar enkelt via nätet. Funkade toppen för oss under flera år när vi inte hade bil och bodde centralt. Så får du det bästa av båda världarna. Www.sunfleet.com.
Kör i Draggin-jeans och ett par halvhöga Dainesestövlar som ser väldigt diskreta ut. Till det kör jag i en Rukka Vauti-jacka. Detta är mitt vardagsåka-mc-kit, alltså till jobbet eller bara ett ärende på stan. Inte klotat i det än, men räknar med att det är bättre än vanliga jeans och vanlig jacka.
I övrigt är det helt skinnställ eller Vauti-byxorna till jackan, allt beroende på väder. Men det blir mindre och mindre Goretex, skinn är ju så mysigt! Inget fladder och dessutom fuktar man ju trosor överallt.
Draggin-jeansen har mycket mindre detaljer än de där Lindstrands du länkar till, de jeansen skulle jag inte vilja ha på möte. In på närmaste Handelsboden och prova - det finns dunderfula Draggin också.
Annars tror jag du är rätt på det, även om jag själv aldrig skulle klarat mig i vardagen utan bil. Eller klarat mig hade jag ju, men allt hade blivit så jävla meckigt och frugan hade varit skitsne när hon inte fått fast barnstolen på kutsen.
Känns som att det inte borde vara så mycket bökigare att slänga på sig en jacka och se till ta på sig mc-jeans istället för vanliga. Det som oroar mig just nu är värmen. Men tror att det blir att testa och se.
Men ni som pendlar i kevlarjeans, jobbar ni i det sen under dagen eller byter ni om?
Om ni byter om vad är då vinsten mot ett säkert helställ om man ändå byter om när man kommer fram?
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|